وقتی در بخش‌هایی از شهرستان مناطقی وجود دارد که پوشش صدا و سیمای کشور را ندارد، چه انتظاری از کوه‌پایه‌ها و روستاها وجود دارد و چه انتظاری است که به مردم بگوییم به سمت ماهواره‌ها نروند.
کد خبر: ۸۸۰۸۰۸۶
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیچ مازندران، رئیس شورای فرهنگ عمومی نکا با انتقاد از صدا و سیمای مرکز مازندران در زمینه عدم پوشش سراسری شبکه‌های دیجیتال در همه بخش‌های کشور از جمله بسیاری از مناطق شهرستان نکا، خاطرنشان کرد: بارها و بارها این مسئله در جلسات مختلف گفته شد ولی توجهی به این مسئله نشده است.
 
آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی نکا، تجمل‌گرایی، مصرف‌گرایی و مصرف بی‌رویه را به عنوان آسیب‌های جدی جامعه و نیازمند فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه دانست و خواستار توجه جدی مردم به این امر شد.

وی افزود: یکی از مشکلات این مورد در رسانه ملی است، به گونه‌ای که بعضی از برنامه‌های صدا و سیما خود از عوامل تبلیغ تجمل‌گرایی است یعنی تبلیغ می‌کند که همه این‌طور رفتار و مصرف کنند.
 
 
این مسؤول بهره‌مندی از جایگزین مناسب را لازمه برخورد با ماهواره و معضلات ناشی از آن دانست و تأکید کرد: وقتی در بخش‌هایی از شهرستان مناطقی وجود دارد که پوشش صدا و سیمای کشور را ندارد، چه انتظاری از کوه‌پایه‌ها و روستاها وجود دارد و چه انتظاری است که به مردم بگوییم به سمت ماهواره‌ها نروند.

وی همچنین با انتقاد از سبک تشویق اجناس خارجی توسط اساتید در دانشگاه‌ها آن را ضد اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: اکثر کارکنان و اساتید دانشگاه‌ها ماشین‌های لوکس خارجی دارند و این بدین معنا است که به دانشجو می‌گوییم آینده یعنی این و اگر در آینده ماشین خارجی داشتید آدم موفقی هستید.

امام جمعه نکا در پایان با اشاره به وجود برخی از نمادهای غیر اسلامی در بعضی از واحدهای صنفی سطح شهر، خواستار پیگیری این موضوع از سوی مسؤولان مربوطه ازجمله رئیس مجامع امور صنفی شهرستان شد.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها