حجت الاسلام اعرافی با بیان اینکه امروز مردم به دلیل شرایط حاکم با مشکلات مختلفی روبرو هستند گفت : جدال رسانه ای و اختلافات قوای سه گانه دردی از مردم دوا نمی کند و باید تلاش کنند بهانه دست دشمن و استکبار ندهند .
کد خبر: ۸۸۰۶۷۵۱
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد،امام جمعه موقت میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته با اشاره به خیانت آشکار آمریکایی ها بعد از برجام گفت : مسئولین درنده خو و گرگ صفت امریکا و استکبار جهانی قابل اعتماد نیستند .

حجت الاسلام محمد اعرافی با بیان اینکه امریکایی ها در کمسیون مشترک برجام قانون داماتو را بر علیه ایران اسلامی تصویب کردند افزود : ملت ایران به تحریم ها و قانون داماتو با چشم نقض برجام نگاه می کنند و باید جمهوری اسلامی ایران و مسئولین و اعضای کمسیون ، پاسخ محکم ، قاطع و روشنی را با اعضای گروه 5 بعلاوه یک بدهند.
ارکان اقتدار کشور :
خطیب جمعه موقت میبد سپس به محورهای مهم بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم قم در سالروز گرامی داشت نوزدهم دی در خصوص ارکان چهارگانه اقتدار کشور پرداخت و گفت : یکی از عناصر مهم اقتدار کشور ایمان واقعی و معرفت دینی است و اگر ایمان واقعی و باورهای دینی در جامعه شکل بگیرد کوچکترین خللی به اسلام و انقلاب وارد نخواهد شد .
وی قدرت علمی را دومین عنصر اقتدار کشور از نگاه رهبر معظم انقلاب برشمرد و افزود : گسترش علم و دانش و تکنولوژی در جامعه ما را در دنیا سرآمد و در مقابل استکبار مقاوم می کند .
امام جمعه موقت میبد اقتصاد مقاومتی را سومین عنصر مهم اقتدار کشور خواند و گفت : تکیه بر اقتصاد و سرمایه و تولید داخلی باعث رونق اقتصادی و درونزایی می شود .
حجت الاسلام اعرافی خاطرنشان کرد : حفظ عزت ملی چهارمین ارکان اقتدار کشور است که یک ملت را در مقابل با استکبار محکم و استوار نگه می دارد و باید همه با اقدام و عمل به دنبال تقویت اقتدار کشور باشیم .
امروز امریکا شیطان اکبر است
خطیب جمعه موقت میبد ، شناخت دشمن و اقدام به هنگام برای پیشرفت های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی کشور را از درس های مهم قیام نوزده دی عنوان کرد و گفت : همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند ، امروز امریکا شیطان بزرگ است و ما به شعار مرگ بر امریکا افتخار می کنیم و باید نسبت به شیوه دشمنی استکبار واقف باشیم .
مسئولین اختلافات و تنگ نظری ها را از خود دور کنند
حجت الاسلام اعرافی ، بی انگیزه گی و ناامیدی ، بی نشاطی ، تنبلی ، سیاست های غلط ، کج سلیقگی و تنگ نظری و اختلافات را از مهمترین عوامل عقب ماندگی در کشور عنوان کرد و با تاکید بر مبارزه با دشمن درونی و پرهیز از این عوامل مخرب گفت : مردم و مسئولین باید خودشان را از این اختلافات و تنگ نظری ها دور کنند.
جدال رسانه ای قوای سه گانه دردی از مردم دوا نمی کند
وی با بیان اینکه امروز مردم به دلیل شرایط حاکم با مشکلات مختلفی روبرو هستند گفت : جدال رسانه ای و اختلافات قوای سه گانه دردی از مردم دوا نمی کند و باید تلاش کنند بهانه دست دشمن و استکبار ندهند .
تحکیم رهبری امام و رهبری از نقاط بارز و درخشان زندگی هاشمی بود
امام جمعه موقت میبد با تسلیت ارتحال مرحوم حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی گفت : مبارزات مرحوم هاشمی رفسنجانی در قبل از پیروزی انقلاب و تحکیم رهبری حضرت امام ، انتخاب مقام معظم رهبری به امامت جامعه اسلامی از نقاط بارز و درخشان زندگی ایشان است .
خطیب جمعه موقت میبد با اشاره به فرازهایی از پیام هوشمندانه رهبر معظم انقلاب درباره مرحوم حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی گفت : این نکته مهمی که اختلاف نظر بین من و ایشان و اجتهادهای متفاوت های اینجانب و با ایشان هرگز نتوانست پیوند رفاقت ما را به هم بزند و وسوسه خناسان نتوانست در محبت ، علاقه شخصی و عمیق ایشان نسبت به این حقیر خللی وارد کند برای همه درس بزرگی است .
وی خاطرنشان کرد : تدبیر مقام معظم رهبری در این پیام و حضور به هنگام مردم حق شناس ایران اسلامی در تشیع پیکر مطهر هاشمی رفسنجانی ، نقشه شوم و توطئه های دشمنان اسلام را نقش برآب کرد.
مناسبت ها :
امام جمعه موقت میبد ، روز غزه را گرامی داشت و گفت : روز غزه مانند روز قدس فرصتی برای رساندن فریاد مظلومیت و حق طلبی مردم مظلوم فلسطین در این روز به گوش جهانیان است .
حجت الاسلام اعرافی ، بیست و چهارم دی ماه 58 یادآور صدور حکم مبارک امام راحل ، مبنی بر انتصاب مقام معظم رهبری به امامت جمعه تهران راکهدارایخیروبرکاتفراوانیبودهاستگرامیداشت .
وی 26 دی ماه سالروز فرار ذلت بار شاه معدوم و پیچیده شدن طومار پهلویان و سلاطین جائر بر این امت اسلامی را هم گرامی داشت .
حجت الاسلام اعرافی 27 دی ماه سال 34 هجری شمسی سالروز شهادت فدائیان اسلام و پیش قراولان انقلاب اسلامی مرحوم شهید سید نواب صفوی ، طهماسبی ، واحدی و ذی القدر که نقش بسیار عظیمی برای ایجاد انقلاب داشتند گرامی داشت.
خطیب جمعه موقت میبد در ادامه بر مشارکت مردم در کمک های نقدی برای جبهه مقاومت در سوریه تاکید کرد و گفت : هدایای نقدی شما مردم به جبهه مقاومت که خط مقدم مبارزه با ترویست ها و مزدوران استکبار جهانی است اجر و مزد اخروی دارد چرا که آنها احتیاج مبرم به ارزاق عمومی دارند و این محموله در چند روز آینده عازم سوره خواهد شد .

ارسال نظرات