رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهریز از ثبت 96 اثر تاریخی و فرهنگی این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۶۰۶۶
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از مهریز، محمد رضا فلاحتی گفت: این آثار در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز و شامل مساجد، آب انبار، خانه باغ، قلعه، رباط ها، کاروانسراها و برج های مختلف است.

وی ادامه داد: علاوه بر این آثار، دو اثر مهم دیگر تاریخی شهرستان مهریز شامل باغ پهلوانپور و قنات حسن آباد در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهریز خاطر نشان کرد: پرونده تعداد دیگری از آثار تاریهی و فرهنگی این شهرستان تنظیم و تکمیل و برای ثبت در فهرست آثار ملی ارسال شده است.

فلاحتی گفت: استقبال گردشگران و مسافران از اقصی نقاط جهان و کشور ایران برای دیدن آثار جهانی و ملی شهرستان مهریز بسیار خوب است که با برنامه های انجام گرفته در امور گردشگری شاهد افزایش آن خواهیم بود.

بنای شهرستان مهریز را به مهرنگار دختر انوشیروان نسبت داده اند و آب و هوای این شهرستان، معتدل و بیابانی است و این منطقه با شرایط خاص جغرافیایی موقعیت طبیعی (دارابودن سراب ها، قله های برف گیر وآب و هوای معتدل کوهستانی) در حاشیه کویر، از گذشته برای کاروان های تجاری، شاهراهی حیاتی ساخته است.

هم اکنون نیز با قابلیت های تفریحی ، گردشگری از جمله چشمه پرآب و زیبای غربال بیز، منطقه تفریحی کوه ریگ و آثار باشکوه تاریخی خشتی و غیره ، همواره پذیرای خیل کثیری ازگردشگران داخلی و خارجی می باشد.

مهریز با داشتن آب و هوای مناسب، شرایط بسیار خوبی را برای کشت انواع محصولات باغی و زراعی از قبیل پسته، گردو، بادام، انجیر، آلو، زردآلو، گندم و جو فراهم آورده است و یکی از مهمترین مراکز کشت پسته بابیشترین میزان در استان تلقی می شود.

ارسال نظرات