خبرهای داغ:
در سالروز اجرای توافقنامه برجام مطرح شد:
دبیر اجرایی بنیاد عفاف و حجاب در استان قزوین گفت: تجربه نشان داده که دشمنان همواره در حال توطئه علیه ما هستند چرا که از هر نوعی از پیشرفت در ایران هراس دارند.
کد خبر: ۸۸۰۸۲۳۷
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

دکتر فاطمه محمدبیگی دبیر اجرایی عفاف و حجاب استان قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین پیرامون «امضا توافق نامه برجام» اظهار کرد: برجام مسئله وسیعی است که شامل تعهدات انرژی هسته ای، فعالیت های علمی در این زمینه و لغو تحریم ها بود.

وی افزود: همه چیز برجام در کاغذ نیست و موارد نانوشته دیگری نیز وجود دارد؛ برجام یک اختیار تام وسیع است که وقتی صحبت از برجام میشود یعنی برجام سیاسی، برجام اقتصادی، اجتماعی و بسیاری زمینه های دیگر.

محمد بیگی ادامه داد: بعد از توافق برجام تغییر چشمگیری در وضعیت معیشتی مردم حس نشد آنطور که به مردم قول داده شده بود، چه بسا باید گفت که وضعیت معیشتی مردم  نا به سامان تر از گذشته شئه است.

این مسئول متذکر شد: همانطور که می‌دانید در مورد لغو تحریم ها بعد از امضای برجام و جلساتی که گذاشته شد، کنگره آمریکا تحریم ها را به اشکال مختلف بار دیگر وضع کرد و شاهد تمدید آنها برای 10 سال آینده بودیم.

این فعال سیاسی با بیان این موضوع که در میدان عمل برجام برای کشور دستاورد خاصی ایجاد نکرده است و بیشتر شعار بوده که به گوش رسیده است، گفت: این صحبت ها نظر مردم و رهبری را عوض نمیکند، باید بدانیم که قرارداد برجام، قراردادی یک سویه است و فقط از سوی ما انجام می‌شود در صورتی که می‌بایست دو طرفه باشد.

محمد بیگی دبیر اجرایی عفاف و حجاب تبیین کرد: در قسمت اقتصادی برجام قرار بود در صنایع جدید و رشد تکنولوژی تعداد بیکارها کم شود اما متاسفانه عملا دیدیم که پای یکسری سرمایه گزارها و دست چندم ها به کشورمان باز شد.

وی اضافه کرد: سرمایه گزاری های واسطه ای که در جهت بهره بری کشورهای خارجی شکل گرفته است کاملا به ضرر ماست، با این وجود کشور ایران سودی تا به امروز کسب نکرده و چیزی از برجام عاید ما نشده است.

محمد بیگی در جواب این سوال که « در صورت توقف توافقنامه برجام آینده دیپلماسی ایران چه خواهد بود» اذعان کرد: با توقف این توافقنامه روابط سخت و سنگینی در پیش رو داریم؛ چرا که بازیکنان مختلفی در این زمینه بازی میکنند.

این مسئول ادامه داد: تجربه نشان داده که دشمنان همواره در حال توطئه علیه ما هستند و ما توهم توطئه نداریم بلکه به واقع یک موج منفی و دشمنی علیه ما وجود دارد، ما اگر قدرتمند نباشیم و به خود تکیه نکنیم نمی‌توانیم ایستادگی و مقامت کنیم چرا که هرکدام از کشورها اگر به نفع شان نباشد علیه ما قدم برمی‌دارند و هرکسی تنها به فکر منافع خویش است.

دکتر محمدبیگی در پایان این گفتگو خاطر نشان کرد: ایران ما باید مقتدرانه عمل کند؛ کرامت و حقوق انسانی برای ما اهمیت دارد، ما از سلاح هسته ای استفاده نمی کنیم تا در دنیا متهم شویم، ما با اقتدار درونی خودمان در منطقه موفق می شویم و این یک واقعیت است که دشمنان ما در مقابل پیشرفت های هسته ای ما ساکت نمی مانند و دچار یک نوع فوبیا هستند.

1007/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها