عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»:
میرمحمدی گفت: با توجه به اینکه منابع کشور ما محدود است و درآمد ها و اولویت های اقتصادی در کشور مشخص است، خرید هواپیما در این شرایط اولویت کشور نبود.
کد خبر: ۸۸۰۷۷۲۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۸

حسین میرمحمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در دوره نهم، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزای بسیج، با اشاره به خرید هواپیمای ایرباس و تناسب این اقدام با سیاست های اقتصاد مقاومتی و تکیه بر تولیدات داخلی، گفت: با توجه به اینکه منابع کشور ما محدود است و درآمد ها و اولویت های اقتصادی در کشور مشخص است، خرید هواپیما در این شرایط اولویت کشور نبود.

وی افزود: دولت می توانست در این قضیه مدبرانه عمل و به اولویت های اقتصادی و منابع محدود کشور توجه بیشتری می کرد. به هرحال ابتدا دولت تکلیفش را با حمایت از تولید داخلی، واحد های صنعتی مشخص می کرد و به دنبال ارز آوری می رفت، که مناسب تر از خرید هواپیما بود.

این اقتصاد دان تصریح کرد: همان طور که می دانید هواپیما یک کالای مصرفی است، و کشور اولویت های متعددی دارد لذا دولت می توانست در فرصت و شرایط دیگری برای خرید هواپیما اقدام کند.

وی با اشاره به برخی از اولویت های اقتصادی کشور عنوان کرد: در شرایط امروز توجه به مسائل اقتصادی و مسائل تولید داخلی و تأمین نقدینگی بخش تولید که منجر به ارزآوری و اشتغال زایی برای مردم شود از اولویت بالایی برخوردار است.

میرمحمدی با بیان اینکه این همه هیاهو برای خرید هواپیما در شأن و منزلت ملت ایران نیست، خاطرنشان کرد: در شأن ملتی با جایگاه بلند و آرمان های انقلاب اسلامی درست نیست که برای خرید یک هواپیما این همه هیاهو شود. این کاراز نظر خارجی ها و داخلی ها صورت خوشی ندارد.

ارسال نظرات