فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه:

مداحی صحیح عنصری تاثیر گذار برای جامعه اسلامی است/ رونق انقلاب اسلامی در مجالس عزاداری اهل بیت(ع) به تثبت رسید

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه بیان داشت: اگر از جایگاه مداحی صحیح استفاده شود، عنصری تاثیر گذار برای جامعه اسلامی به شمار می رود.
کد خبر: ۸۸۰۷۹۹۴
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
مداحان اهل بیت(ع) لسان ترویج انقلاب و اسلام هستند فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)بعنوان لسان ترویج انقلاب و اسلام یاد کرد و افزود: استفاده صحیح از جایگاه مداحی در کشور باعث ترویج اسلام ناب محمدی(ص) و تبیین آرمانهای انقلاب می شود.
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ فرضعلی گرایلی امروز در آئین افتتاحیه کلاس های مداحی کانون بسیج مداحان تربت حیدریه اظهار کرد: مداحی شغل نیست، بله عشق و هنر است و ذاکران همیشه مورد توجه اهل بیت(ع)قرار گرفته اند.
 
وی تصریح کرد: مداحی بیشترین تاثیر را در ترویج فرهنگ اسلام و انقلاب دارد و ذاکران بعنوان لسان انقلاب نقش بسازیی در ترویج و تبیین اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی دارند.
 
گرایلی ادامه داد: اگر از جایگاه مداحی صحیح استفاده شود، عنصری تاثیر گذار برای جامعه اسلامی به شمار می رود، کما اینکه در دوران جنگ تحمیلی این ذاکران اهل بیت(ع) بودند که با حضور در مساجد و هیئت های مذهبی شور انقلابی را در کشور نشر می دادند.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه از مداحان بعنوان نماد مکتب اسلام یاد کرد و افزود: ذاکران و وعاظ تکلیف سختی در ترویج و تبیین اسلام و انقلاب بعهده دارند و باید این راه سخت و مملو از ثواب را در مسیری صحیح بپیمایند.
 
وی پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون ایام محرم و صفر دانست و بیان داشت: موفقیت و رونق انقلاب اسلامی در مجالس عزاداری اهل بیت(ع) به تثبت رسید و به فرموده امام راحل ما هر چه داریم از این محرم و صفر است، لذا ذاکران با دو شاخصه تقوا و اخلاص و انقلابی گری برای تحقق آرمانهای انقلاب و اسلام تلاش کنند.
 
گرایلی اذعان کرد: تربت حیدریه با داشتن مداحان مطرح کشوری از ظرفیت بالائی برای تربیت ذاکر برخوردار است و بر ان شدیم تا با تشکیل کلاسهای مداحی تحت نظر استادان کشوری و استانی این ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.
 
حمیدرضا عیدی مسئول کانون بسیج مداحان در بخشی از این مراسم اظهار داشت: کانون بسیج مداحان تربت حیدریه در سال ۱۳۹۲ تشکیل شد و هم اکنون با فعالیت ۱۸۰ عضو فعال خواهر و برادر فعالیت می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها