نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

ضرورت برنامه ریزی هدفمند برای حل مشکلات صنایع استان مرکزی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: در سفرهای اخیر وزیر کشور و وزیر صنعت به استان مرکزی تذکرات لازم در زمینه رفع مشکلات صنعتی داده شد و می‌طلبد دولت در این زمینه با جدیت و یک برنامه‌ریزی هدفمند روند حل مشکلات صنعتی استان را تسریع بخشد.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۶۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران کلانشهر اراک با اشاره به اینکه خواندن کتاب باعث رشد عقلی و فکری انسان ها می شود، گفت: متاسفانه امروز آنقدر که به ظرفیت فضای مجازی اهمیت داده می شود به کتاب و کتاب خوانی توجه نمی شود.

تکیه بر غیرخدا کردن به مانند تکیه زدن بر خانه عنکبوت است

وی افزود: بهترین تکیه گاه خداوند است پس هرکس به غیر از خدا تکیه کند همانند کسی است که به خانه عنکبوت تکیه کرده چراکه خانه عنکبوت مانند خانه آمریکا و اسرائل سست بنیان است .

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: حقیقت مرگ یعنی فاصله گرفتن از دنیا و مادیات و به برزخ وارد شدن است. انسان ها با مرگ نابود نمی‌شوند فقط از این دنیا به دنیای دیگر وارد می شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه جسم مادی از بین می‌رود، گفت:جسم فیزیکی انسانها از بین می‌رود و این روح و فکر است که می ماند پس برای رسیدن به آخرت باید روح و فکرمان را پروش دهیم.

 ضرورت فرهنگسازی در بحث بیمه/بیمه گران به فکر به جای منفعت طلبی به فکر خدمت باشند

وی با اشاره به اهمیت بیمه در تمامی بخش‌ها به ویژه بیمه‌های کارگری و کشاورزی گفت: متأسفانه بیمه هنوز در کشور به خوبی جا نیفتاده و در زمینه بیمه‌های انسانی، کشاورزی و دامی مشکلات جدی وجود دارد، بایستی فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شود و بیمه گر تنها به فکر منافع خود و پر کردن جیبشان نباشند، بلکه خدمت رسانی را در اولویت قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: متأسفانه بیمه‌های کارگری در کارگاه‌های بزرگ 30 درصد است که با توجه به وضعیت پولی در دولت و وضعیت اقتصادی مردم کار را بسیار سخت کرده در این زمینه اگر هزینه‌ها 15 درصد بشود برای مردم قابل تحمل‌تر خواهد بود و دولت و مجلس باید در این زمینه تدبیر و راهکار ارائه کنند.

دشمن تصور می کرد از مراسم تشییع آیت الله هاشمی می تواند برای خود کلاه بسازد

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان مجاهدی بی‌نظیر، یار امام و انقلاب، سردار بزرگ سازندگی، و چهره‌ برجسته سیاسی گفت: این مصیبت ضربه سنگینی را به امت اسلامی و ملت ایران وارد کرد.

وی افزود: دشمنان دنبال فرصت هستند تا آرامش اسلام را برهم زده و نظام اسلامی را تضعیف کنند، در روز تشییع مراسم آیت الله هاشمی رفسنجانی حضور مردم به دنیا نشان داد که ملت ما یکپارچه پشت سر مقام معظم رهبری با همه وجود ایستاده‌اند و این کشتی انقلاب با رهبری کشتیبانی بزرگ و با عنایات خداوند تا پیروزی نهایی در مسیر خود حرکت می‌دهند.

 جریان انقلاب اسلامی هرگز خاموش نمی شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: دشمنان از اینکه یکی از سرداران قیام رفته است تصور نکنند می توانند راه به جایی ببرند اما بدانند که هر سرداری که نقش بر زمین شود سردار دیگری علم وی را در دست می گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر حمایت و ولایتمداری مردم از رهبری و نظام اسلامی گفت: امروز هم ملت ما با وحدت ملی با انسجام و اقتدار، با اعتماد به نفس و اعتماد به رهبری و خدمتگزاران راه را ادامه می دهد.

وی افزود: هنر در این است که ما راه را گم نکنیم. خدا را شکر می کنیم که این راه رهبر دارد و امیدوارم ما راهروان خوبی برای حرکت در مسیر باشیم.

لزوم بازنگری در بحث واگذاری های غیرکارشناسانه واحدهای تولیدی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به سفر وزیر کشور و وزیر صنعت به استان مرکزی گفت: در این هفته و هفته گذشته جلسات ستاد راهبردی اقتصادمقاومتی با حضور وزیر کشور و صنعت برگزار شد که بنده تذکرات لازم در زمینه رفع مشکلات صنعتی دادم.

وی افزود: می‌طلبد دولت در این زمینه با جدیت و بک برنامه‌رزی هدفمند روند حل مشکلات صنعتی استان را تسریع بخشد. به ویژه در بخش واگذاری‌های غیر کارشناسانه و غیر علمی صنایع استان، این مسئله مشکلات و مسائل بسیار جدی را برای واحدهای صنعتی بزرگ ایجاد کرده باید بازنگری‌هایی درخصوص واگذاری‌های واحدهای صنعتی انجام شود تا بسیاری از چالش‌های موجود در استان مرتفع شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به سالروز شهادت گروه فدائیان اسلام گفت: یاد و خاطره شهدای فدائیان اسلام را هم گرامی میداریم. جهاد این عزیزان بی اجر و پاداش دنیوی نماند چراکه دیدیم رژیم طاغوت که باعث شهادت آنان شد در همان تاریخ 26 ولی در سال 57 از ایران فرار کرد و بساط ظلم و جور برچیده شد.

وی به حادثه تاسف بار تیراندازی و قتل‌های دو روز گذشته اراک اشاره کرد و گفت: اگر مرتب نسبت به اعتیاد و موادمخدر هشدار می‌دهم به دلیل جلوگیری از این حوادث است. خوشبختانه نیروی انتظامی هم برای دستگیری این فرد شرور تلاش خود را انجام داد و در همان روز موفق به دستگیری قاتل شدند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در پایان ضمن محکوم کردن جنایات یمن گفت: امیدواریم که در سوریه، فلسطین، یمن و دیگر سرزمین‌های اسلامی هر چه سریعتر آرامش و آسایش خود را به دست آورند و شاهد نابودی اسرائیل و آمریکا و آل سعود و دیگر مستکبران جهان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار