خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی فردوس از بازدید 38 نفر از کشاورزان و کارشناسان ازمزارع تولید نهال، کارخانجات و مزارع کشت گیاهان دارویی در سبزوار و جوین خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۸۰۴۱
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه  فردوس گفت : کارگروه اقتصادی بسیج شهرستان فردوس متشکل از مهندسان متخصص و با تجربه اقتصادی می باشد  که ارائه راهکار برای کمک به کشاورزان در راستای کم نمودن خسارات سرمازدگی انار، فراهم آوردن کشت جایگزین و یا همنشین در کنار انار را در اولویت کار قرارداده است .

سید مسعود کریم زاده  با اشاره به اینکه این سفر به مدت دو روز بطول انجامید ، افزود : برای دست یافتن به این اهداف لازم است کشاورز به صورت مستقیم با کشت های جایگزین و یا همنشین در کنار انار به صورت میدانی آشنا شوند لذا کشاورزان با تعدادی از مهندسین کشاورزی از مزارع و کارخانجات صنایع تبدیلی گیاهان دارویی و اسانس گیری به کاشمر و جوین سبزوار سفر کردند.

وی خاطر نشان کرد : این سفر به همت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس و با همکاری بسیج مهندسین کشاورزی  و جهاد کشاورزی برنامه ریزی گردید که تعداد 38 نفر  متشکل از 26 نفر از کشاورزان ، 6 نفر از کارگروه اقتصادی و 6 نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی برگزار شد.

کریم زاده گفت : این کشاورزان و مهندسان پس از بازدید از کارخانه اسانس گیری کاشمر از مزارع گل محمدی جوین به اندازه 200 هکتار، باغات انگور بالغ بر 600 هکتار، مزارع تولید نهال و مزارع کاشت گیاهان دارویی، کارخانه اسید سیتریک وکارخانه قند  بازدید کردند.

مسئول بسیج سازندگی فردوس در خصوص نتیجه این سفر دو روزه گفت: کشاورزان پس از بازدید و صحبت های کارشناسان مربوط به نتایج خوبی مبنی بر کاشت ارقامی از گیاهان دارویی در منطقه  رسیدند و امیدواریم این سفر نتایج مطلوبی داشته باشد .

وی در پایان از همکاری مدیریت  آموزش و پرورش شهرستان آقای ابراهیمی مبنی بر در اختیار گذاشتن اتوبوس جهت این بازدید دو روزه  تشکر کرد.

 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها