رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه امروز بخش عمده‌ای از بداخلاقی‌های اجتماعی در فضای مجازی دیده می‌شود، گفت: نقش فضای مجازی در قسمت عمده‌ای از پرونده‌های طلاق و مشکلات خانوادگی پررنگ است.
کد خبر: ۸۸۰۷۴۱۷
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۶

به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج، احمد سیاوش‌پور در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها در وقوع جرم  وضعیت مطلوبی دارد اظهار داشت: جرایمی چون سرقت‌های مسلحانه، آدم ربایی، قتل‌های عمد و تجاوز به عنف از جرایم خشن محسوب می‌شود و گیلان وضعیت مناسبی در وقوع این جرایم دارد.

 

مدیرکل دادگستری استان گیلان درگیری‌های فیزیکی، توهین و افترا، ایراد ضرب و جر و سرقت‌های خرد را از نخستین فراوانی جرم در گیلان برشمرد و افزود: باید با دید روانشناسی، درک مفاهیم و فرهنگ سازی مسیر جامعه را به سوی آرامش سوق دهیم.

 

سیاوش‌پور با تاکید بر اینکه در 9 ماهه گذشته مجموع پرونده‌های وارد شده به دادگستری استان گیلان 329 هزار و 55 فقره پرونده بوده است خاطرنشان کرد: از میزان مذکور 106 هزار و 626 پرونده وارد دادسرای گیلان شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه 125 هزار و 497 فقره پرونده وارد دادگاه‌های بدوی استان شده است  بیان کرد: در دادگاه انقلاب استان در مجموع در 9 ماه نخست امسال 11 هزار و 548 فقره وارد شده است.

مدیرکل دادگستری گیلان تعداد پرونده‌های تجدید نظر استان گیلان را 24 هزار و 144 پرونده عنوان کرد و افزود: در دادگاه کیفری استان که پرونده‌های بسیار مهم بررسی و پیگیری می‌شود در 9 ماه نخست سال 621 فقره وارد شده است.

سیاوش‌پور تعداد پرونده‌های اجرای احکام کیفری را در استان 40 هزار و 52 فقره اعلام کرد و گفت: 20 هزار و 567 فقره پرونده در 9 ماه سال 95 اجرای احکام مدنی در استان گیلان بوده است.

 

وی ورودی پرونده‌های جدیدالورود به دادگستری استان گیلان در سال 95  را 220 هزار پرونده در 9 ماه نخست سال دانست و خاطرنشان کرد: ورود پرونده‌های جدید در سال 95 نسبت به 9 ماه سال 94 در استان گیلان 3 درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل دادگستری استان گیلان با اشاره به لزوم فرهنگ استفاده از تکنولوژی و فضای مجازی در جامعه بیان کرد: امروز بخش عمده‌ای از بداخلاقی‌های اجتماعی در فضای مجازی دیده می‌شود و این امر در استان گیلان هم مشهود است.

 

سیاوش‌پور با تاکید بر اینکه در قسمت عمده‌ای از پرونده‌های طلاق و مشکلات خانوادگی، نقش فضای مجازی بسیار پررنگ است گفت: کلاهبرداری در شبکه‌های اینترنتی و فضای مجازی به‌صورت چشمگیری اتفاق می‌افتد و مردم با هوشیاری و آگاهی باید مانع از این پدیده‌ها شوند.



ارسال نظرات