جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بوشهر برای دفن رویای انگلیس کافی است و نیازی به خرج کردن از سایر مناطق کشور نیست.
کد خبر: ۸۸۰۶۰۲۸
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین سلامی در اولین سالروز حماسه 22 ماه ساله 94 و دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس که با حضور هزاران نفر از پاسداران و مسؤولان و مردم در مصلی جمعه بوشهر برگزار شد بوشهر را نماد ضد استعمار عنوان کرد و گفت: ملت ایران جایگاه درخشان و منحصر به فردی دارد و همواره بوشهر مدفن متجاوزان انگلیس و گورستان رویا و آرزوهای آنان بوده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بوشهر برای دفن رویای انگلیس کافی است و نیازی به خرج کردن از سایر مناطق کشور نیست؛ این یک شرف و عزت و افتخاری جاودانه برای مردمان این دیار است و علاوه بر آن سال گذشته نشان داد که بوشهر مدفن هر تجاوزگر و هر قدرتی است که بخواهد تعرضی حتی به غیر عمد در این سرزمین داشته باشد چراکه در این نقطه از خلیج فارس توسط دریادلان این سرزمین گرفتار خواهد شد.

وی بیان کرد: هرچند ابعاد تاکتیکی این حماسه به ظاهر کوچک بوده و مطمئنا دستگیری چند تفنگدار در شأن حقیقی نیروی دریایی نیست، و این نیرو برای شکست دادن هیمنه استکبار شکل گرفته است اما پیامدهای سیاسی و راهبردی این ماجرا جهانی است چراکه این عمل نشان می دهد اراده این ملت برای دفاع از ارزش ها و آرمان و منافع خویش است.

سردار سلامی وی اضافه کرد: در سطح سیاسی این واقعه کاملا جهانی است، پس این حماسه نشان داد فرزندان این سرزمین و ملت پاسداران حریم این انقلاب در هر نبردی با هر قیاسی اینگونه عمل می کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر نیروی مسلحی و هر ملتی بر اساس ژرفا و عمق نگاه خود نسبت به دشمن عمل می کند اظهار داشت: ملت ایران از قدرت های بزرگ که از امپراطورهای بی نظیر هستند نمی هراسد.

وی بیان داشت: جهان بینی ملت ایران بر اساس آموزه ها و انقلابی است که امام راحل از دل تاریخ بیرون آمد تا انتقام مسلمانان را از مستکبران بگیرد و آنان را در مسیر سعادت و نور قرار دهد؛ امام راحل بت های بزرگ را شکست.

سردار سلامی افزود: قرآن کریم که منطق حق است و چشم انسان را به عالم ملک و ملکوت آگاه می کند پرده از یک حقیقت بزرگ بر می دارد و آن اینکه اگر همه قدرت های بزرگ جمع شوند حتی قدرت خلق پشه ای هم ندارد و اگر آن پشه هم از آنان چیزی را برباید حتی قادر نیستند آن را پس بگیرند.

وی همه این غلبه ها را بر اساس غلبه ایمان عنوان کرد و بیان داشت: سلاح و تسلیحات دشمن ما بسیار قدرتمندتر است اما حقیقت قدرت چیز دیگری است که در قلب ها نهفته است؛ ایمان عامل اصلی غلبه انسان مومن بر کفار است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حماسه 22 دی ماه سال گذشته اظهار داشت: این حماسه تجلی غلبه ایمان بود و دشمن هیچ عکس العملی نه در بعد نظامی و نه در بعد سیاسی نتوانست نشان دهد؛ سلاح ها از کار افتاد و اعتماد به نفس دشمن از بین می رود.

سردار سلامی افزود: صحنه جهاد تجلی و ظهور نور خداست به جبهه اسلام و افتخار ما به تاکتیک و تجهیزات نیست بلکه به انسان هایی است حامل روح جهاد هستند و از هیچ چیزی نمی هراسند؛  ما در مسیر ساختن یک تاریخ پر افتخار برای کشور قرار گرفته ایم.

وی با بیان اینکه هر ملتی هویت و شخصیت خود را در طول تاریخ می سازد گفت: واقعه ها، حوادث و نبردها سازندگان اصلی شخصیت و هویت یک ملت هستند و ما به برکت انقلاب اسلامی از گورستان جهل مدرن بیدار شدیم و هنر و شاهکار امام این بود که ملت خفته ایران را از برده داری نوین نجات  و آنان را بیدار کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این حرکت امام را نقطه آغازی برای شکل گیری ایران عنوان کرد و گفت: امام راحل ملت ایران را در تراز ملت بزرگ رشد داد و مقام معظم رهبری فضای یک جهاد بزرگ را برای مسلمانان و بازپس گیری هویت و سرمایه به غارت رفته کشور را ایجاد کرد.

ارسال نظرات