انتقاد عضو سابق کمیسیون بودجه از تحقیر ملت در گفتگو با «بسیج»:
ثروتی گفت:برای خرید یک هواپیما که ارزش آن چنانی هم ندارد نیاز به حضور وزیر و گرفتن جشن و مراسم نبود این کار کوچک بودن آدم ها و ملت را نشان می دهد که در شأن ملت ایران نیست.
کد خبر: ۸۸۰۷۷۷۱
|
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۹

موسی رضا ثروتی، عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در دوره نهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزای بسیج، با اشاره به عدم لزوم خرید هواپیمای ایرباس و توجیه ناپذیری اقتصادی آن گفت: شکل کار مهم است که دولت چگونه هواپیماها را خریده است.

وی افزود: طبق گفته مطبوعات خرید این هواپیما ها به طور اقساط کامل بوده یعنی بدون اینکه دولت پولی داده باشد اقساط رو به شکل ماهیانه پرداخت می کند، اما این رویه هم مناسب نیست.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه هیاهوی بسیار برای خرید یک هواپیما تحقیر ملت است، گفت: برای خرید یک هواپیما که ارزش آن چنانی هم ندارد نیاز به حضور وزیر و گرفتن جشن و مراسم نبود این کار کوچک بودن آدم ها و ملت را نشان می دهد که در شأن ملت ایران نیست.

ثروتی عنوان کرد: وزارت راه با خرید یک هواپیمای مرجوعی کشور اسپانیا که ایراد داشته این همه جشن و پای کوبی می کند، مردم دنیا تصور می کنند که ما عقب افتاده هستیم و باعث ننگ یک جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر هم برای خرید ایرباس پول نقد داده باشند اولویت با حمل و نقل عمومی همچون راه آهن، مترو و اتوبوس است.امروز 5 تا 7 درصد مردم کشور از هواپیما استفاده می کنند و ادعای دولت بر خرید اقساطی این هواپیماها است.

ارسال نظرات