امام جمعه رشت:

ملت ایران همواره شاهد بدعهدی آمریکا بوده است

امام جمعه رشت با بیان اینکه ملت ایران شاهد بدعهدی آمریکا بوده است، تصریح کرد: اوباما در پایان دوران ریاست جمهوری خود ادعای مهار قدرت هسته‌ای ایران را مطرح کرد، اما چنین نیست.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۳۸
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت و اظهار کرد: مقام معظم رهبری از آیت الله هاشمی تعبیر به تکیه گاه کردند، زیرا یار دیرین رهبری و همرزم و همدل ایشان بود.

وی یار و دوست خوب را مایه عزت و آبروی انسان دانست و افزود: دوستی حدود و ویژگی هایی دارد و نباید تنها به معنی سود بردن از دیگران باشد لذا باید مرزها و حدود دوستی را رعایت و ظاهر و باطن را یکی کرد، زیرا برخی از افراد در ظاهر رفتار خوبی دارند، اما در خلوت کارهایی علیه دوست خود انجام می‌دهند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دوستان خوب در شرایط سخت مشخص می شوند، تصریح کرد: دوستی در زمان گرفتاری و خشم آزمایش می شود و دوستان خوب در گرفتاری های دوست خود خوشحال نمی شوند و گرفتاری او را گرفتاری خود می دانند و یار و یاور یکدیگر باقی می مانند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم ادای حق رفاقت و دوستی در زمان گرفتاری، عنوان کرد: براساس روایات دوستی با اهل تقوا و دوری از بدان توصیه می شود لذا نباید در دوستی درخواست غیر شرعی و غیر قانونی داشت. همچنین کسانی که در ثروت، مقام و منصب دوستان خود را فراموش می کنند، دوست واقعی نیستند.

وی دوستی با افراد ناباب را عامل پشیمانی انسان در آخرت دانست و متذکر شد: افراد منحرف و ناباب در قالب دوست فرزندان ما را معتاد و از دین و اخلاق دور می کنند لذا باید با مومنان و صالحان دوست باشیم تا مایه مباهات ما در دنیا و آخرت باشند.

این کارشناس دینی با تاکید بر لزوم قدرشناسی در زمان حیات افراد، خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی حق رفاق 59 ساله با رهبری را ادا کرد و لذا فقدان ایشان برای دوستانش جبران ناپذیر و یک فاجعه برای همگان است. البته رحلت آیت الله هاشمی عامل وحدت انقلابیون شد و دشمنان انقلاب نتوانستند از رحلت ایشان برداشت مورد نظر خود را بکنند.

امام جمعه رشت آیت الله هاشمی را شاگرد مکتب امام راحل در حوزه علمیه قم دانست و اضافه کرد: مقام معظم رهبری با درایت و هوشمندی در پی ارتحال آیت الله هاشمی پیام بی‌ نظیری صادر و از ایشان به عنوان رجل سیاسی و دیندار یاد نمودند.

وی با اشاره به اسلام شناسی و اسلام پژوهی آیت الله هاشمی، یادآور شد: ایشان تنها سیاستمدار، فرمانده جنگ، رئیس مجلس شورای اسلامی، عضو مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نبود، بلکه 50 جلد کتاب در مورد قرآن از آیت‌الله هاشمی بر جای مانده که ثمره سال های زندان است.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه نواب صفوی و فداییان اسلام قصد ایجاد حکومت اسلامی را داشتند، بیان کرد: نواب صفوی اسوه مقاومت در تحقق حکومت اسلامی بود و تاریخ انقلاب به نیکی از او یاد می کند. از افتخارات بنده این است که در دوران طلبگی از یاران نواب صفوی بودم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه ملت ایران شاهد بدعهدی آمریکا بوده است، تصریح کرد: اوباما در پایان دوران ریاست جمهوری خود ادعای مهار قدرت هسته‌ای ایران را مطرح کرد، اما چنین نیست و مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران همواره در برابر استکبار جهانی ایستادگی می کنند تا پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی آن برسانند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار