خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی گفت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی عاشق امام خامنه‌ای بود و همواره تابع امر رهبر و دلسوز نظام بود.
کد خبر: ۸۸۰۶۴۹۳
|
۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز در مراسم بزرگداشت رحلت یار دیرین انقلاب، آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزاری این مراسم را کاری ارزشمند، نورانی و بابرکت دانست و اظهار داشت: استان همدان همیشه در سنگرهای انقلاب، شهادت و گرامیداشت آرمان‌های بزرگ علوی و ولایی در صحنه است.

وی آیت‌الله رفسنجانی را مجاهد فی سبیل الله و استوانه ایمان، جهاد، فدارکاری و خدمت به ولایت معرفی کرد و بیان داشت: بنابر فرموده امام راحل وقتی مومنی از دنیا می‌رود شکافی بر پیکر اسلام وارد می‌شود که دیگر قابل جبران نیست، بنابراین با فقدان این بزرگوار ما هم این دغدغه را داریم.

نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی افزود: در جامعه اسلامی هر سرداری که نقش بر زمین میشود، سردارهای فداکار دیگری،عَلم و پرچم او را در راستای خط امامت و ولایت و برای خدمت و پیشبرد آرمان‌های علوی و ولایی، آرمان ‌های بزرگ امام و رهبری و شهدا و آرمان‌های سردار همدانی به دوش می‌گیرند تا پرچم پر افتخار را تا قدس شریف بدون خستگی، سستی، کسالت و تنبلی به پیش برند.

وی با بیان اینکه با به دوش گرفتن این پرچم، باید خاورمیانه را به جای خاورمیانه آل سعودی، آمریکایی، اسرائیلی، صهیونیستی به خاورمیانه اسلامیتبدیل کنند، عنوان کرد : این خاورمیانه باید محمدی،علوی، فاطمی و حسینی شود و برای عدل علوی و قیام مهدوی خود را آماده کند.

آیت‌الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه برافراشتن این پرچم وظیفه همه جوانان، غیرتمندان و دوستداران نظام جمهوری اسلامی است، ابراز داشت : باید با قدرت تمام و با شهامت به پیش روند و خسته و محزون و ترسو نشوند.

وی با بیان اینکه این مشیت خداوند است که در کنار از دست رفتن شاگرد، سرباز و سردار در نظام اسلامی یک شاگرد، سرباز و سردار دیگری رویانده می شود، گفت: بعد از ارتحال امام (ره) ملت شریف ایران منتظر بودند تا ببیند چه اتفاقی می افتد، که دست عنایت الهی از آستین ملت‌ها، خبرگان ما بیرون آمد و خود آقای هاشمی رفسنجانی و علمای دیگر نقش‌آفرینی کردند و شهادت دادند که امام راحل نظر شریفشان به مقام معظم رهبری، امام خامنه ای (مد ظله العالی) بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در این خصوص با بیان اینکه همین شهادت و تبیین موجب شد تا خبرگان رهبری بدون کمترین دغدغه ای با اکثریت قاطع و مصمم، به رهبری رأی دهند، اظهار کرد: با این نقش‌آفرینی‌های اعضای خبرگان و آقای رفسنجانی ، امروز بعد از 28 سال مقام معظم رهبری سکان‌دار کشتی انقلاب، پرچم انقلاب را بسیار آگاهانه، شجاعانه و همچون امام راحل در برابر طوفان های داخلی ، منطقه ای و بین المللی به پیش می‌برد.

* پیوند بین امت مسلمان و علمای بزرگ اسلام هر روز باید مستحکم‌تر شود

وی رهبری امام خامنه ای(مد ظله العالی) را اراده و عنایت خداوند دانست و ابراز داشت: وقتی اراده الهی بر موضوعی تعلق گیرد قطعاً همان می شود و ما نیز باید تلاش کنیم و خودمان را در معرض نسیم رحمت قرار دهیم تا شایستگی و قابلیت این اراده و لطف را داشته باشیم.

