استان کهگیویه وبویراحمد با کمبود آب در بخش های مختلف مواجه است.
کد خبر: ۸۸۰۷۶۶۵
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
استاندار در دیدار با دکتر زندی معاون تحقیقاتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: عمده آب کهگیلویه وبویراحمد در حوزه های پایین دستی و در استان های دیگر مورد بهره برداری قرار گرفته در حالیکه  این استان با کمبود آب در بخش های مختلف مواجه است و با فروش آب کمکی به آن نمی شود.

خادمی با اشاره به اینکه کهگیلویه وبویراحمد دارای چهار دشت بزرگ است که نیاز به آبیاری دارد افزود: در این خصوص گام های اساسی برداشته و پیشرفت های خوبی هم حاصل شده است و برای تحقق این کار بزرگ استان نیازمند به توجه ویژه دولت است.

استاندار کهگیویه وبویراحمد سه ویژگی اصلی و استعداد برتر استان را آب، جنگل و مرتع و نفت بیان کرد و افزود: آب و خاک و کشاورزی از اولویت های همیشگی و برتر این استان بوده و در این رابطه مدیریت استان به این بخش توجه جدی دارد.

وی با بیان اینکه این استان می تواند از استان های هدف برای تحقیقات در بخش های مختلف کشاورزی، باغی، آبزی پروری، منابع طبیعی و گیاهان داروئی باشد، ادامه داد: اگر این بخش ها بطور ویژه مورد توجه قرار نگیرد همچنان مشکلات آن باقی خواهد ماند.

استاندار تاکید کرد: با وجود این همه استعداد در استان متاسفانه توجه ویژه ای در مقایسه با توانمندی ها و ظرفیت ها، به حوزه کشاورزی نشده و اکنون هم نباید مانند دیگر استان های برخوردار به آن نگاه کرد.

خادمی توجه به حوزه کشاورزی و اقتصاد مقاومتی را در راس برنامه ها و اولویت مدیریت استان بیان کرد و افزود: فرآوری محصولات کشاورزی و جنگلی، باغی و دامی و گیاهان داروئی از موضوعات مهم اقتصادی استان است.

وی به تلاش و کمک وزارتخانه جهاد کشاورزی برای تبدیل دستاوردهای تحقیقاتی به محصول تجاری و اقتصادی تاکید کرد و ادامه داد: این استان برای توسعه ظرفیت های خود در بخش های مختلف کشاورزی، نیازمند همکاری بیش از پیش وزارتخانه جهاد کشاورزی است.

استاندار گفت: این استان آمادگی دارد در بخش های مختلف با وزارتخانه جهاد کشاورزی همکاری جدی داشته باشد.

ارسال نظرات