آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی با بیان اینکه نقض برجام نمونه آشکار خیانت آمریکا علیه ملت ایران است، گفت: کسی که مسئولیت رسمی کمیته پیگیری برجام را دارد در مورد تصویب تحریم جدید علیه ایران نزدیک به چهل روز است که موضع‌گیری نکرده است.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۵۷
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه نخست نماز جمعه امروز کرج با اشاره به اینکه اهل تقوا اهل اهمیت به مسجد هستند اظهار داشت: از ظرفیت مساجد باید برای انجام فرائض و قرائت قرآن بهره‌گیری شود.

در زمینه پاسخگویی به بدعهدی آمریکا در مورد برجام تعلل وجود دارد

وی با اشاره به روایتی از رسول خدا(ص) در مورد اهمیت مسجد افزود: بنابر روایتی از رسول خدا(ص) مسجد به‌مانند بازاری است که کالای آن آمرزش و مغفرت و هدیه آن بهشت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه قرائت قرآن، ترجمه و تفسیر آن باید در مساجد استان البرز رونق پیدا کند، ادامه داد: لازم است که امامان مساجد به این موضوع اهمیت داده و اهل مسجد نیز در طول هفته برای برگزاری این مراسم‌ معنوی تلاش و درخواست داشته باشند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به رمز ماندگاری انقلاب اسلامی و لزوم رعایت این مسائل اظهار داشت: مدیران و مسئولان باید به گونه‌ای عمل کنند که از هرگونه اختلاف طبقاتی جلوگیری شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تخلفات صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: این موضوع انحراف است که معلمان زحمت‌کش که  نسل آینده را تربیت می‌کنند دچار مشکلات مالی و ناملایماتی باشند و تعداد افراد محدودی اموال آنها را غارت کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام نفوذ و برای ایجاد فاصله طبقاتی در بین مردم است، تصریح کرد: این اقدامات سبب می‌شود که مردم نسبت به نظام بدبین شده، بنابراین جلوی این انحرافات باید گرفته شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی البرز گفت: یکی از عوامل ماندگاری و دوام انقلاب اسلامی بسط و توسعه عدالت است که این موضوع باید مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

امام‌جمعه کرج در خطبه‌ دوم نماز با تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی مردی حاضر در عرصه‌های مختلف پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه ایشان در برهه‌های مختلف و در مسئولیت‌ها، اقدامات قابل احترام و تقدیری داشته است، گفت: مردم قدرشناس هم از همه تلاشها و اقدامات‌شان تجلیل شایسته نموده و با عظمت یاد کردند و حتی اجازه ندادند که عده‌ای فرصت‌طلب که منتظر فرصتی برای ضربه زدن و انتقام هستند فرصت جولان پیدا کنند.

امام‌جمعه کرج با اشاره به کتاب "سرگذشت فلسطین" مرحوم هاشمی گفت: این کتاب در آن زمان یکی از کتابهای صهیونیست‌شناسی بود؛ ایشان به طرق مختلف خدماتی را به قرآن و اسلام و نظام اسلامی داشته و روحانی خدومی بوده که اگر کسی این خدمات را نادیده بگیرد بی‌انصافی کرده است.

وی با اشاره به ابعاد گفتمانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: ابعاد گفتمانی ایشان در برهه‌های مختلفی از قبل تا بعد از انقلاب بوده و این ابعاد محل بحث و نقد بوده و برای شخصیتی دیگر نیز این‌گونه است.

نماینده ولی‌فقیه در البرز با بیان اینکه مسئولان و سیاسیون باید بدانند که مرگ در نزدیکی هر انسانی است و گاهی اوقات انسان فرصت بستن چشم خود را ندارد، گفت: مسئولان و سیاسیون باید دقیق بوده و از اصول فاصله نگیرند و خدای نکرده در زمین دشمن بازی نکنند که فرصت جبران شاید هرگز پیدا نشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند از مرگ جلوگیری کند، گفت: اگر اراده خدا این باشد که کسی از دنیا برود به اندازه سر سوزنی در مرگ تاخیر نخواهد داشت.

امام‌جمعه کرج با تشکر از خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همکاری لازم را در مراحل مختلف تشییع، تدفین و برگزاری مراسمات داشته و اجازه ندادند که فتنه‌گران مرگ ایشان را وسیله فتنه دیگری قرار بدهند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به دیدار رهبری انقلاب با مردم قم در روز 19 دی و فرمایشات معظم‌له در این دیدار، اظهار داشت: مواردی از طرف رهبری در این دیدار بیان شد که یکی از مطالب عناصر چهارگانه اقتدار نظام اسلامی بود که ایمان و معرفت دینی، قدرت علمی، اقتصاد مقاومتی و حفظ عزت ملی بود که لازم است به این نکات توجه شود.

وی با بیان اینکه این عناصر چهارگانه برای همه وظیفه‌ساز و مسئولیت‌آفرین است، افزود: همه باید در تقویت این چهار عنصر اقدام کنند که نتیجه رعایت این چهار مورد اقتدار کشور است.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان فرهنگی در برنامه‌ریزی و اجرای امور فرهنگی طوری عمل کنند که ایمان و معرفت دینی جوانان تقویت نشود و بلکه مورد تزلزل قرار گیرد، آسیب‌زا است، تصریح کرد: فضای مجازی در حال حاضر به قتلگاه فکر و اعتقاد جوانان ما تبدیل شده است و اگر مسئولان فکری نداشته باشند این موضوع به اقتدار کشور ضربه می‌زند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به تاکید معظم‌له در مورد اهداف انقلاب اسلامی و اقتدار و رهایی اظهار داشت:در مورد دشمن درونی که سبب وابستگی کشور بوده نیز ایشان فرمایشات مهمی داشتند و بی‌انگیزگی، ناامیدی، بی‌نشاطی، تنبلی و رفتارهای بد و اختلافات را جزو مواردی دانستند که دشمن درونی به اقتدار و عزت کشور ضرر می‌زند.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به سالگرد فرار شاه از ایران و نقش موثر مردم در این زمینه، گفت: مردم در این روز از فروریختن طاغوت هیجان و شعف داشته که همه موفقیت‌ها در آن زمان با وحدت کلمه و گوش به فرمان رهبری بودن حاصل شد و امروز هم هر جا وحدت و تبعیت از ولی‌فقیه داشته باشیم به هدف می‌رسیم.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید نواب صفوی گفت: نواب و همفکرانش که در مقاطع مختلف به شهادت رسیدند در زمانی که حرفی از اسلام نبود تنها راه نجات کشور را برقراری حکومت اسلامی می‌دانستند و ایران فرزندان زیادی را برای به دست آوردن استقلال و آزادی و برقراری نظام اسلامی تقدیم کرده و این عزت و آبرو ارزان به دست نیامده و هنوز پدران و مادران شهدایی هستند که منتظر فرزندان خود بوده و جانبازان زیادی در این زمینه تحمل درد می‌کنند.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه این سربلندی ایران نباید حراج شود، گفت: به آمریکای بدعهد دل نبندید و خیانت‌های آمریکا به ملت ایران قابل انکار نیست و ما در حال حاضر شاهد بدعهدی و خیانتهای این کشور علیه ایران هستیم.

وی با بیان اینکه برجام نمونه آشکار خیانت آمریکا علیه ملت ایران است، افزود: برخی این دشمنی‌ها را توجیه نکنند که این موضوع ابتدای بدبختی ملت است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به تعلل و کم‌کاری در زمینه پاسخگویی به بدعهدی آمریکا در مورد برجام افزود: کسی که مسئولیت رسمی کمیته پیگیری برجام را دارد در مورد تصویب تحریم جدید علیه ایران نزدیک به چهل روز است که موضع‌گیری نکرده و این موارد باید بعد از شیطنت دشمن پاسخ داده شود.

امام‌جمعه کرج گفت: تعلل و کم‌کاری در ماجرای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران کاملا مشهود بوده و اینگونه رفتارها مورد قبول نبوده و اقتدارشکن است و مردم به خاطر دشمنی‌های پنهان و آشکاری که از آمریکا و اسرائیل  دیده‌اند هرگز دشمنی‌شان نسبت به آنها کم نمی‌شود.

وی گفت: به عزیزان عرض می‌کنم که شما که از پشتیبانی مردم بهره‌مند هستید محکم وسط میدان باشید و در همه مسائل بر اساس عزت و حکمت شجاعانه عمل کنید و بدانید که نتیجه کار قطعی است و راه‌اندازی موتور هسته‌ای برای زیردریایی‌های بزرگ اقدام شایسته‌ای بود که باید تداوم یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در مورد روز هوای پاک و آلودگی هوا در استان تصریح کرد: طرح زوج و فرد و طرح‌های مشابه باید توسعه یابد و حتی زوج و فرد از درب منزل در کرج اجرایی شود و اقدامات توسعه‌ای دیگر باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی با اشاره به آزادسازی حلب از دست تروریست‌های جلاد حرامی و خونخوار و همچنین روز غزه افزود: این موضوع نشان داد که جوامع تحت سلطه می‌توانند با اتحاد و اراده خودشان را از زیر ستم خارج کنند و اگر سران منطقه اهل سازش بوده و در مورد جنایات بی‌تفاوت باشند و نسبت به مناطق دیگر به جلادان کمک کنند باید شاهد جنایات هر روزه توسط این تروریست‌ها در اقصی‌نقاط جهان باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اهداف صهیونیست‌ها برای از بین بردن اسلام گفت: این گرک پلید به دنبال نابودی اسلام و ارزش‌های الهی است و تلاش می‌کند به خواسته‌اش که به تصرف درآوردن سرزمین‌های بین نیل تا فرات است برسد و لحظه‌ای هم ساکت نمی‌نشیند و لازم است که کشورهای اسلامی با تمام قوا در مقابل آنها بایستند و مقام معظم رهبری در فرمایش خود اعلام کردند که باید شرایطی فراهم شود که نوار غزه تا کرانه باختری مسلح شده و از خود دفاع کنند.

وی گفت: عملیات استشهادی در هفته قبل موج جدیدی از انتفاضه را در پی داشت و خوشحالی فراوانی در منطقه فراهم شد که سران مقاومت هم ادامه این مبارزات را بیان کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با بیان اینکه عمل به قانون باید نصب‌العین همه قرار گیرد، گفت: بر هم زدن قانون سبب هرج و مرج می‌شود و قسمتی از ریشه فتنه 88 تن ندادن به قانون بود.

امام‌جمعه کرج گفت: شنیده‌ام که قصد دارند نام معبری را در کرج بدون مصوبه شورای شهر، به صورت فرمایشی عوض کنند و این کار خلاف است و حتی اگر با همه اعضای شورا هماهنگی برای این کار شده باشد باید مصوبه گرفته شود؛ این کار خلاف است و باید قانون رعایت شود.

وی گفت: احساسی عمل کردن و گرفتن تصمیمات آنی و بدون فکر ضرر به شهر می‌رساند و یک دفعه دیده شده که دور برگردان به شکل پل احداث شده که هیچ جای دنیا این‌گونه نیست و معلوم است که تصمیمی که گرفته شده در مقام عمل انجام نشده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه لازم است در نامگذاری‌ها دقت شود، افزود: همه دوستان اینگونه باشند که اولویت نخست هویت استان البرز باشد و این هویت حفظ و در نامگذاری‌ها معرفی شود و از بزرگان، علما، شهدا و نخبگان نامگذاری شود و حتی از ظرفیت‌های دیگر استان نیز بهره‌گیری شود و اولویت نخست با فرهیختگان و اسامی استانی باشد.

ارسال نظرات