خبرهای داغ:

یادی از شهدای منطقه هفته تپه جنوب

چهل شهیدی که در وادی هفت شهر عشق خدایی و حبیب ابن مظاهر وار به سوی معبود شتافتند.
کد خبر: ۸۸۰۷۱۶۷
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، 25 دی ماه سال 1365 در منطقه هفت تپه اتفاقی عجیب روی داد و 40 تن از رزمندگان و عاشقان وادی عشق به یک باره پر کشیدند و مانند یاران امام حسین(ع) ارباً اربا به سوی معبود خود پرگشودند.

 

در این روز در منطقه هفت تپه آشپزان تیپ 12 قائم استان سمنان مشغول پخت غذا برای رزمندگان در خط مقدم بودند که هدف بمب های هواپیماهای عراقی قرار گرفته و به یکباره 40 تن مانند مولایشان حسین(ع) آسمانی شدند.

 

این 40 شهید بزرگوار که اغلب سن و سالی بالا داشتند برای رزمندگان خط مقدم در عملیات های کربلای 4 و 5 غذای گرم طبخ می کردند که ستون پنجم دشمن به این افراد نیز رحم نکرد و مکان آنها را نیز به دشمنان کافر داد تا بمباران و این افراد بی دفاع را به شهادت برسانند.

 

این شهدا که از شهرستان شاهرود و میامی بودند تکه تکه شدند به گونه ای که برخی قابل شناسایی نبودند و از برخی هیچ چیز باقی نماند تا به خانواده آنها تحویل دهند.

 

11 شهید از روستای قلعه نو خرقان شاهرود بودند که آشپز حسینیه این روستا بوده و با هم اعزام شدند و نقل می شود وقتی می خواستند بروند یکی از آنها گفت ما دیگر بر نمی گردیدم.

 

در بین این شهدا دو برادر بودند که از لباس زیر شناسایی شدند و تعدادی دست و پا و تکه های بدن به فتوای آیت الله طاهری به عنوان شهید گمنام در قالب دو قبر در گلزار شهدای شاهرود مدفون شدند.

 

محمدرضا قوچانی فرمانده سابق سپاه شاهرود بیان می کند وقتی که پیکر شهدای هفته تپه را آوردند ما رفتیم و با مزدا تابوت ها را عقب آن گذاشتیم در حین حرکت یکی از تابوت ها افتاد و وقتی چشمان به پیکر آن شهید افتاد آن وقت ما فهمیدیم که ارباً اربا یعنی چه؟!!!

 

آری هفته تپه مکانی است الهی که بعد از گذر از اندیمشک به اهواز و در ۵۵ کیلومتری جنوب اهواز است و منطقه ای است که در زمانی نه چندان دور، معبد و حرم عاشقان و عارفان، شیرمردان روز و پارسایان شب بوده ،هفت تپه است، سرزمینی وسیع با پستی و بلندی و اگر خوب نگاه کنیم، زیگورات تاریخی و باستانی چغازنبیل، این عبادتگاه با شکوه ایرانی را نیز در آن منطقه خواهی دید. چغازنبیل نیز شاهد بود که هفت تپه سالهای ۶۴ تا سال ۶۷ مثل مادری صبور، پذیرای شیرمردانی بوده است...

 

و امروز در سالگرد شهادتشان مادران و فرزندان و همسران این شهدا در کنار همرزمانشان در این سرزمین حاضر شدند تا یاد آنها را گرامیداشته و با آنها عهده و پیمانی دیگر بار ببندند که ادامه دهنده راه این شهدای مظلوم و بی دفاع هستند که مظلومانه به شهادت رسیدند و مظلومانه نیز در تاریخ ماندند و فقط هفته تپه گواه مظلومیت آنها و شاهد قطه قطعه شدن پیکر این عزیزان در یک لحظه تاریخ بوده است.

 

یاد می کنیم از برخی از این شهدا مظلوم این منطقه: احمد و محمود ولیان،ابراهیم منتظری،احمد مهاجری،حجت الله منتظری،سیدحسن کریمی،رمضان حسینی،عبدالله سعیدی،علی اکبر منتظری،محمد اسماعیل نجفی،محمدجعفر صادقی،محمدقاسم آمارلو نسب،قربان گرزین،محمدرضا صفا،محمد محمدی و دیگر شهدا که گمنام هستند در زمین و خوش نام در آسمان، روحشان شاهد و راهشان پر رهرو باد...

ارسال نظرات
پر بیننده ها