نمایندگان خواستار کمک های بلاعوض به کشاورزان و باغداران خسارت دیده شدند

نمانیده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست برای کمک و امید از دست رفته باغداران هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای پرداخت کمک‌های بلاعوض انجام شود.
کد خبر: ۸۸۰۸۲۱۹
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی‌محمد شاعری درباره مطالبات باغداران خسارت‌دیده اظهار کرد: مطالبات باغداران خسارت دیده از ابتدا به طور جدی از طریق کمیسیون کشاورزی در حال پیگیری بوده و مکاتباتی با عباسعلی نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شده است.

وی افزود: ارائه تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان از سوی معاون رئیس‌جمهور ابلاغ شد و تا دو هفته آینده کمک بلاعوض به باغداران پرداخت خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: قبل از بارش برف پیگیری‌ها برای دریافت مشوق صادراتی در حال انجام بود که دستور پرداخت 100 میلیارد تومان مشوق صادراتی از محل هدفمندی یارانه‌ها از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه اخذ شده است.

وی بیان کرد: طی مکاتبه‌ای با رئیس جمهور مقرر شد با توجه به تصمیم ستاد بحران، 50 درصد از پرتقال‌های خسارت‌دیده از سوی سازمان جهاد کشاورزی به ازای هر کیلوگرم 350 تومان کمک بلاعوض از باغداران خسارت دیده خریداری شود که نیاز به کمک بلاعوض 875 میلیارد ریالی برای 250 هزار تن پرتقال و پرداخت 50 درصد از خسارت به باغداران است.

نمانیده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست برای کمک و امید از دست رفته باغداران هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای پرداخت کمک‌های بلاعوض انجام شود.

شاعری تصریح کرد: از تمامی ظرفیت‎های قانونی خود برای دریافت کمک بلاعوض و حمایت از خسارت دیدگان برف اخیر استفاده می‎کنم تا ظرف 15 روز آینده تسهیلات کم‎بهره و کمک بلاعوض به باغداران استان پرداخت شود.

در پی بارش برف در آذرماه امسال و به دنبال آن متضرر شدن باغداران استان مازندران، روز گذشته اعضای مجمع نمایندگان مازندران طی نامه‌ای با بیان اینکه با وجود وعده داده شده از سوی دولت مبنی بر پرداخت خسارت به باغداران مازندانی و عدم محقق شدن این مسئله خواستار پیگیری از سوی عباسعلی نوبخت معاون برنامه و بودجه رئیس جمهور شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار