برگزاری دومین سوگواره عکس عاشورایی در شهرستان ابهر

دومین سوگواره عکس عاشورایی با عنوان "ازعاشورا تا اربعین" در دو بخش تصاویر دوربین عکاسی و موبایل در شهرستان ابهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۷۲۲۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، فرماندار ابهر در دومین سوگواره عکس عاشورایی که با عنوان "از عاشورا تا اربعین" در شهرستان ابهر با حضور معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از هنرمندان در فرهنگسرای نور ابهر برگزار شد، ضمن تسلیت رحلت عالم ربانی، یاردیرین امام راحل و مقام معظم رهبری و رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: وی از ابتدای انقلاب در همه حال حضور فعالانه ای در کشور داشته و همیشه پاسخگوی مردم عزیز بوده اند.

علی حیدری به خدمات شایسته و زحمات آیت اله هاشمی رفسنجانی در دوران انقلاب و پس از آن اشاره نمود و افزود: ایشان که بعنوان رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خدمت نمود، همواره خود را در معرض رای مردم قرار می داد و یادشان در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری اشاره نمود و اظهار داشت: مردم و جوانان شهرستان ابهر در تمامی حوزه ها حرفی برای گفتن دارند و بنده به عنوان نماینده دولت در این شهرستان تلاش خواهیم کرد که درخدمت مردم باشم.

حیدری برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در شهرستان ابهر را نشان دهنده علاقمندی مردم به هنر در این شهرستان عنوان نمود و از اقدامات انجام شده در برگزاری این جشنواره‌ها قدردانی نمود.

وی همچنین عکاسی را هنر به تصویرکشیدن تاریخ توصیف نمود و اظهار داشت: عکاسی جلوه گر حماسه های جاوید در قالب هنر است و در امر ابلاغ پیام بصورت تصویر می تواند نقش به سزایی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ابهر، شناساندن زوایای واقعه بزرگ عاشورا را اقدامی بزرگ و ارزشمند دانست و گفت: عاشورا تنها یک روز نیست بلکه یک فرهنگ است که باید پاسداری شود.

گفتنی است این سوگواره با استقبال گسترده عکاسانی از 40 شهر کشور مواجه شد و از مجموع 700 اثر ارسالی به دبیرخانه، 72 اثر برگزیده در نمایشگاهی برای مشاهده علاقمندان به نمایش گذاشته شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار