کارشناس فضای مجازی در گفتگو با «بسیج»:
علیجانی گفت: می توان با ایجاد فرصت عرضه بازی‌ها در بازار و کمک به جذابیت آن‌ها حداقل از تسخیر افکار جوان و نوجوان کشور توسط فرهنگی بیگانه جلوگیری کرد.
کد خبر: ۸۸۰۵۸۲۹
|
۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

حبیب‌الله علیجانی روانشناس و کارشناس فضای مجازی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه چرا بازی‌های تولیدشده در کشور با اقبال مواجه نشده‌اند گفت: بازی‌های تولید داخل آن‌طور که باید طرفدار ندارند در حالی که تولید بازی‌های ایرانی مزیت‌های فراوانی در حوزه‌ی فرهنگی، اقتصادی و اشتغال‌زایی برای کشور دارد.

وی با بیان اینکه باوجود تولید بازی‌های ایرانی مناسب با فرهنگ و ذائقه نسل جوان و کودک در کشور، اما این بازی‌ها همانند بازی‌های خارجی طرفدار ندارد، یادآور شد: برخی سازندگان بازی‌های رایانه‌ای، عدم سرمایه‌گذاری مناسب، فقدان امکان توزیع مناسب بازی‌های رایانه‌ای و نداشتن امکان رقابت با بازی‌های خارجی در بازار و ... را از جمله چالش‌های پیش رو برای این صنعت در ایران می‌دانند.

این کارشناس فضای مجازی بیان کرد:همچنین نبود شبکه توزیع مناسب بین تولیدکننده و بازار مصرف نیز می‌تواند عامل مهمی دیگر برای عدم موفقیت این صنعت باشد.

وی در پایان باید خاطر نشان کرد: نمی‌توان جلوی پیشرفت جذب مخاطب و جذابیت این صنعت پرسود جهان را گرفت اما می‌تواند با بومی‌سازی بازی‌ها، توجه به تولیدات داخلی، رفع موانع تولید برای جوانان علاقه‌مند و مستعد در این حوزه، ایجاد فرصت عرضه بازی‌ها در بازار و کمک به جذابیت آن‌ها حداقل از تسخیر افکار جوان و نوجوان کشور توسط فرهنگی بیگانه جلوگیری کرد.

ارسال نظرات