پرتاب موشک بوسیله ی ایران ایالات متحده و عموماً غرب را در منظری ضعیف قرار داده و این توان ایران بمثابه ی ضربه ی سرنوشت ساز از سوی ایران برای آنان قابل درک است.در واقع ایران قادر به دستیابی به اهداف خود شده است، زیرا ایالات متحده موفق به پایان دادن به بلند پروازی های موشکی ایران نشده است.
کد خبر: ۸۸۰۷۸۰۴
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

به گزارش " خبرگزاری بسیج در کرمان، "  اینسایدر نام وب‌گاه خبری آمریکایی در گزارشی نوشت:در روز دوشنبه خبری که بر اساس آن کشتی های نیروی دریایی آمریکا (یو اس اس ماهان)در خلیج فارس به سمت قایق های تندرو ایرانی گلوله های هشدار دهنده شلیک کرده است در رسانه ها بازتاب زیادی پیدا کرد.

در این راستا، یکی از مقامات نیروی دریایی ایالات متحده به سایت بیزنس اینسایدر گفت: این حادثه اولین از نوع خود در طول سال جاری بوده است این درحالیست که ایران به شدت آزار و اذیت کشتی های آمریکایی را افزایش داده است .
 همچنین در رابطه با این قضیه بهنام طالب لو تحلیلگر ارشد امور ایران می گوید: توانایی ایران برای تضعیف غرب آزار و اذیت کشتی های آنها در آب های بین المللی و توانایی مقاومت آنها در برابر یک ارتش و ضعف برخورداری از سلاح های متعارف باعث شده تا دستورات تلاش فوق العاده ای توسط کارشناسان در تهران برای مطالعه قابلیت های نظامی و دیپلماتیک و نظامی ایالات متحده صادر شود .
اگر چه ایالات متحده ایران را به عنوان حامی اول تروریسم می شناسد و بسیاری از اعمال تحریم ها را علیه آن کشوردر بیش از چند دهه گذشته اجرا کرده است با این حال این اقدامات به برای بازدارندگی ایران کافی نبوده است نیست بنا به گفته ی طالبلو "اعمال تحریم یک گام مهم است،اما آنها کافی نیست ؟

Image result for How Iran made the US look weak with a tiny, outdated navy and some old ballistic missiles

هزینه های مقابله ایالات متحده با ایران بسیار سنگین است،بنابراین ایالات متحده ناچاراست تحریکات راتحمل کرده وبه آنها پاسخ نمی دهد. علاوه بر تحریم ها، ایالات متحده از اعلام قصد دفع تحرکات ایران سود می برد پیش از این بسیاری دولت اوباما را به عنوان "ترسو ” در رابطه با مقابله با ایران توصیف کردند.

 تلارنس برنان متخصص قوانین بین المللی دریایی و قواعد درگیری به سایت بیزنس انسایدر می گوید: پاسخ نیروی دریایی ایالات متحده در محل و وقت مناسب تحت شرایطی که ما قرار داریم یک تجربه است اما ما نیز باید وجه داشته باشید که این احتمال وجود دارد که این اقدامات ما به اندازه کافی دقیق نباشد و آن بخاطر ترس آمریکا از فروپاشی برنامه هسته ای ایران می تواند باشد که اکنون کمترین فاصله با توجه به وضعیت موجود برای بازگشت دوباره ایران به برنامه ی هسته ی به نظر می رسد فراهم شده باشد.
از سوی دیگر فرمانده سابق در نیروی دریایی آمریکا جرمی فوگان در مقاله ای برای موسسه واشنگتن نوشته شده است: با یک نمونه واضح این مسئله را توضیح بدهم در هنگام بازداشت تفنگداران آمریکا بوسیله سپاه پاسداران ایران اوباما بدلایل استراتژیک نمی خواست با عجله به راه انداختن یک جنگ با توجه به خطای ناخواسته و یا به دلیل سوء تفاهم اقدام کند .کما اینکه اوباما دست نیروهای دریایی آمریکا را برای اقدامات نظامی در خلیج فارس نبسته بود.

چرا رهبران ایران بسیار قوی تر از رهبران ایالات متحده هستند؟

در این راستا مقاله نویس روزنامه توضیح داد: که دلیل آن این است که ایران به عنوان یک تهدید دائمی برای ایالات متحده بشمار می آید با وجود آنکه این کشور ضعیف بنظر می رسد اما در حال مبارزه به شیوه ی جنگ نامتقارن روی می آورد و ایران می تواند شیوهای انتقامی متنوعی دست بزند و بویژه اینکه همپیمانان ایران و گروه های مسلح وابسته به آن آمادگی چنین کاری را دارند.
از سوی دیگر با وجود مساحت کوچک یمن ایران ثابت کرد یک رقیب توانمند و سمج است که به یاد دادن درس هایی از خود می پردازد.ضمن اینکه توافق هسته فقط شامل برنامه اتمی ایران میشود و نه تدابیری فعال در از میان برداشتن برنامه موشکی آن کشور و این موضوع یکی از شکست های اوباما در مذاکرات با ایران محسوب می شود و برهمین پایه ایران بدون ترس توانست بر روی موشک هایش بنویسد اسرائیل باید محو شود.

این نویسند اضافه کرد: که پرتاب موشک بوسیله ی ایران ایالات متحده و عموماً غرب را در منظری ضعیف قرار داده و این توان ایران بمثابه ی ضربه ی سرنوشت ساز از سوی ایران برای آنان قابل درک است.در واقع ایران قادر به دستیابی به اهداف خود شده است، زیرا ایالات متحده موفق به پایان دادن به بلند پروازی های موشکی ایران نشده است.
مفهوم این واقعیت یعنی اینکه ایران با این جنگ افزارهای ارزان توانسته است توازن نظامی خود را با ایالات متحده و متحدان آن حفظ کند با وجود اینکه ایران فاقد سلاح های حمله هوایی مدرن است در نتیجه تهران به دنبال توسعه موشک های بالستیک و همچنین تقویت همپیمانان مسلح خود بصورت همزمان در جلوگیری از حملات بیگانه تعادل قوا را در معادلات نظامی  برقرار کرده است.

بنابراین همانطور که ایران به عملیات نظامی علیه آمریکا نمی پردازد. ایالات متحده نیز نمی تواند به جنگ ایران برود. در مقابل ایران با تقویت نفوذ خود در مجموعه های متنوع از نمایندگان اقلیمی ایالات متحده حتی نمی تواند با استفاده از زور وقدرت نظامی علیه آنها نیز وارد عمل شود.

 
 


 
منبع:آرمان

ارسال نظرات