خبرهای داغ:
فرماندار ملایر گفت: ثبت تاریخ ملایر در میراث مکتوب کشور، اولویت فرهنگی مردم و مسئولین باشد.
کد خبر: ۸۸۰۷۹۸۶
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، عبدالعظیم رضایی در آئین افتتاح نمایشگاه اسناد و عکس‌های تاریخی شهرستان ملایر اظهار داشت: تاریخ غنی و پر افتخار شهرستان ملایر از ابعاد مختلف فرهنگی، هنری، سیاسی و اجتماعی، بسیار قابل توجه است.

وی افزود: باید با همکاری تمام اقشار جامعه اعم از مسئولین و مردم، تاریخ و تمدن این شهرستان در میراث مکتوب و معنوی کشور و جهان به ثبت برسد تا سند محکمی برای آیندگان و اشاره ای به فرهنگ و تمدن این خطه از ایران بزرگ باشد.

فرماندار ملایر ابراز داشت: شهرستان ملایر یکی از شهرهای تاریخ ساز ایران و برخوردار از غنای فرهنگی قابل توجه است که متاسفانه به خوبی معرفی نشده است.

وی ثبت اسناد و مدارک دارای ارزش تاریخی این شهرستان در آرشیو ملی ایران و نگهداری در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به عنوان گنجینه میراث مکتوب کشور را ضروری بر شمرد و گفت: ثبت تاریخ ملایر در میراث مکتوب کشور، اولویت فرهنگی مردم و مسئولین باشد.

رضایی تصریح کرد: همه مردم و مسئولین باید در این امر همکاری مستمر داشته و به هر شکل ممکن اسناد تاریخی موجود در بایگانی ها و صندوقچه ها را به آرشیو ملی ایران اهداء کنند.

*لزوم حمایت از برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در ملایر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر نیز که میزبانی این نمایشگاه را به عهده دارد، افزود: برگزاری هفته فرهنگی شهرستان ملایر یکی از برنامه های ماندگار در حوزه فرهنگی و هنری این شهرستان بود که با همکاری همه دستگاه های اجرایی به خوبی برگزار شد و برگزاری نمایشگاه اسناد و عکس های تاریخی ملایر با عنوان «یاد ایام» تکمیل کننده سلسله برنامه های این هفته بود.

جمالی‌زاده ضمن قدردانی از نگاه فرهنگی فرماندار ملایر، خواستار تداوم حمایت از برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان ملایر در سطح ملی و محلی شد.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور نیز هدف از برگزاری این نمایشگاه را، معرفی بخش هایی از پیشینه تاریخی و اجتماعی مردم شهرستان ملایر برشمرد و اضافه کرد: در این نمایشگاه 200 قطعه عکس و سند مربوط به سال های 1257 لغایت 1365 شمسی در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است و در طول ایام برگزاری نمایشگاه با برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی، اهداف و برنامه های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و مدیریت غرب کشور به مرکزیت استان همدان برای مدیران، تاریخ پژوهان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و علاقمندان تشریح خواهد شد.

علیرضا تکلو شناسایی مفاخر و چهره های شاخص حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، سیاسی و فرهنگ عامه برای انجام مصاحبه های تاریخ شفاهی، شناسایی مجموعه داران خصوصی برای رایزنی و ایجاد زمینه های همکاری متقابل، گفتگو با اندیشمندان و تاریخ پژوهان برای ارائه خدمات اسنادی و اطلاعاتی به ایشان به منظور تالیف و تولید کتاب های تاریخی، تکمیل ذخیره اسنادی و تاریخی شهرستان ملایر در آرشیو ملی ایران و معرفی هر چه بیشتر و بهتر تاریخ غنی و اصیل شهرستان ملایر به نسل جوان، را از دیگر اهداف و برنامه های برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

وی ضمن قدردانی از حمایت های فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر برای برگزاریی موفق این نمایشگاه، با دعوت از قشرهای مختلف مردم بخصوص دانشجویان و محققین برای بازدید از این نمایشگاه، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه های اسناد و عکس های تاریخی در شهرستان های مختلف، موجب شناسایی بهتر اسناد و عکس های موجود و تکمیل اطلاعات تاریخی آن شهرستان می شود و به طور حتم در صورت تمایل اندیشمندان و نویسندگان آن شهرستان، اسناد جمع آوری شده، به محصولات فرهنگی و تاریخی از جمله کتاب و مستندهای تلویزیونی تبدیل خواهد شد که موجب معرفی بیشتر و بهتر آن شهرستان است.

گفتنی است نمایشگاه اسناد و عکس های تاریخی شهرستان ملایر با عنوان یاد ایام از روز شنبه 25 دیماه به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر واقع در شهرک ولیعصر میدان قائم(دادگستری)، در دو نوبت صبح و بعدازظهر از ساعت 9 الی 12 و 15 الی 18 پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات