مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

جمع‌آوری نزدیک 7 میلیارد ریال طی طرح‌های مختلف در شهرستان سلطانیه

امسال 6 میلیارد و 900 ميليون ریال در قالب طرح‌های مختلف برای خدمت رسانی به نیازمندان در شهرستان سلطانیه جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۸۸۰۶۳۶۰
|
۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان طی بازدید از فعالیت‌های حوزه مشارکت سلطانیه با بیان اینکه برای ایجاد رابطه منطقی بین خدمت و نیاز لازم است که منابع متناسب با نیازهای جامعه هدف باشد، گفت: منابع کمیته امداد به تنهایی پاسخگوی این نیازها نیست و باید با برنامهریزی صحیح، حرکت جهادی و تفکر بسیجی اقدام به تأمین منابع مالی مورد نیاز کرد.

هدایت صفری با اشاره به اینکه کمیته امداد یک نهاد مردمی است که فعالیت‌های آن بر پایه مشارکت مردم شکل می‌گیرد، افزود: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری نیز اتکای کمی و کیفی امداد به کمک‌های مردمی به منظور ارائه خدمات اثربخش است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر اینکه خدمت‌گذاری در کمیته امداد باید با تأسی از مولای متقیان حضرت علی (ع) و با رویکرد جهادی و بسیجی انجام شود، تصریح کرد: کار در کمیته امداد باید به صورت میدانی، بر پایه اعتقادات دینی و با ایجاد مفاهمه مشترک بین کمیته امداد و خیران انجام شود.

صفری با بیان اینکه خدمات کمیته امداد در قالب خدمات نظام بیان و مطرح می‌شود، تصریح کرد: فعالیت در حوزه محرومیت زدایی باید با رویکرد علمی، گفتمان سازی و با رویکرد توانمندسازی خانواده‌ها انجام شود.

وی با اشاره به ملزومات حوزه مشارکت‌های مردمی در فعالیت و خدمت‌رسانی گفت: مشارکت مردمی باید به یک گفتمان در بین همکاران تبدیل شود تا کارکردها موثر شده و عنصر اعتماد سازی و اطمینان بخشی ایجاد شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر اینکه باید در حوزه ترویج سنت‌های حسنه اسلامی، انفاق، احسان و نیکوکاری برنامه‌ریزی لازم برای استفاده از ظرفیت‌های لازم صورت گیرد، گفت: لازمه این امر شناسایی خیران شهرستانی و ایجاد شبکه‌های نیکوکاری و بهر ه گیری از امدادیاران و تشکیل هسته‌های مردمی در روستاها و شهرها است.

وی در ادامه با تأکید بر استفاده از ظرفیت شهرستان در بخش زکات گفت: زکات به عنوان یکی از پایه‌های نظام ساز دردین مطرح بوده و توان کمیته امداد را در رفع مشکلات نیازمندان بالا خواهد برد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت: استفاده از ظرفیت روحانیت معزز و حوزه‌های علمیه در بخش ترویج فرهنگ زکات، تأثیر بسزایی در افزایش مشارکت‌های مردمی خواهد داشت.

وی به مشارکت‌های مردمی در سلطانیه طی سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: امسال 6 میلیارد و 900 ميليون ریال در قالب طرح‌های مختلف برای خدمت رسانی به نیازمندان در شهرستان سلطانیه جمع‌آوری شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار