روز گذشته جلسه سرمربی های حلقه صالحین با استادیار در محل مهمانسرای سپاه ثارالله در استان کرمان با حضور جمعی از سرمربی های حلقه ای صالحین با رئیس بسیج دانشجویی استان کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۰۶۴۲۱
|
۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
به گزارش سرویس بسیج دانشجویی،  خبرگزاری بسیج؛  روز گذشته  جلسه سرمربی های حلقه صالحین با استادیار در محل مهمانسرای سپاه ثارالله در استان کرمان با حضور جمعی از سرمربی های حلقه ای صالحین با رئیس بسیج دانشجویی استان کرمان برگزار شد.

 این جلسه با حضور حجه الاسلام والمسلمین علی حسینی مدیر گروه قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و جمعی از سرمربی های حلقه های صالحین با بیان نظرات و انتقاد ها در این حیطه برگزار شد.

ناصر بهروز درجلسه سرمربی های حلقه صالحین با استادیار گفت: گزارش کاری از مجموعه کار صالحین در دانشگاه ها وجود دارد که با توجه به جریان سییالی که  در دانشگاه با توجه به ورودی و خروجی این شکل دهی و سازمان دهی کمی سخت به نظر برسد اما در همه ای مدتی که گذشته است  ازابتدای سال تا به الان نزدیک 570 حلقه صالحین در مجموعه دانشگاه ها شکل داده ایم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان افزود: موردی  که مد نظر ما بوده بحث کیفی حلقه های صالحین می باشد که در توامندسازی دانشجویان و جوانان در برنامه کار داشته ایم.

وی اذعان کرد:570حلقه صالحین در دانشگاه های استان کرمان داریم ،از این 570 حلقه که از 5نفر تا 26نفر هرحلقه ای تشکیل می شود،در کنار این حلقه ها ،حلقه سرگروه ها هم وجود دارد که متشکل از مربی با سرمربی ها می باشد که 46حلقه سرگروه ها و 13 حلقه مربیان می باشد و این جمع حاضر امروز هم حلقه ها استادیاری می باشند.

بهروز با اشاره به توامندسازی در حلقه های صالحین ادامه داد:دوره های توامند سازی که ما در تابستان امسال در بحث مربیان و سرمربیان برگزار شد ودوره طرح ولایت کشوری که بیش از 45 روز طول می کشد و دوره طرح ولایت استانی هم  جزو این دوره می باشد که دوره طرح ولایت استانی ده روز را دارد  که قریب به 350نفر از دانشجویان را در این دوره آموزش دیده اند.

وی توضیح داد:با همه این وجود ما در همه حیطه سرگروه ها, سرمربی ها و مربی ها با کمبود مواجهه هستیم، و باید برای بهتر برگزارکردن  حلقه های صالحین از همه علما و استاید به نام استان با همکاری همه استادیاران این اقدام مهم را درست بگیرند و هم افزایی خوبی شکل گیرد.

بهروزدر پایان افزود:سیاست ما هم درحلقه های صالحین رشد کیفی حلقه ها می باشد با توجه به فرموده ای امام انقلاب: اگر انقلاب نتواند کاری کند همین که یک عده انسان انقلابی وجود داشته باشند مفید است،پس با همگرایی که شکل بگیرد باید بتوانیم از همه لحاظ بهترین روند را در طرح صالحین بسیج دانشجویی قرار دهیم.   
  
photo_2017-01-12_07-36-53.jpg
 
photo_2017-01-12_07-36-47.jpg

حجه الاسلام والمسلمین علی حسینی گفت:با توجه به اینکه  بنده از نزدیک با فعالیت های دانشجویان و تشکل ها در دانشگاه به خوبی آشنا هستم،هدف برگزار حلقه های صالحین در دانشگاه ها این است که جوانان مومن و متعهدی را تحویل جامعه اسلامی داده شود.

وی افزود:دیده می شود که بعد اعتقادی،معنوی جوانان ما بسیار تضعیف شده است و خروجی های که از دانشگاه ها دارد در شان دانشگاه هاش جمهوری اسلامی نیست،با اینکه در دانشگاه ها علما و نهاد های رهبری و قسمت فرهنگی دانشگاه ها به خوبی مباحث معرفتب را انجام می دهند اما آن طور که شاید باید رشئ لارم را در دانشگاه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی در سطح دانشگاه ها بسیار مأثر است ادامه داد:بسیج دانشجویی می تواند با حضور استاید برجسته و علما در دانشگاه ها و با توجه به روحیه ایثارگری که دانشجویان بسیجی دارند نقش بسیار خوبی را داشته باشند.

حجه الاسلام والمسلمین علی حسینی اذعان کرد:باید به صورتی که در اردوهای جهادی دانشجویان با اعتقادات قلبی خود حضوری پررنگ دارند بتوانند در این اردوها تاثیر گذاری خوبی را داشته باشند.

وی توضیح داد:تشکیل نفس اسن جلسات چه از لحاظ کمی و کیفی در دانشگاه ها به خوبی شکل نمی گیرد،باید پای کار بروند و باید به داد نظام اسلامی برسند که خطرهای  بسیاری برای قشر جوان ما احساس می شود.

حجه الاسلام والمسلمین حسینی در پایا ن افزود:با ید رابطه دوستانه بین سرمربی و مرتربی به خوبی ایجاد شود تا تاثیر خوبی از این انث و الفت به وجود آید و باید بدانیم اگر کارها در راه رضای خدا باشد تاثیر گذاری بسیاری در جوانان ما در این عرصه می گذارد.
 
photo_2017-01-12_07-36-43.jpg

photo_2017-01-12_07-37-00.jpg

photo_2017-01-12_07-36-56.jpg


انتهای پیام/
 
ارسال نظرات