عضو مجلس خبرگان و امام جمعه اراک گفت: ارتحال آیت االله هاشمی رفسنجانی حاوی درس های بزرگ برای آینده نظام اسلامی ماست.
کد خبر: ۸۸۰۶۱۳۲
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج ازلرستان ،مراسم بزرگداشت یاد و خاطره حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضورپاسداران سپاه استان سردار توکلی جانشین فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) جناب سرهنگ پازدار معاون هماهنگ کننده سپا ه ، مسئولین استانی و اقشار مختلف مردم در حوزه کمالیه خرم آباد برگزار شد .

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری دراین مراسم ، اظهار داشت : آیت الله هاشمی خدمت گزار ارزشمند ،یار دیرین امام راحل (ره)، یار 59 ساله رهبر معظم انقلاب اسلامی و خدمت گزار صدیق و فداکار در همه عرصه ها جهاد و اجتهاد و سازندگی و مبارز جبهه جنگ 8 ساله بودند.

قربانعلی دری نجف‌آبادی افزود: ایشان در قانون گذاری ، مجلس خبرگان ، مجمع تشخیص مصلحت نظام ، تو سعه دانشگاه و حوزه خدماتی بسیاری داشته اند .

ارتحال آیت الله رفسنجانی می تواند درس بزرگی برای آینده نظام باشد 

نماینده ولی فقیه در استان اراک گفت: ما باید پس ازارتحال مرحوم آیت االله هاشمی رفسنجانی مسائل را درست تجزیه و تحلیل کنیم و برای آینده نظام تدابیر بسیار حکیمانه ای را در سایه هدایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی اتخاذ کنیم .

وی با اشاره به اینکه باید سرمایه ، اعتماد ، انسجام و اقتدار ملی ما ده ها برابر از گذشته باشد ، افزود:با این معیارها می توانیم کشتی انقلاب را با فرماندهی رهبر معظم انقلاب در طوفان های بزرگ منطقه ای و بین الملی در برابر آمریکایی ها ، اتحاد شوم اسرائیل با همدستان عربی خودش ، جریان های عبری-عربی، صهنویستی -استکباری داعشی و آل سعود نحس با قدرت به صاحبش امام عصر برسانیم .

امام جمعه اراک ادامه داد : این حرکت با قدرت ؛صلابت ، ایمان و اعتماد به نفس و توکل بر خدا با آزاد سازی قدس شریف که جزء آرمان های بزرگ مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود ادامه پیدا خواهد کرد .

نجف آبادی با اشاره به اینکه زندگی مرحوم هاشمی رفسنجانی ازسال 27 تا 95 پر از درس است ، گفت: ارتحال آیت االله هاشمی رفسنجانی نیز حاوی درس های بزرگ برای آینده نظام اسلامی ماست.

وی افزود: ایشان با سعادت زندگی کرد و درسیاه چاله های دوران طاغوت هم عزیز بود همچنان که وقتی پدرشان از دنیا رفت جنازه او را به قم آوردند و و امام راحل بر ایشان نمازخواند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی توسط رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: دانشجویان علاقه مند به تحصیل زیادی بدون این که ازاعتبارات دولت استفاده کنند فارغ تحصیل این دانشگاه شدند.

وی با تمجید از این حرکت عظیم علمی اظهارداشت: باید زمینه را برای رسیدن علم وتحصیل در داخل کشور به افق های عالی و تخصصی فراهم کرد همان گونه که مرحوم هاشمی در این مسیر قدم برداشت و این راه تداوم دارد به شرط این که ضعف ها و قوت های آن شناسایی و برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان اراک با اشاره به اینکه دانشگاه های این چنینی از خروج دانشجویان از کشور جلوگیری می کنند ، گفت:دانشجویان ما برای تحصیل به هند و عربستان می روندو تحقیر های زیادی را متحمل می شوند که باید آنها را به کشور بازگرداند.

دری نجف آبادی علمای بالله را مرجع امور در عصر غیبت دانست و افزود:باید به زندگی عالمان نگاه کرد و دید چگونه کسانی که موتور حرکت اسلامی و مردمی در کشور بودند ،جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و جز خدا از احدی نترسیدند .

وی به نقش بزرگانی چون شهید مطهری ، شهید مرعشی، آیت االه کمالوند وآیت الله شاهرخی در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: احیای مکتب ، احیای فقه اهل بیت ، احیای جمله سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست و ... از خدمات این عالمان مجاهد بوده است.

امام جمعه اراک گفت : ما اگر تاریخ را نشناسیم ممکن است در مسیر ابتر باشیم و راه را گم کنیم بنابراین باید تاریخ را دقیق تجزیه و تحلیل کنیم .

ارسال نظرات