نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی از احداث شهرک صنعتی جدید در بهشهر و گلوگاه خبرداد.
کد خبر: ۸۸۰۷۱۳۵
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی محمد شاعری با بیان اینکه تاکنون 20 طرح و لایحه در این کمیسیون مطرح و پیگیری شده است، اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیش از 50 سئوال از وزرای اقتصادی دولت همچون وزیر نیرو، جهاد کشاورزی اقتصاد و معاون رئیس جمهور در مسائل اقتصادی داشته است.

شاعری درباره مهم ترین فعالیت های صورت گرفته توسط کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصلاح لایحه بودجه 95، پیگیری مطالبات گندمکاران، کنترل واردات برنج، پیگیری حقوق صیادان، نقد انتقال آب دریای خزر، تحقیق و تفحص در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بررسی لایحه هوای پاک از مهم ترین برنامه های صورت گرفته در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش های زیادی برای احیای دریاچه ارومیه داشته ایم، تصریح کرد: در کنار این موضوع بحث احیای زاینده رود و پیگیری مشکل فاضلاب تهران را نیز در دستور کار قرار دادیم.

شاعری به سخنانش در صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیش از سه دهه به بهانه حفظ منابع طبیعی و اراضی زراعی مانع توسعه صنعتی در مازندران شده اند که بسیار بی انصافی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با حمایت استاندار و همکاری نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی توانستیم در 13 آبان ماه امسال ایجاد منطقه آزاد تجاری امیرآباد را در شورای عالی مناطق آزاد کشور به تصویب برسانیم.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تنها استانی که در بحث مناطق آزاد تجاری به آن بی توجهی کرده اند؛ مازندران بوده است.

شاعری افزود: شهرستان های شرق مازندران با کمبود آب مواجه هستند و این مهم را برای تامین آب مصربی شرب، کشاورزی و صنعتی در دستور کار قرار دادیم.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی به اعتبارهای مربوط به تکمیل سد گلورد نیز اشاره کرد و گفت: برای تکمیل این سد مهم 65 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه شبکه سازی جهت انتقال آب مصرفی40 هزار هکتار مزارع زراعی شهرستان های شرق استان نیز نیاز به 300 میلیارد تومان اعتبار هست.

شاعری از توافق برای ایجاد شهرک صنعتی در بهشهر و گلوگاه خبر داد و تصریح کرد: با وزارت صنعت،معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی به توافق رسیدیم در زمینی بلا استفاده که محدودیت قضایی ندارد به وسعت 1000 هکتار شهرک صنعتی جدید برای شهرستان های بهشهر و گلوگاه ایجاد شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها