خبرهای داغ:
در گفتگوی با مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور قزوین مطرح شد:
مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام‌نور قزوین گفت: هدف دشمن از ورود کالاهای غیر ضروری به جای کالاهای اساسی به داخل کشور فقط تضعیف بنیه های اقتصادی ایران است.
کد خبر: ۸۸۰۸۲۵۶
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

حجت‌الاسلام محبی مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام‌نور قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین پیرامون سالگردامضا و اجرای توافق نامه برجام اظهار کرد: با توجه به مسئله برجام که مدتی است مردم کشور را نگران خود کرده و به شدت در همه جا صحبت از تورم و تحریم هاست در این خصوص متاسفانه باید گفت در ظاهر هیچ تغییری در رشد و توسعه اقتصادی نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: نوعا اگر برخی کالاها وارد کشور می‌شود از قبل هم با ورود آن کالاها مشکلی نداشتیم  البته باید بگویم که هدف دشمنان از اجازه ورود آن کالاها به کشور تضعیف بنیه های اقتصادی است، چرا که دشمن از تضعیف ما و از وابستگی ما به خود سود می‌برد.

محبی تبیین کرد: کالاهای اساسی که لازمه رشد و توسعه بنیه های اقتصادی ما بوده است را تحریم کرده اند و حتی بعد از امضای توافق نامه برجام نیز شاهد ورود این کالاها به داخل کشور نبوده ایم  و اگر اجازه ورودی داده شده فقط به موارد غیر ضروری بوده است.

این مسئول مطرح کرد: یکی از مطالبی که در بحث برجام به عنوان سیاست داخلی کشور مطرح بود و  مذاکره را پیش برد برداشته شدن تحریم های بانکی و ورود ارز به داخل کشور بود که همچنان ما گشایشی در کار ندیدیم و بالعکس شاهد نقض های متعددی از سوی سایر کشور مقابل هستیم؛ در مجموع باید اظهار کرد که متاسفانه دستاوردهای لازم را از اجرای برجام  به دست نیاورده ایم.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور قزوین اذعان کرد: در صورت توقف برجام باید گفت که ادامه راه ایران در جامعه بین الملل بستگی به توان و اقتدار داخلی دارد، اگر ما مستحکم باشیم نقض برجام هیچ مشکلی در روابط خارجی ما ایجاد نمی‌کند.

محبی در پایان این گفتگو ابراز کرد: اگر وحدت و اقتصاد مقاومتی را  در برابر دشمن داشته باشیم دشمن می فهمد که تحریم کارساز نیست و در بندهای دیگر خللی در روابط  با سایر کشورها نخواهیم داشت.

1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها