حفظ سلامت و امنیت انتخابات، صیانت از آراء مردم و جلب مشارکت‌ حداکثری مردم از وظایف و تاکیدات رهبر معظم انقلاب به وزیر کشور و مسئولان اجرایی انتخابات است که باید سرلوحه اقدامات قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۰۷۳۴۶
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در ششمین جلسه شورای اداری استان به شرایط اقتصادی و محدودیت‌های موجود در ابلاغ بودجه عمرانی و جاری کشور اشاره نمود و گفت: در راستای اجرای طرح‌های عمرانی در استان‌ها تنها 40درصد از بودجه عمرانی تاکنون تخصیص یافته از این میزان نیز 80 درصد در قالب اسناد اعتباری و تنها 20 درصد بصورت نقدی و ریالی بوده است.

اسداله درویش امیری یافتن راهکارها و افق های جدید در عرصه تولید، اشتغال و سرمایه گذاری، اهتمام ویژه مدیران در جذب اعتبارات دستگاهی، اطلاع رسانی مناسب از عملکرد دولت و تقویت واحدهای روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی، تلاش در جهت جلب مشارکت حداكثري در انتخابات، برگزاری باشکوه مراسم دهه فجر، حضور موثر مدیران در جلسات استانی و تکریم ارباب رجوع از موارد مورد تاکید استاندار زنجان در جلسه شورای اداری استان بود.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای اداری استان خواست تا در جهت جذب اسناد اعتباری و سهم بودجه خود از وزارتخانه‌های ملی نهایت تلاش را داشته باشند.

استاندار زنجان همچنین با اشاره به توفیقات و دستاوردهای دولت تدبیر و امید در مهار رشد بیکاری در کشور خاطرنشان کرد: در استان زنجان نیز همانند سایر استان‌های کشور با اجرای طرح رونق اقتصادی و تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اقدامات موثری در زمينه تثبیت و رونق اشتغال انجام شده است.

مقام عالی دولت در استان افزود: با اقدامات و تدابیر دولت در استان زنجان طي سالجاري بیش از 6 هزار شغل متزلزل، تثبیت شده و بیش از 3 هزار فرصت شغلی جدید فراهم شده است.

وی بر ضرورت ارائه راهکارهای جدید به منظور برون‌رفت کشور از رکود در حوزه‌های اقتصادی و اشتغال تاکید نمود و گفت: مدیران باید بدنبال یافتن راهکارها و دریچه‌های نوین برای افزایش تولید، ایجاد اشتغال و توسعه جذب سرمایه‌گذاری در استان و کشور باشند.

مدیرعالی استان همچنین اتخاذ تصمیمات لازم در جهت تسریع در رفع مشکلات مردم از سوی مدیران بخش‌های مختلف استانی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید توانایی لازم به منظور ایجاد انعطاف در قوانین و تسریع و تسهیل در رفع مشکلات مردم در استان‌ها را داشته باشند و تمامی تصمیمات و اختیارات خود را منوط به استعلامات وزارتی نکنند.

مقام عالی استان در این جلسه به آغاز رسمی مراحل آماده‌سازی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا با تعیین و ابلاغ اعضای ستاد برگزاری انتخابات در استان زنجان اشاره نمود و گفت: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مسئولیت اصلی ستاد انتخابات و اجرای صحیح و قانونمند انتخابات در استان زنجان را بر عهده خواهد داشت.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در اجرای دقیق قانون هنگام برگزاری انتخابات، تصریح کرد: حفظ سلامت و امنیت انتخابات، صیانت از آراء مردم و جلب مشارکت‌ حداکثری مردم از وظایف و تاکیدات رهبر معظم انقلاب به وزیر کشور و مسئولان اجرایی انتخابات است که باید سرلوحه اقدامات قرار گیرد.

درویش امیری دقت در اجرای صحیح و کامل سیاست‌های ابلاغی از جانب مقام معظم رهبری به سران سه قوه و وزیر کشور را از تکالیف قانونی و شرعی مدیران برشمرد و ابراز امیدواری نمود با هدایت معاون سیاسی، امنيتي استانداری و حضور فعالانه اعضای ستاد، شاهد اجرای دقیق و قانونمند انتخابات در سطوح مختلف استان باشیم.

استاندار زنجان در بخشی ديگر از سخنان خود به در پیش بودن ایام گرامیداشت دهه فجر اشاره نمود و یادآور شد: باید کارنامه 38 ساله انقلاب و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به مردم و بویژه نسل جوان بیان شود. با ارائه عملکرد دولت و نظام به مردم باید شادمانی و امید را به جامعه و مردم بازگردانیم.

وی اطلاع رسانی صحیح و گسترده از عملکرد دولت و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در استان و کشور را مهم خواند و با تاکید بر ضرورت و اهمیت توجه به فعال‌سازی و تقويت واحدهای روابط عمومی در سطح دستگاه‌های اجرایی، خطاب به مديران تصریح کرد: به تاسي از استانداري نسبت به تقويت روابط عمومي ها اقدام كنيد.

مدیرعالی استان ارائه خدمات مطلوب و شایسته به مردم استان بویژه در آستانه دهه مبارک فجر و آغاز سال نو را خواستار شد و ادامه داد: مراسم دهه فجر باید بصورت جشنی باشکوه و با حضور همه اقشار مردم برگزار شود.

درویش امیری ضمن قدردانی از تلاش‌ها، همراهی‌ها و ارائه خدمات شایسته از سوی مدیران استان اظهار داشت: کسب رتیه‌های شاخص کشوری از قبیل رتبه 30 اُم در موضوع آسیب‌های اجتماعی و رتبه برتر در ارائه تسهیلات تکلیفی از محل اعتبارات شبکه بانکی استان، همگی اقدامات مهمی است که با همراهی مردم و تلاش مدیران استانی محقق شده که مغفول نخواهد ماند.

وی همچنین پاسخگویی مناسب به مراجعین و تکریم ارباب رجوع ادارات و دستگاه‌های اجرایی را از مهمترین وظایف مدیران برشمرد و افزود: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در جهت ارائه توضیح، توجیه و قانع نمودن مراجعین، وقت و دقت کافی صرف نمایند و مشکلات مردم را پیش از اینکه به تجمع افراد در مقابل استانداری یا سایر ادارات بینجامد، بر طرف نمایند.

بهره برداری از پروژه گازرسانی به 24 روستای استان بصورت همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس در دهه فجر امسال و کسب رتبه اول کشوری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در میان 31 اداره کل در کشور از دیگر مواردی بود که استاندار زنجان در این جلسه اشاره نمود.

مقام عالی استان از پلمپ و ایجاد تعویق در اجرای یکی از پروژه‌های مهم عمرانی و درماني استان طي چند روز پس از بازدید خود از اين مركز انتقاد نمود و گفت: درمانگاه شفیعیه زنجان بعنوان بزرگترین کلینیک در دست اجرای کشور به مساحت بيش از 5 هزار مترمربع زیربنا با 80 مطب در دست احداث است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید و مرکزیت رادیولوژی و آزمایشگاه در این محل مستقر خواهد شد که متاسفانه از سوی یکی از دستگاه‌های اجرایی استان پلمپ شده و عملیات اجرایی آن به تعویق افتاده که باید در اسرع وقت اين مشكل رفع شود.

استاندار زنجان با اشاره به مصوبه شورای عالی اداری کشور هدایت و نظارت بر عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و انجام بازرسی و ارزیابی عملکرد آنان را از جمله وظایف استانداران و فرمانداران در استان و شهرستان‌ها عنوان نمود و با تاکید بر ضرورت حضور به موقع و موثر مدیران در جلسات استانی و عدم حضور جانشین بدون هماهنگی با دبیرخانه كارگروهها، افزود: حضور به موقع و مشارکت فعالانه مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات و کارگروه‌های استانی در ارزیابی عملکرد مدیران لحاظ شده و از سوی اداره کل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مورد بررسی واقع خواهد شد.

وی همچنین به منظور حفظ هماهنگی و انسجام مدیریت در استان، از مدیران و اعضای شورا خواست تا در انتخاب، معرفی و انتصاب مدیران استانی و شهرستانی با استاندار و یا فرمانداران هماهنگی لازم را داشته باشند و بر اهمیت انجام سفرهای شهرستانی و تعامل بیشتر مدیران با اقشار مختلف مردم تاکید کرد.

مقام عالی استان در ادامه به توانمندی‌ها و دستاوردهای استان بویژه در دو بخش آموزش پزشکی، بهداشت و درمان و صنعت و معدن که عمدتا پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با تلاش مدیران انقلاب اسلامی در استان زنجان ایجاد شده است، اشاره نمود و اظهار داشت: هم در توسعه فضاهای دانشگاهی و علوم پزشکی با راه‌اندازی 7 دانشکده پویا و بهره گیری از تجهیزات مدرن به ارزش بیش از 2 هزار میلیارد تومان در استان زنجان دست یافته‌ایم و هم در حوزه صنعت یکی از 4 استان برتر کشور در حوزه سرمایه‌گذاری صنعتی هستیم که با جذب بیش از 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی، برای بیش از 45 هزار نفر پس از انقلاب در استان زنجان اشتغالزایی صورت گرفته است.

ارسال نظرات