نیروهای دریابانی مازندران برای حفظ، حراست و پاسداری از مرزهای آبی و نوار ساحلی حضور مستمر و فعال دارند و این امر موجب ایجاد بالاترین ضریب امنیتی در دریای مازندران شده است.
کد خبر: ۸۸۰۷۵۴۸
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده دریابانی مازندران با بیان اینکه مازندران تنها استانی است که در آن شناورهای تفریحی، صیادی و تجاری با رنگ‌های خاص مشخص و ثبت شده‌ و در سطح کشور نمونه است، گفت: رصد کامل تمامی شناورها در دریا بر عهده دریابانی مازندران است.
 
هوشنگ حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروهای دریابانی مازندران برای حفظ، حراست و پاسداری از مرزهای آبی و نوار ساحلی حضور مستمر و فعال دارند و این امر موجب ایجاد بالاترین ضریب امنیتی در دریای مازندران شده است.

وی با اشاره به ساماندهی شناورها در سطح استان افزود: در بحث ساماندهی شناورها، استان مازندران به‌عنوان نخستین استان، نسبت به کنترل و ثبت شناورها در سطح کشور اقدام کرده است.

حسینی تصریح کرد: اگر شناورها مجوز لازم را نداشته باشند و اصول قانونی و ایمنی را رعایت نکنند، به فوریت نسبت به توقیف شناورهای مذکور و هدایت آنها به سمت پارکینگ اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه شناورهای تفریحی تنها مجازند حداکثر دو مایل از ساحل دور شوند و اگر از این حد خارج شوند، مأموران دریابانی با آنان برخورد می‌کنند، گفت: در این زمینه تعداد 317 شناور از انواع مختلف تفریحی و صیادی توسط دریابانان استان توقیف شد.

* کشف و ضبط بیش از 73 هزار رشته دام فلسدار در دریای مازندران

فرمانده دریابانی مازندران همچنین از کشف و ضبط بیش از 73 هزار رشته دام فلسدار در دریای مازندران خبر داد و اضافه کرد: تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان و دریابانان در برقراری هر چه بیشتر نظم و مبارزه با هرگونه ناامنی و برخورد قانونی با صیادان غیرمجاز در دستور کار دریابانان مازندران است.

حسینی بیان کرد: دریابانان حوزه استحفاظی، با اجرای گشت‌های دریایی از ابتدای سال تاکنون، موفق به کشف و ضبط بیش از 73 هزار و 28 رشته دام فلسدار در آب‌های دریای مازندران شدند. 

وی تصریح کرد: مأموران دریابانی مازندران همچنین موفق به کشف و ضبط تعداد فراوانی دام غیرمجاز از نوع فلامینت شدند که این امر موجب تقویت صلابت نیروهای دریابانی در سطح حوزه استحفاظی است.

* نظارت و کنترل 4 هزار فروند شناور صیادی در دریای مازندران

فرمانده دریابانی مازندران خاطرنشان کرد: به‌منظور برقراری نظم و امنیت در دریای مازندران پیرامون کنترل شناورهای صیادی، با توجه به فصل صید و صیادی، رصد همه این شناورها و نظارت تخصصی بر آنها در دستور کار دریابانان استان قرار گرفته است.

حسینی بیان کرد: با توجه به فصل صید و صیادی، دریابانان حوزه استحفاظی، با اجرای گشت‌های ساحلی و دریایی موفق به کنترل بیش از 3 هزار و 944 فروند انواع شناور صیادی شدند.

وی در پایان گفت: توجه ویژه به مدارک هویتی مرتبط با ناخدا و شناور، گواهی ثبت، گواهی ایمنی شناور، تجهیزات مجاز صیادی، کپسول اطفا حریق و سایر فاکتورهای دیگر از اهم آیتم نظارت دریابانان در این کنترل‌ها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها