خبرهای داغ:
جوان کارآفرین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در دست ما است و تنها با اراده و پشتکارمحقق می شود، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی در زمینه هایی که می توانیم، فعالیت اقتصادی داشته باشیم و زندگی خود را تامین کنیم تا از این طریق علاوه بر تامین معاش خود به نظام و حکومت نیز یاری رسان باشیم.
کد خبر: ۸۸۰۶۳۶۵
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶

به گزارش خبرگزاري بسيج از خراسان جنوبی، این روزها بیکاری آنچنان فراگیر شده است که کمتر خانه ای را می توان یافت که در آن جوان تحصیل کرده و بیکار وجود نداشته باشد، از این رو یکی از دغدغه های اصلی مسؤولان ایجاد اشتغال برای جوانان این مرز و بوم است.

خشک سالی های پیاپی، کم شدن و خشک شدن آب قنوات در روستاهای شهرستان زیرکوه باعث شده تا کشاورزی و دامداری به عنوان مشاغل اصلی گذشتگان تا حدود زیادی به فراموشی سپرده شود و این امر باعث شده تا جوانان و نوجوانان زیادی از روستاها عازم شهرها شوند و به مشاغل کاذب روی آورند.

موضوعی که علاوه بر خالی شدن جمعیت روستاها، حاشیه نشینی در شهرها را به دنبال داشته و در نهایت درآمد آنچنانی نیز نصیب اکثر جوانان مهاجر نشده است.

اما به رغم آمار بالای بیکاری در کشور، جوانانی نیز وجود دارند که با نیروی جوانی و تفکر قوی نه تنها برای خود بلکه برای شمار دیگری نیز ایجاد اشتغال کرده اند و درآمدی برای خود و دیگران ایجاد کرده اند.

اشتغالزایی 4 خانوار فخرآبادی در کارگاه نجاری/ اقتصادمقاومتی مانعی برای مهاجرت از روستاها 

در این میان جوانان بسیاری وجود دارند که در راستای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی به اندازه وسع و توان خود گام برداشته و با تمامی توان در این راه تلاش می کنند.

از این رو به سراغ یکی از جوانان کارآفرین شهرستان زیرکوه رفتیم که با ایجاد یک کارگاه نجاری و صنایع ام دی اف در روستای محل سکونت خود علاوه بر کسب درآمد حلال و قابل قبول، زمینه اشتغال چهار خانواده را فراهم آورده است.

ابراهیم عباسی اهل روستای فخر آباد زیرکوه یکی از جوانانی است که با کمک دو برادر و پسر عموی خود اقدام به راه اندازی کارگاه نجاری و ام دی اف در این روستا کرده است.

این جوان کارآفرین در گفتگو با خبرنگار بسيج، اظهارداشت: چند سال گذشته در یک محیط کوچک حدود 50 متری در داخل روستا فعالیت داشتیم و فعالیت ما محدود بود اما از حدود یک سال قبل با راه اندازی کارگاه فعلی دامنه فعالیت ما گسترده تر شده است و علاوه بر روستاهای اطراف و مرکز شهرستان از شهرستانهای همجوار هم سفارش کار دریافت می کنیم.

اشتغالزایی 4 خانوار فخرآبادی در کارگاه نجاری/ اقتصادمقاومتی مانعی برای مهاجرت از روستاها 

عباسی با بیان اینکه کارگاه فعلی حدود 300 متر زیربنا دارد، گفت: برای راه اندازی این کارگاه حدود 30 میلیون تومان از محل دریافت وام خود اشتغالی کمیته امداد و مابقی از طریق دریافت تسهیلات آزاد بانکی هزینه شده است.

این جوان کارآفرین با بیان اینکه در حال حاضر 4 نفر در این کارگاه مشغول هستیم، گفت: هر چهار نفر سرپرست خانوار هستند و معیشت چهار خانواده از همین طریق تامین می شود.

وی به جوانان بیکار توصیه کرد: دنبال کارهای تولیدی بروند و منتظر پشت میزنشینی نباشند چون اگر همه دنبال کار دولتی و پشت میزنشینی باشند چه کسی می خواهد مشاغل تولیدی و صنعتی را بچرخاند.

اشتغالزایی 4 خانوار فخرآبادی در کارگاه نجاری/ اقتصادمقاومتی مانعی برای مهاجرت از روستاها
 

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر از لحاظ برق دچار مشکل هستیم، بیان داشت: هزینه خرید امتیاز برق برای کارگاه بسیار بالاست و هزینه نصب ترانس حدود 15 میلیون تومان برآورد شده است که در توان ما نیست .

وی با اشاره به اینکه مشکل ما در این زمینه فقط مشکل هزینه است ، اذعان داشت: از طریق نماینده قبلی شهرستان و از طریق شرکت برق استان هم پیگیری کرده ایم اما به نتیجه ای نرسیده ایم.

این جوان کارآفرین خاطرنشان کرد: با صحبتی که با بسیج سازندگی شهرستان داشته ایم قول مساعد در جهت اعطای تسهیلات به ما داده شده است و امیدواریم این تسهیلات هر چه سریعتر به دست ما برسد تا این مشکل رفع شود.

اشتغالزایی 4 خانوار فخرآبادی در کارگاه نجاری/ اقتصادمقاومتی مانعی برای مهاجرت از روستاها 

عباسی از بازار کار خود در این کارگاه راضی است و گفت: در حال حاضر علاوه بر بازار شهرستان از شهرستانهای اطراف هم پیشنهاد داریم .

وی با اشاره به اینکه بعضی ها می گویند چرا کارگاه را در روستا راه اندازی کردی، بیان داشت: اگر این کارگاه در شهر راه اندازی می شد باید الان چهار خانواده از این روستا مهاجرت می کرد ولی به خاطر جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهر این کارگاه را در روستا راه اندازی کرده ایم.

این جوان کارآفرین با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در دست ما است و تنها با اراده و پشتکارمحقق می شود، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی در زمینه هایی که می توانیم، فعالیت اقتصادی داشته باشیم و زندگی خود را تامین کنیم تا از این طریق علاوه بر تامین معاش خود به نظام و حکومت نیز یاری رسان باشیم.

اشتغالزایی 4 خانوار فخرآبادی در کارگاه نجاری/ اقتصادمقاومتی مانعی برای مهاجرت از روستاها 


ارسال نظرات
پر بیننده ها