مراسم بزرگداشت رحلت حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سوی دفتر امام جمعه و فرمانداری بهابادوبا حضور پرشور مردم و مسئولان در مسجد جامع شهرستان بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۶۵۵۷
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، اقشار مختلف مردم با قرائت فاتحه و تلاوت آیات قران کریم و ذکر مصیبت در ارتحال عالم مجاهد و مبارز، یار صادق انقلاب اسلامی، مرید امام راحل و یاور صدیق رهبر معظم انقلاب به سوگواری نشستند.

در این مراسم حجت الاسلام محمدرضا غیاثی یکی از روحانیون شهرستان در سخنانی با تسلیت ارتحال مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر یاردیرین امام و رهبری رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به بیان مبارزات و خاطرات این عالم جلیل القدر پرداخت

حجت الاسلام غیاثی به نقش بی‌نظیر و مثال‌زدنی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخاب خلف صالح ‏رهبر کبیرانقلاب اسلامی گفت: اولین کسی که در مجلس خبرگان مطرح کرد که امام نظرشان روی رهبر انقلاب است ایشان بودوبا نفوذی که داشت و با اون اخلاصی که در آن مقطع داشت این مسئله رهبری جا افتاد. 

وی آیت الله هاشمی را از سرمایه‌های بزرگ انقلاب اسلامی دانست و گفت: مرحوم رفسنجانی، یکی از سیاست مداران صالح انقلاب اسلامی و سرباز فداکار امام و رهبری بود که هیچ‌گاه از دایره اسلام، مصلحت نظام و منافع مردم خارج نشد

این روحانی تصریح کرد: مرحوم حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سخت‌ترین و مهم‌ترین حوادث قبل و بعد از انقلاب در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری قرار داشت و از ایشان باید به عنوان شخصیتی کم نظیر در تاریخ کشور نام برد.

وی گفت: یکی از مسائلی که نباید هرگز فراموش کرد مرگ است چرا که هر نفسی مرگ را خواهد چشید اگر چه در برجهای محکم هم حضور داشته باشد.

حجت الاسلام غیاثی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) افزود: از دست دادن عزیزان موعظه است و یاد آوری مرگ باعث می شود انسان شهوات نفسانی را کنترل وآتش حرص و ولع را کم کند تا جاییکه دنیا درنظرش حقیر می آید.

وی ادامه داد: امروز ایران در غم فقدان یار دیرین امام و رهبری به سوگ نشسته است و این غم تداعی کننده رحلت جانگداز امام خمینی (ره) است.

وی اظهار داشت: با نگاه به شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی می توان دریافت که ایشان مسیر الهی را برای مردم می خواست و این موضوع باعث شد تا مردم شریف ایران در فراق این مرد بزرگ در سرتاسر ایران عزادار شوند و به یاد آن بزرگ مرد مراسم ترحیم برگزار کنند.

حجت الاسلام غیاثی گفت:آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره در کنار امام(ره) و تا ‏آخرین لحظه زندگی و عمر پربرکت خود نیز یار امام بودایشان یک ‏اندیشمند بزرگ و سیاستمدار باهوش و مردمی بود و هیچگاه از انقلاب اسلامی جدا نشد و آثار وجودی ایشان در ‏همه جای کشور و صحنه‌ها به چشم می‌خوردآن سفر کرده، در دوران رژیم طاغوتی و وابسته پهلوی، رنج و محنت بسیاری را متحمل شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با قبول مسئولیت های مهم همچون ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز مجلس خبرگان رهبری، کوشا بود.

وی افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری 'هوش وافر و صمیمیت کم نظیر ایت الله رفسنجانی تکیه گاه مهمی برای ایشان بوده و اختلاف نظرها هرگز نتوانست رابطه ها را تحت الشعاع قرار دهد.

غیاثی اظهارداشت : آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی خدمات برجسته و همیشه جاویدانی را برای نظام اسلامی صورت دادند که رحلت این مبارز نستوه و خستگی ناپذیر سبب اندوه آحاد ملت ایران شده است.

این روحانی برجسته به خدمات آقای هاشمی رفسنجانی در دوران انقلاب و بعد از انقاب اشاره کرد و افزود : برای خدمات ارزشمند و فوق العاده ایشان که برای انقلاب داشتند باید مدیون بود و انقلاب مدیون خدمات آقای هاشمی رفسنجانی است.

وی تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره یار و یاور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب بود و در این مسیر اهتمام والایی صورت داد.

د رپایان شرکت کنندگان در این مراسم به عزاداری پرداختند ویاد این عالم فرزانه را گرامی داشتند.


ارسال نظرات