هنر تئاتر زبان گویای مشکلات جامعه است

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنر تئاتر می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را با زبان گویا و روان خود بیان کند.
کد خبر: ۸۸۰۷۵۳۰
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه طرح‌ها و برنامه‌های خوبی برای ایجاد و زمینه‌سازی تئاتر در شهرستان‌های مختلف در حال اجراست، خاطرنشان کرد: آمل از شهرهای تئاتری است که به هنر و فرهنگ در آن توجه خاص می‌شود.
 
مهدی شفیعی در آئین اختتامیه نخستین دوره جشنواره تئاتر فجر مازندران اظهار کرد: هنر تئاتر می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را با زبان گویا و روان خود بیان کند.

وی با اشاره به اینکه به‌علت ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اجرای تئاتر فجر در آمل به روزهای 23 تا 25 دی‌ منتقل شد، افزود: تأثیر فعالیت فرهنگی و هنری امروزه در سطح جامعه بسیار زیاد شد و مردم هم به خوبی ارزش هنر و تئاتر را می‌فهمند و درک می‌کنند.

این مسؤول با بیان راه‌اندازی تئاتر شهر در شهرستان آمل، ادامه داد: برای این مهم تأمین اعتبار شده است و امید دارم تالار کوچک و پلاتو در آن احداث شود همچنین اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز این تئاتر شهر را متعهد می‌شود.

شفیعی با اعلام اینکه شهرهای فرهنگی و بزرگ دغدغه شهروند فرهنگی دارند، بیان کرد: باید در شهرهای فرهنگی تئاتر جدی گرفته شود زیرا برای تقویت روح فرهنگی تئاتر مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه انجمن‌ هنرهای نمایشی امروزه از میان افراد جامعه هنر و نمایش که تخصص آنها اثبات شده است انتخاب شدند، ادامه داد: این افراد نمایندگان جامعه هنری هستند و برای دوره دو ساله برای مدیریت انتخاب شدند.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه حوزه هنری می‌تواند در مازندران بهتر از گذشته مدیریت شود، گفت: در زمینه بیمه هنرمندان مدت زمان زیادی است که شرایط برقرار شد و هنرمندان تئاتر و نمایش اگر مشکل بیمه دارند می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشکل خود را برطرف کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار