نماینده مردم محلات در مجلس در گفتگو با «بسیج»:
سلیمی گفت: اولین عامل اعتیاد، بیکاری بوده که منشأ جدی جولان شیطان و انواع انحرافات در افراد است.
کد خبر: ۸۸۰۶۸۵۲
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

بیکاری اولین عامل گرایش جوانان به اعتیاد استحجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به دلایل اجتماعی شیوع اعتیاد در جامعه اظهار داشت: چندین عامل در افزایش معضل اعتیاد مخصوصاً در نوجوانان و جوانان موثر است که برای مقابله جدی با آن باید این عوامل را شناسایی کرد.

وی با اشاره به عوامل موثر در افزایش اعتیاد گفت: اولین عامل اعتیاد بیکاری بوده که منشأ جدی جولان شیطان و انواع انحرافات در افراد است، فقر فرهنگی از دیگر عوامل اعتیاد است، باید اذعان کنیم که ما در این بخش اقدامات لازم را انجام نداده ایم، برخی افراد تحصیل کرده به اعتیاد روی می آوردند که این نشان می دهد سواد با دانایی و حکمت متفاوت است ما فرزندانمان را حکیم بار نمی آوریم شاید معلومات نسل جدید زیاد باشد اما ما فرندانمان را عاقل تربیت نکرده ایم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: خانواده ها باید دوستان صمیمی فرزندان خود را شناسایی و ارتباط آنها را مدیریت کنند. رفیق به بینش، حرکات، کردار و مواضع  و خواسته های  انسان جهت می دهد، بسیاری از خانواده ها در این مسئله مدیریت و مهندسی نمی کنند و همین قضیه در آینده مشکل ساز می شود.

سلیمی بیان داشت: باید برای اوقات فراعت فرزندان خود تولید جاذبه کنیم در ایجاد شادی های حلال، فیلم های فاخر و انواع سرگرمی ها اعم از ورزشی، فرهنگی و هنری کم کاری جدی شده است در حال حاضر فضای مجازی بچه ها را زمین گیر کرده است.

وی در خاتمه گفت: شادی های کاذب در جوانان یک موجی ایجاد می کند که به دلیل خلاهای موجود در این بخش است که باید سریعتر پر شود و همه دست اندرکاران باید احساس مسئولیت و وظیفه داشته باشند.


ارسال نظرات