نماینده مجلس در گفتگو با «بسیج»:

پزشک محوری از اشکالات اصلی طرح تحول سلامت است

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: یکی از اشکالات اصلی طرح تحول سلامت، پزشک محور بودن آن است که باید اصلاح شود.
کد خبر: ۸۸۰۵۸۶۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به چالش ها و نواقص طرح تحول سلامت اظهار داشت: یکی از اشکالات اصلی طرح تحول سلامت، پزشک محور بودن آن است که باید اصلاح شود.

وی افزود: بخش از دیگری از اشکالات این طرح به چرخش بیمار در دست پزشکان بر می گردد وقتی بیماران به بیمارستان مراجعه می کنند معمولاً پزشکان آنها را دست به دست و سردرگم می کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مقادیر دارو و تجهیزات مصرفی هزینه های مصرفی را بالا می برد خاطر نشان کرد: طرح تحول سلامت طرح خوبی است که باید نواقص آن سریع تر رفع شود تا با موفقیت ادامه یاقته و مردم نیز از امنیت روانی خوبی در حوزه بهداشت و درمان برخوردار شوند.

حجت الاسلام حسینی کیا با تاکید بر لزوم برابری امکانات بهداشتی و درمانی در مناطق دور افتاده با نقاط مرکزی استان ها تصریح کرد: امکانات و خدمات بهداشتی درمانی باید بگونه ای در سراسر کشور توزیع شوند که تفاوتی میان مناطق محروم کشور و مناطقی که به همه امکانات بهداشتی دسترسی دارند نباشد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی مناطق محروم مشکلات درمانی از جمله پزشک متخصص و تجهیزات روز وجود دارد لذا ضروری است که نسبت به اعزام پزشکان متخصص به مناطق محروم و مجهز کردن این مناطق به انواع تجهیزات روز توجه ویژه ای شود البته مجلس هم برای رفع دغدغه های این حوزه دو شغله بودن پزشکان را ممنوع کرد.


ارسال نظرات