استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهدای ما انسان های شجاعی بودند که از هیچ خطری در برابر دشمن نمی ترسیدند.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۴۳
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گیلان از املش، حجت الاسلام رضا مظفری از روحانیون منطقه و از اساتید حوزه در مراسم یادبود 19 شهید املش که در مسجد شهدا برگزار شد؛ گفت: شهدا مراتب و درجات بالای عرفانی را پیمودند و ملت ایران در رحلت آیت اله هاشمی رفسنجانی این یار دیرین امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب، مجاهد نستوه و از بنیانگذاران انقلاب اسلامی ایران روزها به سوگ بزرگی نشست و خوشا به سعادتش که عزیز زیست، عزیز چشم از جهان فرو بست و در قلب همه جای داشت رحت و سلام و درود خدا بر او و شهدای عملیات غرورآفرین کربلای پنج.

وی تصریح کرد: همه ی اولیاء الهی در تاریخ باید در پرورش نفس خویش به گونه ای می کوشیدند که مکارم اخلاقی را به حدی می یافتند که با نهادینه کردن آن اوصاف و مکارم اخلاقی در خویش، دیگران را هم هدایت می کردند که ایمان و تقوا از جمله این فضایل است و دیگر تحمل شرایط  و سختی های جسمی و روحی است که به آن صبر گفته می شود.

مظفری گفت: گاهی انسان برای تبلیغ و ترویج دین خدا همت می گمارد که باید سختی جسمی را تحمل کند که رزمندگان دوران دفاع مقدس این سختی را تحمل کردند و مبارزان انقلابی زمان ستمشاهی هم بسیار شکنجه شدند و ائمه و انبیاء هم این گونه بودند ولی عده ای ادعای اسلام و مسلمانی را می کنند و مقاومت برای تحمل دشواری و شکنجه را ندارند در حالی که برای این کار دل به خدا پیوسته را می طلبد.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: علمایی همچون آیت اله غفاری، سعیدی و هاشمی شکنجه ها دیدند و دست از مبارزه علیه حکومت ستمشاهی و حمایت از امام راحل(ره) برنداشتند انقلاب که پیروز شد در دوران جنگ تحمیلی آزادگان عزیز در دوران اسارت شکنجه های بسیار دیدند و شهدای ما انسان های شجاعی بودند که از هیچ خطری در برابر دشمن نمی ترسیدند.

مظفری گفت: گاهی صبر باید بر مصیبت های سنگین تری باشد و آن زخم زبان ها و نامردی های عده ای است که برای انقلاب کاری نکرده اند و نسبت به انقلابیون روا می دارند و داشتیم تحمل زخم زبان کسانی که بجای کمک به آرامش به مردم، با زبان های نیش دار خویش پدران و مادران شهدا را آزار می دادند و تحمل این برای پدران و مادران شهدا سخت تر از زمان خاکسپاری فرزندان شهیدشان بود.

وی خاطرنشان کرد: این زخم زبان ها را کسانی می زدند که هیچ رنجی را تحمل نمی کردند و پیامبر ما هم بسیار زخم زبان را تحمل کرد تا جایی که پیامبر ما را دیوانه خطاب کردند ولی خدا را شکر که در انقلاب ما این اتفاق رخ نداد اما به بزرگان انقلاب ما کمتر نگفتند و هر چه توانستند گفتند و کسانی هم گفتند که برای انقلاب حتی یک سیلی هم نخورده اند.

وی افزود: خدا به پیامبر(ص) گفته که زخم زبان های افراد نادان را تحمل کن و برآن صبر کن و به زیبایی از کنار آن عبور کن و بگذر و به دشمنان کینه توز نباید پاسخ داد و پاسخ را مردم آزاده خواهند داد و مردم ایران ثابت کرده اند پاسخ را با رفتار خویش می دهند.

مظفری ادامه داد: نسبت به همه دینداران و خانواده شهدا بدگویی می شود و به هاشمی هم تهمت می زدند ولی هاشمی با لبخندی از کنار این تهمت ها عبور می کند و آزادگان پاسخ می دهند به شهید بهشتی هم بد می گفتند آن شهید با آن مظلومیت رفت امروز جامعه ما بیش از هر زمانی به صبر نیاز دارد.

ارسال نظرات