آیت‌الله دری نجف آبادی با بیان اینکه ملت ایران تاکنون نشان داده‌اند قابلیت، شایستگی و آمادگی لازم برای دریافت نسیم رحمت الهی دارند، افزود: باید این قابلیت در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها تا زمانی که این انقلاب با عظمت را به انقلاب جهانی حضرت مهدی موعود(عج) متصل کند وجود داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خود به ضرورت پیروی از فقها و علمای اسلام و ولایت فقیه اشاره کرد و بیان داشت: اهل بیت(ع) در زمان غیبت کبری ما را به علما و فقهای عادل، زمان شناس و حادثه شناس، صاحب نظران فقهی، معرفتی، اخلاقی و اعتقادی ارجاع داده‌اند و فرموده اند تا زمان ظهور امام عصر(عج) جامعه ولایی و فقهی، جامعه پیرو اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و پیروان امام زمان (عج) نباید رابطه خود را با آنها قطع کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید پیوند و ارتباط بین امت مسلمان و علمای بزرگ اسلام هر روز با قدرت و با استحکام هر چه بیشتر برقرار شود، تصریح کرد: در طول 1400 سال گذشته همین طور بودهو همواره علمای بزرگ و شخصیت های طراز اول پرچم‌دار جامعه اسلامی – شیعی و ولایی بودند و درادامه هم باید اینچنین باشد.

نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی در این خصوص به بخشی از اقدامات و کارهای بزرگ علما و فقهای تاریخ اسلامی ایران همانند آیت‌الله حاج عبدالکریم حائری، امام خمینی (ره )، آیت‌الله اراکی، آیت الله طباطبایی، آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله بهجت، ملا حسین قلی همدانی، آیت‌الله کمالوند، حاج اقا رضا همدانی و ... اشاره کرد و ابراز داشت: باید تاریخ را ورق بزنیم و ببینم چه مردان بزرگی در عرصه فقهات، ولایت، رهبری، اخلاق، تعهد، ایمان و فضیلت پا گذاشته اند که انسان به آنها غبطه می‌خورد.

وی ادامه داد: این بزرگان هر کدام مانند ستارگان در جوامع اسلامی درخشیدند و نورافشانی کرده اند و در پیشرفت جامعه اسلامی نقش‌آ‌فرینی بسزایی داشته‌اند.

آیت‌الله دری نجف آبادی در خصوص ویژگی های فقیه اسلامی به موارد زمان شناس، حادثه شناس، مطیع امر رهبر و مخالفت با هوای نفس اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مسائل مهم در این عرصه اطاعت از امام زمان(عج)، پیامبر اسلام(ص)، قرآن و دوری از هواهای نفسانی و وسوسه‌های شیطانی و اطاعت به اذن الله است.

* خدمات دوران انقلاب آیت الله هاشمی رفسنجانی منشأ خیر و برکت بود

وی با اشاره به اینکه امام راحل با شاگردی علمای گرانقدر با انقلاب یک سرفصل جدیدی در تاریخ بشریت می گشاید، ادامه داد: ایشان سرفصل جدیدی برای حکومت اسلامی، ولایت فقیه، خبرگان رهبری و برای قانون اساسی، شورای نگهبان و ده‌ها کاربزرگ برای ارتش اسلامی، سپاه اسلامی، نیروهای انتظامی، حوزه های باعظمت فرهنگ اسلامی ، هویت، استقلال و عزت ملی ورق زد.

وی با بیان اینکه امام راحل در خانه ای خرابه در نجف اشرف با آگاهی به زمان، هوشیار نسبت به مسائل و حوادث مشغول عبادت، درس و طلبگی بود، گفت : امام (ره) در سال 48 و 49 تدریس ولایت فقیه را شروع کرد و با دفاع از حق و حقیقت و امر به معروف و نهی از منکر، انقلابی به این شکوه و عظمت را رهبری کرد.

وی اضافه کرد: امام به عنوان فرمانده کل قوا، ولی فقیه و نائب امام زمان محبوب قلوب ملت ایران و سایر ملت های ایمانی سراسر دنیا قرار گرفت و بعد از آنکه دعوت حق را لبیک گفتند خبرگان رهبری راه آن مرد بزرگ الهی را با صلابت ادامه دادند.

نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی در ادامه سخنان خود ضمن تبیین ویژگی‌های شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی، شخصیت ایشان را در 20 سال قبل از انقلاب بسیار برجسته دانست و عنوان کرد: این مرد بزرگوار رنج زندان‌های ساواک و کمیته مشترک را متحمل شده، شکنجه های طاقت فرسا را به جان و دل خریده اما در عین حال خم به ابرو نیاورد و کوه صبر و استقامت ، کوه ایمان و جهاد و مقاومت است که عشق به امام(ره) را سرلوحه برنامه هایش قرار داده بود.

