رئیس اداره تبلیغات اسلامی رشت گفت: جشن سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س)همراه با تجلیل از مدافعان حرم در دهه فجر برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۰۶۲۹۳
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۹

حجت‌الاسلام صادق دوستار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به نقش غیرقابل انکار هیئت‌های مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد:باید از توانایی و ظرفیت هیئت‌های مذهبی در جذب جوانان و نسل جدید و آشنایی آنان با فرهنگ انقلاب اسلامی ‌‌‌‌‌‌و تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده و بهره مند شد.

وی اضافه کرد:مساجد و هیئت های مذهبی به‌عنوان تشکل های دینی مردمی در دوران انقلاب اسلامی مراکز مهم و حساس در تحریک و ترغیب مردم به نهضت امام راحل بودند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت با اشاره به کارکردهای دینی،فرهنگی،سیاسی و اجتماعی هیئت های مذهبی خاطرنشان کرد:آگاهی بخشی انقلابی به مردم از طریق وعاظ در مجالس اهل بیت(علیهم السلام)،احیاء مناسبت های ملی و حضور منسجم و آگاهانه در امور مهم کشور از مولفه ها و کارکردهای مهم این تشکل دینی است.

حجت‌الاسلام دوستار با بیان اینکه هیئت های مذهبی باید به دغدغه های مقام معظم رهبری در راستای تعمیق باورهای دینی جوانان و نوجوانان اهتمام جدی داشته باشند، گفت:غنابخشی فکری و محتوایی مجالس و مراسم در راستای ارتقا معرفت و اطلاعات نسل جدید از ماموریت های اصلی هیئت های مذهبی است که باید با حساسیت هرچه بیشتر پیگیری شود.

رئیس کمیته تشکلهای دینی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان رشت در پایان با اشاره به برنامه های این کمیته در دهه فجر امسال،تأکید کرد:برپایی جشن انقلاب در مساجد مختلف به‌ویژه مناطق آسیب پذیر رشت،گفتمان دینی در مدارس و مساجد، دیدار با خانواده معظم شهداء، ایجاد نمایشگاه از دستاوردهای فرهنگی و قرآنی انقلاب اسلامی،برپایی محافل انس با قرآن کریم،اطلاع‌رسانی از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در فضای مجازی، هماهنگی با شبکه تبلیغ خصوصاً گویندگان و خطباء در جهت تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی،جشن سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س)همراه با تجلیل از مدافعان حرم،هماهنگی با هیئت های مذهبی جهت برپایی جشن انقلاب اسلامی از مهمترین برنامه های این کمیته در دهه فجر سال 95 خواهد بود.

ارسال نظرات