مسئول آموزش جنبش حیات با حضور در همایش نقش امر به معروف در مقابله با تهاجم و نفوذ گفت: باید میان پایگاه ها شبکه همکاری ایجاد شود و اگر شکل تشکیلات بچه های مسجد جز این باشد به آن نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
کد خبر: ۸۸۰۸۰۹۰
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، استاد عموزاده، مسئول آموزش جنبش حیات در همایش نقش امر به معروف در مقابله با تهاجم و نفوذ گفت: بارور کردن ظرفیت های درونی انسان به سمت مقصد و هدفی که ممتد است، یکی از اصولی است که به وابسته آن می توان به مقصد اصلی رسید.
 
اصل تشکیلات فعالان مسجدی همفکری و همکاری است 

این محقق و کارشناس با بیان این مطلب که استعدادهایی که خداوند در درون انسان از عقل، شعور و منطق قرار داده است به جهت استمرار به مقصد می رسد، تصریح کرد: انسان استمرار دارد و مقصدش تنها معاد و بهشت نیست، بلکه ظرفیت انسان نعمت و امتیازی است که باید بارور شود و حرکت و رشد را ایجاد کند.

به گفته عموزاده، رشد انسان آزاد کردن ظرفیت های موجود و رسیدن به حقیقت است و در این مسیر « مسئولیت داشتن » یعنی ما ظرفیت ها و سرمایه هایی که در مسیر حرکت مان قرار گرفته بارور کنیم ، چرا که ما هدف داریم و باید به آن نقطه گاه اصلی برسیم.

وی با بیان این مهم که شعار دادن، داغ کردن است و باید اصل را بر سازندگی قرار دهیم، توضیح داد: امروز فضایی وجود دارد که باید روی مبانی کار کنیم و از شعار دادن دوری کنیم برای این سازندگی و تربیت در فضای جامعه باید تشکیلاتی کار کرد.

این کارشناس افزود: باید میان پایگاه ها شبکه همکاری ایجاد شود و اگر شکل تشکیلات بچه های مسجد جز این باشد به آن نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

وی با در نظر گرفتن این مهم که در تشکیلات رشد نظم و صبوری اساس کار است، توضیح داد: در همین صبوری ها است که انسان رشد پیدا می کند و با کار تشکیلاتی بسیاری از گره های رفتاری انسان باز می شود.

خودسازی ویژگی ممتاز شهدای مدافع حرم

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت خودسازی اشاره کرد و گفت: شهید اینانلو یکی از شهدای مدافع حرم از استان البرز است، این شهید مدافع حرم نمونه ای از تلاش ها برای خودسازی و آمادگی درونی است.

عموزاده با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی بیان کرد: یک فرمانده قوی باید اهل برنامه ریزی باشد و پیش نیاز این امر مطالعه است، سپس سازماندهی نیروها، آشنایی با محیط و ... این نیازهای فردی برای کار تشکیلاتی است.

این کارشناس امر به معروف و نهی از منکر با بیان این نکته که نهی از منکر و امر به معروف در هین خودسازی است، خاطرنشان شد: در جنگ جهانی کفر و حق  وعده خدا این است که امداد، نصرت و عمر از حمایت های خداوند است و در این جبهه ایمان و تقوا مهمترین گزینه است.

وی افزود: ما در این جنگ مجبور هستیم که نظامی برای تحقق آرمان هایی که در دین آمده است ایجاد کنیم و اگر این نظام به زمین بخورد چنین نظامی به فرمایش امام خمینی(ره) به این زودی ها شکل نخواهد ک'رفت.

ایجاد شرح صدر و رشد ایمان و تقوا، رسالت اصلی تشکیلات نظام اسلامی

کارشناس مرکز آموزش حیات ایجاد شرح صدر و ایمان و تقوا را رسالت اصلی تشکیلات نظام اسلامی خواند گفت: حیاء، عفت و صیانت پایه های حجاب است و اصل و حرکت تشکیلات انقلابی ایجاد شرح صدر و رشد ایمان و تقوا است از این رو باید گفت، هر چیزی مقدماتی دارد.

به گفته این کارشناس امر به معروف و نهی از منکر، فردی که منکری انجام می دهد، خودبه خود دارد مسیر جامعه را تغییر می دهد و در این میدان ما آمده ایم تا نفسانیت خود را از بین ببریم و این مهم با رشد فکری به دست می آید.

وی تصریح کرد: همه چیز جامعه ما تشکیلاتی است، حتی شرکت در کنکور برای رفتن دانشگاه تشکیلاتی است از این رو رهبر و بنیانگذار انقلاب اسلامی نظام سازی کرد و به این واسطه انقلاب پیروز شد.

استاد عموزاده اظهار کرد: در جامعه اسلامی مردم هستند که اخلاق جامعه را می سازد و زیربنای فردی افراد در جامعه برای ساختن اعمال ، اخلاق و ریشه ها اصل است.

در پایان این کارشناس امر به معروف و نهی از منکر از مرکز آموزش حیات تاکید کرد: تشکیلاتی که انسان را به مقصد اصلی و اساسی می رساند کارجمعی ، خود انسان و هدف است.

 
منبع: شبستان
 
ارسال نظرات