امام جمعه اردکان:

احترام به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی بر همگان لازم و واجب است

امام جمعه اردکان با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه در بین مردم و مسئولین گفت: احترام به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی بر همگان لازم و واجب است.
کد خبر: ۸۸۰۶۷۶۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن گرامیداشت یاد و خاطره یار دیرین امام، انقلاب و رهبری به بیان خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی به انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: وی در مقاطع مختلف انقلاب نقشی کم نظیر داشت.

وی افزود: ایشان سالهای سال در زندان بودند در حالیکه برخی از کسانی که در کشور ما مسئول هستند راه زندان را هم ندیده اند و شکنجه ای هم نشده اند.

امام جمعه اردکان اظهار داشت: با مرور پیام تسلیت مقام معظم رهبری و تعابیری که به کار برده اند متوجه می شویم که چه رابطه ای بین این دو شاگرد مبارز حضرت امام خمینی (ره) بوده است.

وی گفت: عده ای می خواهند از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ایجاد تفرقه در بین مردم استفاده کنند بویژه دشمنان خارجی مانند انگلیس و بی بی سی که حتی از جنازه بزرگان ما هم نمی گذرند و از تمام اینها برای ایجاد شکاف در بین مردم استفاده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی حتی تا حدود ده روز قبل از ارتحال در سخنرانی خود از مقام معظم رهبری به تمام قد دفاع کردند و تأکید کردند که هیچکس مثل مقام معظم رهبری شایستگی این جایگاه را ندارد و ما نظیری مانند ایشانبرای این جایگاه نداریم.

وی افزود: ایشان بارها در سخنرانی های خود بر این نکته تأکید کردند که بنده دو خط قرمز دارم که هرگز از این خطوط عبور نمی کنم؛ یکی اصل نظام و دیگری ولایت فقیه و مقام معظم رهبری.

امام جمعه اردکان تصریح کرد: بعضی از علما و بزرگان ما به برخی از عملکردهای آیت الله هاشمی رفسنجانی نقد دارند اما از مقام وی تجلیل کردند و ما هم به تبعیت از مقام معظم رهبری با صراحت اعلام می کنیم که احترام به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی بر همگان لازم و واجب است.

وی افزود: یکی از جلوه های شخصیت آقای هاشمی که کمتر به آن پرداخته شده است و دشمنان ما آن را کاملا سانسور کردند مخالفت ایشان با رژیم اشغالگر قدس بود.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر با اشاره به پیام تسلیت دبیرکل حزب الله لبنان گفت: سیدحسن نصرالله در پیام خود آورده است که بیش از 34 سال است که آیت الله هاشمی رفسنجانی مثل یک پدر بزرگوار برای ما پناهگاهی شده است در مبارزه با اسرائیل و هیچگاه از این مبارزه دست برنداشت.

وی گفت: همه ما به غیر از معصومین خطاهایی داریم و به فرموده مقام معظم رهبری، الان آیت الله هاشمی رفسنجانی در پیشگاه خداوند است و همه مسئولان نظام همین سرنوشت را دارند و پرونده اعمالشان جزء به جزء بررسی خواهد شد اما خدمات آنها نباید فراموش بشود.

خطیب نمازجمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات سوریه اشاره کرد و گفت: در عرصه جنگ میدانی سوریه، برد با نیروهای مردمی و ارتش است و باعث شده است دشمنی که می خواست ظرف چند ماه سوریه را تصرف کند و بشار اسد را ساقط کند امروز بخاطر شهر حلب بر سر میز مذاکره حاضر شود.

وی افزود: بی تردید کسانی که در سوریه مشغول دفاع هستند و در مقابل داعش ایستاده اند از مجاهدان راه خدا هستند که به فرموده مقام معظم رهبری اگر این نیروهای مدافع حرم در سوریه نبودند و تروریستها را زمینگیر نمی کردند امروز ما مجبور بودیم در مرکز ایران با داعش روبرو شویم.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر گفت: امروز رزمندگان مدافع حرم در شرایط سختی قرار گرفته اند و نیاز به کمک دارندو مقرر شده است که مواد غذایی برای آنها تهیه و ارسال شود و اردکان هم چون مرکز تولید حلوا ارده است در مدت کوتاهی چندین تن حلوا ارده توسط خیرین تهیه شده است که برای جبهه مقاومت ارسال می شود.

وی از مردم خواست تا جایی که می توانند به جبهه مقاومت کمک کنند و در این امر خیر سهیم شوند.

امام جمعه اردکان در پایان خطبه ها ضمن گرامیداشت سالروز شهادت فدائیان اسلام بویژه شهید نواب صفوی گفت: پیام این شهداء ایستادگی در برابر فشار دشمن بود که نتیجه آن پیروزی است.

توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت، بیان اهمیت وجود مساجد در محلات، بهره مندی از فیض حضور علماء در جامعه و لزوم تلاوت قرآن و انس با آن از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آنها پرداخت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار