نماينده ارامنه در مجلس شوراي اسلامي:
ريشه‌هاي ايثار و دگر خواهي را بايد در تاريخ بررسي كر؛د چراكه اين ارزش انساني در تاريخ با دين هم‌نشين شده و جايگاه ويژه‌اي در فرهنگ پيدا كرده است.
کد خبر: ۸۸۰۸۲۲۰
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني خانه ايثار، ژورژيك آبراهاميان نماينده ارامنه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين مطلب به گفت: از آنجايي كه موضوع فداكاري در جامعه قدمتي تاريخي دارد به همين خاطر مردم در هر زماني براي دگرخواهي و ازخودگذشتگي آمادگي كامل دارند.
 
وی با ذاتي خواندن روح ايثارگري در زندگي مردم، تصريح كرد: ازخودگذشتگي، هنجار شناخته شده‌اي است كه هم بخش‌ تاريخي دارد و هم بخش تربيتي؛ براي همين است كه با زندگي مردم عجين شده و پاياني براي آن تصور نمي‌شود.
آبراهاميان با اعلام اينكه مسيحيت هم همانند ساير اديان توحيدي روي كردار نيك تمركز دارد، اذعان كرد: يكي از اصلي‌ترين تعليماتي كه دين مسيحيت براي مردم دارد در خصوص نيكوكاري و فداكاري است كه انسان خود را موظف به تزكيه روح بداند.
اين نماينده مجلس در خصوص نقش رسانه‌ها در ترويج فرهنگ دگرخواهي گفت: رسانه‌ها همين كه ارزش‌هاي ايثارگري را در جامعه تحريف نكنند خود كار بزرگي انجام داده‌اند. در طول تاريخ نمونه‌هاي بسياري از نوع‌دوستي و مهرورزي وجود دارد كه اگر آن‌ها را در جامعه نشر دهيم ‌مي‌توانيم به زنده ماندن اين هنجار اميدوار باشيم. براي اينكه بتوانيم رفتارهاي مهرورزانه و نيكوكاري را دربين مردم نشر دهيم بايد جامعه را از هر لحاظ به شرايط عادي بازگردانيم تا مردم با ميل و رغبت به سمت اين فرهنگ حركت كنند.
وي مشكلات شهرنشيني را يكي از اصلي‌ترين دلايل كم‌رنگ شدن ايثارگري خواند و ادامه داد: زندگي شهرنشيني مشكلاتي را هم به همراه دارد كه مي‌توان به افسردگي، خشونت و كناره‌گيري از ديگران اشاره كرد كه همين چالش‌ها موجب مي‌شود مردم از فداكاري و دگرخواهي فاصله بگيرند.
آبراهاميان منصف بودن را يكي از راه‌هاي مهم ترويج نوع‌دوستي در جامعه برشمرد و گفت: رسانه‌ها بايد با تبليغ فرهنگ نيكوكاري مردم را به مهر و دوستي نزديك كنند. ما در زندگي بايد منصف باشيم؛ آنگاه مي‌توانيم بذر محبت و نيكي را در جامعه بكاريم و زشتي و پليدي را از جامعه پاك كنيم.
نماينده ارامنه جنوب، برگزاري نخستين مراسم نشان و جايزه ايثار و رسانه را زماني مفيد دانست كه اين مراسم با كرامت انسان‌ها همراه باشد و در ادامه گفت: براي بهتر برگزار شدن اين مراسم بايد به روح فداكاري در جامعه توجه شود. اگر جايزه‌اي به فردي داده مي‌شود بايد با محبت و مهر خالصانه شكل بگيرد تا آن فرد نيكوكار هم بتواند با نوع‌دوستي و مهرانگي به مردم خدمت كند.

ارسال نظرات