خبرهای داغ:
تا اواخر هفته جاری تداوم غبار در شهرهای بزرگ و صنعتی بوِیژه تبریز، ارومیه، تهران، کرج، اصفهان، اراک، قم و مشهد انتظار می‌رود.
کد خبر: ۸۸۰۵۹۹۵
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی اعلام کرد اظهار کرد: براساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، جوی آرام و پایدار در غالب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود؛ بنابراین تا اواخر هفته جاری تداوم غبار در شهرهای بزرگ وصنعتی بوِیژه تبریز، ارومیه ، تهران، کرج، اصفهان، اراک، قم و مشهد انتظار می‌رود.

کاهش نسبی دما در برخی نقاط کشور

احد وظیفه افزود: روز سه‌شنبه 21 دی، با همراهی شرایط ناپایدار جوی و با نفوذ جریان‌های شمالی در نیمه غربی و نوار شمالی کشور، روند کاهش نسبی دما و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و سواحل دریای خزر بارش پراکنده دور از انتظار نیست، این وضعیت روز چهارشنبه 22 دی، نیز در برخی مناطق زاگرس مرکزی و جنوبی و سواحل غربی خزر رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران در روز چهارشنبه 22 دی، کمی ابری و غبارآلود با بیشینه و کمینه دمای 12 و 2 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه 23 دی، کمی ابری، غبارآلود، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 10 و 1 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان با اشاره به بارش پراکنده تهران در شب گذشته، اظهار کرد: این میزان بارش تاثیر چندانی در کاهش آلودگی ندارد ولی از امروز بتدریج غلظت آلاینده‌ها کمتر می‌شود.

301 شهر ایران در تنش آبی
معاون دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو با بیان اینکه سال گذشته حدود 547 شهر کشور در تنش آبی بودند، گفت: اکنون تعداد شهرهای دارای تنش آبی به 301 شهر رسیده است.
هدایت فهمی ا تاکید بر اینکه هنوز وارد مرحله پیک مصرف آب نشده‌ایم، گفت: سال آبی از ابتدای مهرماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد و عموما پیک مصرف و کمبود آب در فصل تابستان اتفاق می‌افتد که ما هنوز در سال آبی جاری وارد این مرحله نشده‌ایم.
وی تصریح کرد: با این حال 6 کلان‌شهر مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، کرمان و بوشهر دارای مشکل آبی هستند و باید مدیریت دقیق مصارف آبی در این شهرها اعمال شود.
فهمی ادامه داد: حجم پرشدگی سدهای کشور اکنون حدود 47 درصد است اما در برخی مناطق کشور نظیر جنوب و جنوب شرقی وضعیت سدها مناسب نیست.
معاون برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو با بیان اینکه در صورتی که میزان مصارف مردم از حد نرمال بالا نرود می‌توانیم سال آبی جاری را بدون مشکل سپری کنیم، تاکید کرد: مصرف سالانه آب کلان‌شهر تهران به طور میانگین یک میلیارد و 50 میلیون مترمکعب تا یک میلیارد و 100 متر مکعب است و تا این لحظه کم‌تر از 50 درصد متوسط بارش‌های سالانه کشور را داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه سال 9 سال خشکی به لحاظ متوسط بارش‌های کشور است، ابراز کرد: اگر به اندازه کافی تا پایان امسال نداشته‌ باشیم یقینا بیش از پیش با مشکل کم‌آبی مواجه خواهیم بود.
فهمی با تاکید بر اینکه امیدواریم با مدیریت پیک مصرف از سوی مردم به جیره‌بندی آب در شهرها نرسیم، عنوان کرد: از سوی دیگر تبعات کم‌آبی در کلان‌شهرها بیش‌تر نمایان می‌شود و تعداد شهرهای در تنش آبی نیز افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها