رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز از برگزاری رشته نشست‌های تخصصی انگاره‌های فرهنگی اقتصاد مقاومتی در استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۸۰۷۴
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز، دکتر سید علی اکبر هاشمی‌راد با اعلام این خبر گفت: برای هر نوع تحول اساسی و دگرگونی بنیادین در جامعه باید به فرهنگ بر مبنای صحیح دست ‌یافت؛ چراکه سبک زندگی آحاد جامعه مستقیماً از فرهنگ نشأت گرفته که تأثیری آشکار بر اقتصاد دارد.
 
نشست‌های تخصصی انگاره‌های فرهنگی اقتصاد مقاومتی 

وی افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه، نیازمند شناخت و تبیین انگاره‌های فرهنگی متناسب با شاخص‌های اقتصاد مقاومتی هستیم.

دکتر هاشمی‌راد خاطر نشان کرد: در این نشست‌های تخصصی که با همکاری گروه نیازسنجی و مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز برگزار می‌شود، انگاره‌های فرهنگی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی با حضور صاحب‌نظران و محققان دانشگاهی مطرح و بررسی می‌شود و راهکارهای مقتضی برای دستیابی به اهداف مد نظر شناسایی و تبیین خواهد شد.

وی با اشاره به موضوعات این نشست‌ها تصریح کرد: «فرهنگ، سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی»، «الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی »، «کارآفرینی، توسعه و اقتصاد مقاومتی» و «آسیب‌ها و موانع پیش‌روی اقتصاد مقاومتی» از جمله محورهای این نشست‌ها می‌باشد.

هاشمی‌راد «راهکارهای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی»، «اقتصاد مقاومتی در دوره تحریم/ پسا تحریم»، «رابطه اقتصاد مقاومتی با وحدت و انسجام ملی» و «بررسی زمینه‌های دینی و تاریخی اقتصاد مقاومتی» را از دیگر موضوعات این نشست‌ها برشمرد.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز در پایان گفت: علاقمندان برای حضور در این نشست‌ها می‌توانند با شماره تلفن 34505151 – 026 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها