خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس :

راه اندازی هیئت های اندیشه ورز بسیج در 17 قشر/عزم کارگروه اقتصادی مجمع عالی بسیج برای حل مشکلات کشاورزان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس گفت: راه اندازی هیئت های اندیشه‌ورزی بسیج اقشار و متخصصین در نواحی مقاومت با حضور صاحب نظران حقیقی و حقوقی و نخبگان در سطح شهرستان در 17 قشر با هدف رصد و برآورد همه جانبه جامعه قشری متناسب با نیازهای انقلاب اسلامی به استناد رهنمودهای ولی امر مسلمین راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۸۰۷۱۴۱
|
۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

ماشاء الله محمودی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: با آغاز دهه چهارم انقلاب که به فرایش امام خامنه ای (مدظله العالی) دهه پیشرفت و عدالت نام گرفته و حرکت به سمت تحقق جامعه اسلامی شتاب بیشتری یافته است و گسترش کمی و کیفی بسیج ده ها میلیونی به عنوان تشکل واقعی حزب‌ا... مطرح می‌باشد، ضرورت دارد با حضور سازمان یافته نخبگان، فرهیختگان، صاحب نظران و اندیشه ورزان انقلابی و بسیجی ، زمینه مشارکت در تحقق جامعه اسلامی فراهم گردد.

وی عنوان کرد: به همین منظور تشکیل و راه اندازی هیئت های اندیشه‌ورزی بسیج اقشار و متخصصین در نواحی مقاومت با حضور صاحب نظران حقیقی و حقوقی و نخبگان در سطح شهرستان در 17 قشر با هدف رصد و برآورد همه جانبه جامعه قشری متناسب با نیازهای انقلاب اسلامی به استناد رهنمودهای ولی امر مسلمین راه اندازی گردید.

وی اضافه کرد: ماحصل کار این اقشار احصا مشکلات قشر در سطح شهرستان و بعضاً استان و نیز ارئه راهکارهای پیشنهادی می‌باشد، که پس از بررسی در کارگروه تلفیق به همراه روئسای کارگروه‌های تخصصی شش گانه (با حضور صاحب نظران شوراهای اقشار بسیج و نیز دیگر صاحب‌نظران متناسب با تخصص، تجربه و مهارت در ذیل مجمع بسیج شهرستان) پس از بررسی این مشکلات راهکارها را به عنوان پیش نویس سند مجمع پس از تأیید در شورای بسیج شهرستان و نیز در مجمع عمومی از پشتوانه اجرایی و نیز ردیف بودجه در ناحیه برخوردار می‌گردد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس گفت: در همین چهارچوب مجمع عالی بسیج شهرستان فردوس در دومین جلسه عمومی خود در سال 95 پس از احصا مشکلات و طی سیکل مذکور کارگروه های اقتصادی، تربیت و اخلاق و فرهنگی ـ سیاسی تشکیل شدند.

وی با اشاره به فعالیت کارگروه اقتصادی اظهار داشت: برای مشکلاتی همچون سرمازدگی و ارائه محصول جایگزین و یا همنشین با انار و بحران آب و خشکسالی کاشت گل محمدی و بعضی از گیاهان دارویی در کنار انار رسیده اند و همچنین در مورد بازیابی احتمالی نیز با فعالان اقتصادی در مورد خرید تضمینی محصولات پیگیری هایی صورت گرفته است که کشاورز با کاشت احتمالی این محصولات در کنار انار و یا به جای انار متوجه صرفه اقتصادی آن شده و در مورد کاشت و یا عدم کاشت آن خود کشاورز تصمیم بگیرد.

  محمودی ادامه داد: با توجه به شرایط جغرافیایی شهرستان در مورد مناطق سرند و اسلامیه و اسلامیه به بالا در مورد کاشت محصول متفاوت بوده و در مورد تحقیقات و بررسی های میدانی این موضوع امروز بعد از این جلسه با همکاری جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش یک اتوبوس بالغ بر 43 نفر متشکل از حدوداً 15 نفر کارشناسان کشاورز و اعضای کارگروه و 30 نفر از کشاورزان مناطق مختلف شهرستان جهت بازدید میدانی از کارخانه اسانس گیری گیاهان دارویی در کاشمر و بازدید از کاشت گل محمدی در جوین که بالغ بر 20 هکتار است به مدت دو روز انجام خواهد شد.

  فرمانده ناحیه سپاه فردوس خاطرنشان کرد: در مورد بحران آب و خشکسالی در این کارگروه تصمیم بر این شد در جلسات آینده از یک تیم 15 نفره متشکل از افراد و کارشناسان زبده به ویژه اساتید دانشگاه با مدرک دکترای آب بسیج علمی پژوهشی استان به منظور ارائه راهکار های عملی جهت مبارزه با بحران آب دعوت به عمل آید.

وی افزود: این کارگروه در راستای فرمایشات مقام عظمای ولایت حضرت آیت ا... امام خامنه ای به منظور فرآوری و صنایع تبدیلی در این کارگروه تصمیم به راه اندازی 6 قطب صنایع تبدیلی در زمینه های  انار ، زعفران، پسته ، توبافی ، گوهر تراشی و خیاطی  با توجه به ظرفیت نساجی فردوس نموده است تا در انجام این مهم به صورت گام به گام و به مرور فعالیت نموده و از طریق بسیج سازندگی نیز جهت حمایت این 6 قطب و راه اندازی آن ها اعطای وام صورت خواهد پذیرفت.

محمودی با اشاره به فعالیت کارگروه تربیت و اخلاق متذکر شد: این کارگروه با هدف تبیین اندیشه ولایت و گفتمان سازی فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در سال 95 با رویکرد بررسی آسیب های تربیتی و اخلاقی در اقشار مختلف به بررسی نیاز ها، فرصت ها و تهدیدات اخلاقی تربیتی در سطح شهرستان پرداخته است که در پایان با پیگیری جلسات مستمر اخلاقی در سطح شهرستان و حضور یک استاد اخلاق در شهرستان به صورت دائم، تولید نشر و توزیع نشریه اخلاقی و تهیه محتوای تربیتی اخلاقی برای نشریات موجود (یاقوت کویر و فضاهای مجازی و...) کار خود را ادامه می‌دهد.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه فردوس با اشاره به کارگروه فرهنگی ـ سیاسی اظهار داشت: این کارگروه با پرداختن به موضوع طلاق جلساتی را در سال 94 با حضور مشاورین محترم و نخبگان فرهنگی به بررسی این معضل تشکیل گردید.

وی بیان داشت: در ادامه این معضل  برنامه تحت عنوان  کاهش ضریب طلاق به مجمع عالی بسیج ارائه و پس از رای دادن به مرکز استان و پس دفاع از این برنامه جزء برنامه های ابلاغی فرهنگی اجتماعی سپاه درمورخه 95/06/01 ابلاغ گردید.

محمودی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات اجرایی ستاد که تاکنون انجام گردیده به شرح ذیل می‌باشد؛ برگزاری جلسات با ادارات و نهادهایی که جهت این امر اقداماتی را انجام می‌دهند جهت جلوگیری از موازی کاری در شهرستان و جزیره ای کار نمودن ادارات و نهاد ها، تهیه طرح فرهنگی ترنم زندگی، اختصاص خطبه های نمازجمعه شهرستان به بحث خانواده توسط امام جمعه محترم شهرستان، برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی جهت زوجین پس از تصویب در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، برگزاری جلسات کمیته های ستاد با نخبگان جهت برنامه ریزی اقدامات اجرایی و برآورد هزینه مالی برنامه های مربوطه است.

وی عنوان کرد: از جمله اقدامات اجرایی و در دست پیگیری کمیته های ستاد: "تشکیل گروه رصد فضای مجازی وراه اندازی سایت و کانال با عنوان زندگی برتر، راه اندازی مرکز مشاوره و راهنمای دینی، برگزاری کارگاه های آموزشی، اجرای برنامه های فرهنگی(مسابقه ، ساخت کلیپ و نماهنگ)، برگزاری جلسات جهت انجمن اولیاء مدارس و دانش آموزان، برگزاری جلسات توجیهی جهت مشاورین ، روحانیت و وکلای سطح شهرستان، تهیه بسته فرهنگی جهت زوجین، مداخله در فرایند پرونده های طلاق" می‌باشد.

محمودی اضافه کرد: کارگروه های دفاعی امنیتی با موضوع تهیه قواره امنیتی شهرستان، ، بانوان با موضوع راه اندازی مرکز مشاوران بسیجی برای بانوان مناطق محروم و اجتماعی با موضوع افزایش سواد رسانه ای در سال 96 پیگیر به سرانجام رساندن مصوبات خود می‌باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار