امام جمعه ایلام گفت: نقض برجام و بد عهدی آمریکا حقانیت کلام مقام معظم رهبری را ثابت کرد.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۵۰
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت‌الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر ایلام اظهار داشت: اذعان مسئولان دستگاه دیپلماسی به نقض برجام توسط رژیم آمریکا حقانیت کلام رهبری را ثابت کرد.

وی  خاطرنشان کرد:داستان غم‌انگیز نقض برجام توسط مقامات آمریکایی پس از توافق هسته‌ای و اجرای برجام در اعمال تحریم‌های جدید و حفظ ساختار تحریم‌ها هیچ بهانه‌ای باقی نمی‌گذارد که باید با اقتدار و با ادبیات انقلابی و تهاجم و مقابله به مثل و پاسخ کوبنده با آنها برخورد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفی عنوان کرد:تجربه نشان داده است رژیم آمریکا همانند مولود نامشروع او رژیم کودک‌کش صهیونیستی جز زبان زور چیز دیگری نمی‌فهمد و هر زمان در برابر او تهاجمی عمل کردیم و در موضع قدرت حرف زدیم آنها عقب‌نشینی کردند و در موضع ضعف و انفعالی قرار گرفتند.

لطفی تصریح کرد: با کمال تأسف در این مدت یک سال پس از برجام در موضع ضعف قرار گرفتیم و آنها از نقطه ضعف ما نهایت استفاده را کردند.

وی با بیان اینکه اگر خطوط قرمز نظام و رهبری در طول مذاکرات و برجام رعایت می‌شد امروز شاهد این همه خسارت و اظهار ندامت نبودیم گفت: انقلابی عمل کردن در سیاست خارجی و روابط بین‌الملل، روش امام راحل و رهبر حکیم انقلاب بوده است و عامل پیشرفت نظام و انقلاب در عرصه های مختلف فرهنگ، سیاست اقتصاد و دشمن شناسی و انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن مسئولان است.

خطیب جمعه ایلام در ادامه به تشیع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: توسط میلیون‌ها نفر از ملت بزرگ ایران نمایش وحدت و همبستگی مردم قدرشناس ایران اسلامی بود.

لطفی افزود: ارتحال عالم ربانی، مجاهد خستگی‌ناپذیر، یار دیرین امام و رهبری ضایعه جبران ناپذیری برای انقلاب و نظام و ملت ایران است.

وی تاکید کرد: این مرد بزرگ از پیشکسوتان دوران مبارزات علیه ستم شاهی بود و در این عرصه کارنامه بسیار درخشان و ارزشمندی دارد ایشان از ستون‌های انقلاب و از شخصیت‌های بی‌بدیل و تأثیرگذار در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، امنیتی و اقتصادی پس از پیروزی انقلاب بودند.

امام جمعه ایلام گفت: ارتباط عمیق و دل دادگی به امام و رهبری تا آخرین لحظات عمر پربرکت خود در وجودش موج می‌زد و وسوسه های خناسان همواره نتوانست ایشان را از امام و انقلاب و رهبری جدا کند.

وی ابراز کرد: یکی از ویژگی‌های این روحانی عالیقدر ارادت و اخلاص به ساحت قدسی ائمه معصومین(ع) بود و ذکر مصیبت در عزاداری برای حضرت صدیقه کبری و سید الشهدا(ع) و چشمان اشکبار او فراموش شدنی نیست.

امام جمعه ایلام در ادامه به شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و بیان داشت: کریمه اهل بیت(ع) مظهر فضایل و مقامات فراوانی است روایات حضرات معصومین فضیلت‌ها و مقامات بلندی را به آن حضرت نسبت می‌دهد.

لطفی خاطرنشان کرد: ایشان دارای شخصیتی رفیع و والا مقام است ائمه معصومین از این طهارت نفس امتیازی خاص و بسیار والا داشتند. بانو با جلالت و تکریم یا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: امام هشتم برادر تنی آن حضرت ایشان را که نامش فاطمه بود معصومه خواندند. یکی از عالی‌ترین فضایل آن حضرت انتساب به بیت وحی و رسالت و امامت است. ایشان بنت رسول الله، معنوی آن بزرگوار است، بنت ولی الله، اخت ولی الله، عمه ولی الله است و این امر خود سرچشمه سایر فضایل و کمالات است.

لطفی گفت: زندگی سراسر معنوی و افتخار آمیز حضرت فاطمه معصومه(س) بهترین الگو برای بانوان و جامعه زنان ایران اسلامی است، با توجه به اینکه 28 سال بیشتر عمر نکرد اما در کسب مقامات معنوی و کمالات انسانی به حدی اوج گرفت که در مدار عصمت که ویژگی چهارده معصوم است قرار گرفت و توسط امام هشتم ملقب به لقب معصومه شد. دختران عزیز ما باید الگوی زندگی فردی و اجتماعی آن حضرت را چراغ راه قرار بدهند.

امام جمعه ایلام با اشاره به 24 دی ماه سالروز تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام راحل در سال 1357 افزود: شورای انقلاب، نهاد انقلابی متشکل از شخصیت های برجسته یاران امام و شاگردان امام امثال شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر، آیت‌الله طالقانی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و مقام معظم رهبری قبل از پیروزی انقلاب بود که برای هدایت انقلاب و تسریع در پیروزی انقلاب در غیاب امام راحل بود.

وی گفت: حقا این نهاد توانست جریان انقلاب را به شایستگی قیام ملت ایران را در مسیر امام حفظ کند. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شورای انقلاب نقش به‌سزایی ایفا کردند.

ارسال نظرات