وی ادامه داد : 20 جلد تفسیر راهنما و 33 جلد فرهنگ قرآن ریشه در فعالیت‌های آقای هاشمی رفسنجانی دارد و کار بزرگ‌تر او با عنوان «فرهنگ و تفسیر موضوعی قرآن» نیز قرار بود، انجام شود.

آیت‌الله دری نجف آبادی خدمات دوران انقلاب آیت الله هاشمی رفسنجانی را منشأ اثر و خیر و برکت دانست و عنوان کرد: علاوه بر قرآن پژوهی؛ ایشان در زمینه صحیفه سجادیه پژوهی و نهج البلاغه پژوهی راهی را باز کرده که تا ده‌ها سال آینده در حوزه ها و مراکز تحقیقاتی اثربخش خواهد بود.

وی در ادامه به نقش آفرینی‌های ایشان در تحقق نظام مقدس جمهوری اسلامی با اشاره به شکنجه های بسیار سخت و وحشتناک گفت: امام (ره) ما را با کار جمعی آشنا کرد و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از افرادی بود در جریان انقلاب ایجاد تشکل و کار جمعی داد و آن را سازماندهی کرد.

نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی با اشاره به وجود اختلاف نظر بین آیت‌الله هاشمی و مقام معظم رهبری افزود: امام خامنه ای(مدظله العالی) نیز در پیام تسلیت به مسائل اختلافی اشاره کرد که البته باید در آینده مفصل تر درباره این مسئله صحبت کرد چرا که مسئله بسیار مهمی است.

* مراسم تشییع آیت الله هاشمی نمادی از وحدت، عزت و عظمت بود

وی وجود اختلاف نظر را در دو وجه عنوان کرد و بیان داشت: گاهی اختلاف نظر یک شخص ضد انقلاب از روی عناد و مقابله کردن بوده و نفوذی دشمن است که حسابش جدا است، اما آیت الله رفسنجانی همچون دیگر طلبه‌ها جریانی هستند که در چارچوب اسلام و فقاهت همواره سخن گفته‌اند و تابع امر رهبر هستند که در متن خودش پویاست.

آیت‌الله دری نجف آبادی در این خصوص با بیان اینکه فقه شیعه در درون خود پویایی کامل دارد که فقیه، امام، رهبری و علمای بزرگ می‌خواهد، خاطرنشان کرد : کسی که هنوز به مدرسه نرفته و در خصوص اسلام غفاهت و فقیه پویا نظر می‌دهد و تفسیر به رای می کند، غلط می‌کند.

وی با اشاره به وجود اختلاف نظرها در جریان مشروطیت و بعد از آن افزود : در چهارچوب اسلام فقاهت، زمان شناس، حادثه شناس همواره این اختلاف نظرها وجود دارد اما معنای این اختلاف نظر مقابله و عناد نیست چرا که وقتی نظام اسلامی و ولی فقیه است هر کسی نظری دارد و نظر خود را می دهد و در مسائل حکومتی نیز اگر لازم شد مشورت می دهیم اما مطیع امر رهبری هستیم.

وی با اشاره به بیانات ایت الله رفسنجانی در چهلمین روز درگذشت ایت الله موسوی اردبیلی گفت: ایشان عاشق امام خامنه ای بود و هموراه تابع امر رهبر و دلسوز نظام بود.

نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی ضمن تحسین حضور مردم در مراسم تشییع ایت الله هاشمی عنوان کرد : این حضور نمادی از وحدت، عزت، شکوه و عظمت بود.

آیت‌الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دشمن همواره در کمین است، عنوان کرد: دشمنان نظام همواره به دنبال این هستند در جامعه شکاف ایجاد کند.

وی ادامه داد: دشمنان، این گرگ های آدم‌خوار مانند داعش و دیگران مانند مار زخم خورده‌اند و دنبال این هستند که اگر بتوانند جایی فتنه ایجاد کنند، ترور کنند وبنزینی بر روی مسائل بریزند و مسائل داخلی ما را به نفع خودشان تحت تاثیر قرار دهند اما به لطف خداوند ملت ما هواره بیدار، هوشیار، آگاه ، پیرو رهبری شجاع، قاطع و با صلابت هستند.

وی وجود وحدت، انسجام ملی، پیروی از رهبر و ادامه دادن راه امام راحل و ایت الله هاشمی را از وظایف همه قشرها و مسئولین دانست و یادآور شد : مسئولیت بسیار سنگین است ما باید این وظایف را در مسیر زندگی خود عمل کنیم و قدردان سرمایه ها باشیم و از آنها استفاده کنیم وبرای خود الگو قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات