سخنران مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاتم :

آیت الله هاشمی عالمی دینی و سیاستمداری بی نظیر بود/حمایت از «ولایت فقیه» عامل حفظ ثبات و امنیت کشور است

حجت الاسلام جعفری با اشاره به فضایل اخلاقی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ، اظهار داشت: وی عالمی برجسته در دین و سیاستمداری کم نظیر بودند.
کد خبر: ۸۸۰۸۰۳۹
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خاتم، حجت الاسلام جعفری در مراسم بزرگداشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد جامع هرات اظهار داشت: امام صادق (ع) می فرماید: تمــام علــم مــردم را در چهــار چیــز یافتــم: اول، اینکــه پــروردگارت را بشناســی، دوم، اینکــه بدانــی بــا تــو چــه کــرده، ســوم، اینکــه بدانــی از تــو چــه خواســته، و چهــارم، اینکــه بدانــی چــه چیــزی تــو را از دینــت بیــرون می بــرد.

جعفری گفت: مراد از این روایات این است که علم توحید و خداشناسی،خودشناسی،وظیفه شناسی و دشمن شناسی را در خود تقویت کنیم.

وی در ادامه به فضایل اخلاقی آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره و اظهار داشت: وی یک عالم برجسته در دین و یک سیاستمدار کم نظیر بود .

جعفری گفت: آیت الله هاشمی همیشه در طول دوران زندگی خود به طلبه بودن خود افتخار می کرد و می گفت هیچ زندگی به اندازه زندگی طلبگی لذت بخش نیست.

حجت الاسلام جعفری افزود: وی یک سیاستمدار بی نظیر بود و هرگز تفکر سکولار نداشتند زیرا سیاست را عین دیانت و دیانت را عین سیاست می دانست.

وی خاطر نشان کرد: همراهی و همسنگری آن مجاهد انقلابی در طول دوران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب با امام و رهبری از ایشان یک چهره محبوب در بین مردم ساخته بود و مردم نیز با حضور پرشکوه در تشییع جنازه وی اوج ارادت خود را نسبت به این عالم مجاهد نشان دادند.

جعفری افزود: شعار مردم در تشییع جنازه آیت الله هاشمی رفسنجانی که می گفتند « این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» نشان می دهد که هر کس در خط امام و رهبری قدم بردارد و مطیع ولی فقیه باشد، همیشه دارای عزت و آبرو خواهد بود و هاشمی رفسنجانی را نیز با عزت و افتخار بدرقه خانه آخرت کردند.

حجت الاسلام جعفری حضور مردم در همه صحنه های را نشانه تبعیت از ولایت فقیه دانست و افزود: به فرموده امام راحل عظیم الشأن (ره) ، تا زمانی که مردم پشتیبان ولایت فقیه هستند به کشور و نظام آسیبی نخواهد رسید.


ارسال نظرات
آخرین اخبار