مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان:

در شورای آموزش و پرورش، برای رفع مسائل و مشکلات آموزش و پرورش همفکری می شود

شورای آموزش و پرورش متشکل از 13 شورای مناطق و شهرستانها و همچنین شورای استان، برای رفع مسائل و مشکلات آموزش و پرورش همفکری و مشارکت می کنند .
کد خبر: ۸۸۰۸۲۰۲
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به فعالیت 14 شورای آموزش و پرورش در استان زنجان گفت: 176 نفر در شوراهای استان عضویت دارند

مرتضی تمجیدی با اشاره به مناسبت هفته شوراهای آموزش وپرورش افزود: شورای آموزش و پرورش یک نهاد فراگیر و تاثیرگذار در فعالیتهای آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به فعالیت 14 شورای آموزش و پرورش در استان زنجان گفت:176 نفر در شوراهای استان عضویت دارند .

تمجیدی اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش یک نهاد فراگیر و تاثیرگذار در فعالیتهای آموزش و پرورش است .

وی با اشاره به اینکه این شورا به دنبال همکاری بین ارگانها، نهادها و آموزش و پرورش است، افزود:این نهاد با ایجاد ساز و کار لازم برای نظارت مردمی یک شورای برنامه ریزی و راهبردی در آموزش وپرورش است که زمینه ساز تحقق خردجمعی در توسعه تعلیم و تربیت می باشد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به فعالسازی کار گروههای شورای آموزش و پرورش اضافه کرد: از آنجا که توانمندی یک شورای همه جانبه نگر در گرو میزان ابتکار، کیفیت و قابلیت اجرایی مصوبات آن است، کار گروههای تخصصی شورای مذکور تشکیل شده است .

تمجیدی ادامه داد: تشکیل کار گروههای تخصصی برای شورای آموزش و پرورش موجب غنای دستور کار جلسات و مصوبات شورای آموزش و پرورش و گره گشای مشکلات و موانع است

وی با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش استان در همه مناطق و نواحی استان تشکیل میشود، تصریح کرد: این جلسات با شرکت فرمانداران، ائمه جمعه، صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت، معتمدین محل و منتخبان اولیای دانشآموزان تشکیل میشود .

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از برگزاری شورای آموزش و پرورش استان به ریاست استاندار و بصورت ماهانه خبر داد و اظهار کرد: در مجموع 176 نفر عضو شوراهای آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان هستند .

تمجیدی با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش استان زنجان در قالب 14 شورا فعالیت میکند، عنوان کرد: این شورها متشکل از 13 شورای مناطق و شهرستانها و همچنین شورای استان، برای رفع مسائل و مشکلات آموزش و پرورش همفکری و مشارکت می کنند .

وی از شوراهای آموزش و پرورش به عنوان بازوان توانمندآموزش و پرورش یاد و اظهار کرد : تمرکززدایی و مشارکت محلی برای ارتقای فعالیتهای آموزش و پرورش از موضوعات قابل توجه بوده که نقش مهمی در پیشرفت سریع امور دارد و شورای آموزش و پرورش زمینه ساز این تمرکز زدایی و استفاده بهینه از تمامی ظرفیت های استان در توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش می باشد.

تمجیدی با اشاره با نامگذاری 24 تا 30 دی ماه تحت عنوان هفته شوارها ، به عناوین روزهای این هفته اشاره کرد و گفت : اولين روز اين هفته جمعه 24 دي ماه با عنوان؛ شورا و مشورت در اسلام – شنبه 25 دي ماه شوراهاي آموزش و پرورش، اقدام و عمل در تحقق اقتصاد مقاومتي- يك شنبه 26 دي ماه با عنوان؛ شوراهاي آموزش و پرورش، تحقق مشاركت و نظارت مردمي- دوشنبه 27 دي ماه، شوراهاي آموزش و پرورش و شيوه هاي نوين مديريت مدارس- سه شنبه 28 دي ماه با عنوان؛ شوراهاي آموزش و پرورش و سند تحول بنيادين -چهار شنبه 29 دي ماه، شوراهاي آموزش و پرورش ، سازمان ها ، نهادها و تقسيم كار ملي- پنج شنبه30 دي ماه با عنوان؛ شوراهاي آموزش و پرورش ،‌ تقويت نظام مالي مدارس و تحقق عدالت آموزشي نامگذاري شده است

ارسال نظرات