حجت الاسلام شاهرودی در مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سنندج
نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به گونه ای بود که فراجناحی بودند و همواره برای اعتلای نظام اسلامی و تقویت پایه‌های نظام تلاش داشتند.
کد خبر: ۸۸۰۶۰۶۹
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان کردستان، استاندار، امامان جمعه و جماعت و اقشار مردم فرهنگی و ولایت‌مدار سنندج در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
 

حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ابتدای این مراسم ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ گفت: آین الله هاشمی رفسنجانی، مجاهد نستوه، شخصیت بزرگواری که عمر خود را وقف خدمت به مردم و جامعه کرد و برای حاکمیت اسلام تمام تلاش خود را نمود و در دوران های مختلف آنچه در توان داشت در طبق اخلاص گذاشت.

 

وی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یار امام راحل و همراه همیشگی رهبر معظم انقلاب بودند و قبل و بعد از انقلاب اسلامی در خدمت نظام اسلامی بوده و خدمات فراوانی نسبت به نظام اسلامی داشتند.

 

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی زندگی و مرگ عزتمندانه ای داشتند و بدرقه عزتمندانه مردم نشان قدرشناسی و قدردانی مردم از خدمات آن مرحوم بود.

 

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت: نقشی که علما و روحانیون دارند ابلاغ رسالات الهی به مردم جامعه است که ایشان آن را به منصه ی ظهور رساندند و همواره انقلاب اسلامی که در دنیا بی نظیر است را مدیون رهبری های امام راحل (ره)، مقام معظم رهبری و پایداری های یارنشان همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی بود که در برهه ها ی مختلف نقش های متعددی داشته و همواره در مسائل فکری و نسبت به گروه هایی که نگاه جهادی داشته عمل می کردند.

 
وی خاطر نشان کرد: زندگی مبارزاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی پر از درس های فراوانی است که ولایت پذیری و تبعیت از رهبری مهمترین درسی است که از زندگی ایشان باید گرفت و همه ما ارادات و تبعیت ایشان از رهبری را به عنوان مهمترین درس از زندگی این عالم مجاهد باید در نظر بگیریم. 
 
 
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به ۲ دهه ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی بر مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: در طول بیش از ۲۰ سال ریاست مجمع تشخیص مصلحت نطام، هیچوقت بدون نظر رهبری تصمیمی را نگرفت و همیشه نظر ایشان را مقدم بر نظر خود می‌دانست و در مسایل اختلافی هم، میانجی گری می‌کرد و هیچوقت بالاتر از حرف رهبری حرفی نزد. 
 
 
حجت الاسلام حسینی شاهرودی گفت: در نظام اسلامی اختلاف سلایق و دیدگاه ها هست اما زمانیکه بحث حمایت از نظام و رهبری پیش می آید همه متحد هستند و شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به گونه ای بود که فراجناحی بودند و همواره برای اعتلای نظام اسلامی و تقویت پایه‌های نظام تلاش می‌کردند.
 

 

 
ارسال نظرات