مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکل های مردم نهاد این استان می توانند نقش برجسته ای برای مقابله با انواع بحران ها و حوادث پیش بینی نشده در استان داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۰۸۰۰۳
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی روز یکشنبه در نشست کارگروه تشکل های مردم نهاد شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: حوزه فعالیت تشکل های مردم نهاد متعدد بوده و نقش آنها در جلب مشارکت عمومی، توسعه جامعه و آگاهی بخشی به مردم نیز محوری و انکار ناپذیر است.
وی گفت: تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد در ابعاد مختلف از جمله مقابله با بحران ها دارای ظرفیت چشمگیری هستند و باید از قابلیت های آنها در این راستا استفاده بهینه تری شود.
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: شرح وظایف تشکل های مردم نهاد این استان به منظور مقابله با بحران ها تعیین و اقدام به برنامه ریزی و آموزش اعضای آنها برای آمادگی هر چه بیشتر با حوادث پیش بینی نشده شود.
حجت الاسلام میرمحمدی بیان کرد: توانمندی ها و امکانات تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به ستاد مدیریت بحران استان هنگام بروز انواع حوادث پیش بینی نشده در قالب بانک اطلاعاتی جمع بندی و ارائه شود.
وی خواستار تعامل و ارتباط روز افزون اعضای تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد با ستاد مدیریت بحران این استان شد و عنوان کرد: بحران های استان دسته بندی و بر اساس آن نیز تشکل ها برای مقابله با حوادث پیش بینی نشده ساماندهی و توانمندسازی شوند.
حجت الاسلام میرمحمدی ابراز داشت: اعضای تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد آگاهی، معلومات و دانش خود را در تمامی زمینه ها از جمله مقابله با انواع بحران ها افزایش دهند.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این استان مستعد انواع حوادث پیش بینی نشده بوده و سه بحران اصلی آن نیز شامل زلزله، سیل و آتش سوزی جنگل و مرتع است.
سید علی وفایی مقدم اظهار داشت: می طلبد که تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد بازوی ستاد مدیریت بحران این استان در مقابله با انواع حوادث پیش بینی نشده باشند.
وی افزود: باید پیشگیری از بروز حوادث در کهگیلویه و بویراحمد اولویت همگان اعم از مسئولان اجرایی، نهادهای دولتی و تشکل های مردم نهاد این استان باشد.
وفایی مقدم بیان کرد: تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد می توانند گام های اساسی برای مقابله با انواع بحران ها در استان برداشته و اقدام های ارزنده ای نیز در این زمینه انجام دهند.
وی عنوان کرد: مقاوم سازی و ایمن سازی ابنیه ها، تاسیسات و زیرساخت ها از مقوله های مهم در حوزه پیشگیری از بروز حوادث پیش بینی نشده است و باید در کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش جدی گرفته شوند.
وفایی مقدم ابراز داشت: رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد فرهنگ سازی لازم برای افزایش توجه مسئولان اجرایی و مردم استان به این 2 مقوله را در دستور کار قرار دهند.
وی گفت: تجربه ها و نظرات مفید اعضای تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد در زمینه مقابله با انواع حوادث پیش بینی نشده مورد استفاده ستاد مدیریت بحران این استان قرار خواهد گرفت.
وفایی مقدم اظهار داشت: لحاظ کردن اصول مهمی شامل تقسیم کار و رعایت سلسله مراتب ستادی و اجرایی سبب مقابله هر چه بهتر با انواع حوادث پیش بینی نشده در کهگیلویه و بویراحمد می شود.
وی افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد استقبال چندانی از بیمه حوادث طبیعی و آتش سوزی نمی کنند و فرهنگ استفاده از آنها نیز در استان ضعیف است.
وفایی مقدم ادامه داد: همین امر سبب می شود که ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد قادر به جبران خسارت های وارده به افراد هنگام بروز انواع حوادث طبیعی نباشد.
وی عنوان کرد: انتظار می رود که رسانه های کهگیلویه و بویراحمد اهمیت و ضرورت استفاده از بیمه حوادث طبیعی و آتش سوزی را برای مردم این استان تبیین کنند.
افزون بر 250 تشکل مردم نهاد در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در زمینه های مختلف اعم از مذهبی، فرهنگی، اقتصادی، علمی، اجتماعی، هنری و ورزشی فعالیت می کنند.
ارسال نظرات