خبرهای داغ:
ستاد دهه فجر فارس با فعالیت ۲۶ کمیته تخصصی برنامه‌های این دهه مبارک و یوم‌الله ۲۲ بهمن در استان فارس را برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۰۵۸۰۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس  جلسه هماهنگی کمیته‌های تخصصی ستاد دهه‌ فجر اظهار داشت: امروز بسیاری از جوانان ما مفاهیم و فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند که در این بین شاید کوتاهی از ما نیز بوده باشد و یا اگر تلاشی هم کرده‌ایم متناسب با خواست آنها و مقتضیات زمان نتوانسته‌ایم آن فرهنگ را انتقال دهیم.

وی بیان کرد: دانشجویان و دانش آموزانی که انقلاب و دفاع را درک نکرده‌اند ممکن است در کتاب های درسی و تاریخ چیزی در مورد انقلاب مطالعه کنند آن هم به عنوان تکلیف برای گرفتن نمره و حضور در امتحان که همه ما وظیفه داریم در این زمینه کوشش بیشتری کنیم و این مفاهیم را در جامعه و در بین نسل‌های امروزی ترویج دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه  دهه‌فجر فرصت مناسبی است برای تشدید و تبیین انقلاب و اینکه قبل از انقلاب چه بوده‌ایم گفت: امروز تبلیغ سوء علیه انقلاب و نظام اسلامی در دستور کار جریان‌های معاند از طریق فضاهای مجازی و ماهواره قرار گرفته و اقدامات آنها تا حدودی نیز اثرگذار بوده است.

پژوهش افزود: در بزرگداشت دهه مبارک فجر باید از کارهای کلیشه‌ای و تکراری بیرون بیاییم و طوری برنامه‌ریزی کنیم که مردم حضور خوبی داشته باشند و برنامه‌ها و فعالیت‌ها به ادارات، نهادها و سازمان‌ها و نصب چند پلاکارد منحصر نشود.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه ما باید فرهنگ انقلاب و فرهنگ ارزشی نظام اسلامی را منتقل کنیم چرا که اگر انتقال ندهیم بیگانگی و بی‌هویتی ایجاد می‌شود خاطرنشان کرد: دشمن به شکل‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی در حال فعالیت است و برای جلوگیری از ایجاد بیگانگی و بی‌هویتی باید از کارهای کلیشه‌ای و تکراری خارج شویم و با استفاده از نظرات افراد متفکر و اندیشمند و برنامه‌های جدید برای انتقال مفاهیم به صورت زیبا به جامعه، زمینه حضور پررنگ‌تر مردم را فراهم آوریم.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه نباید برگزاری مراسم به صورت انحصاری در اختیار اداره‌‌ها، نهادها و سازمان‌ها باشد افزود: نباید این موضوع را در بحث‌های سیاسی دخالت بدهیم زیرا ساخت انقلاب اسلامی از دعواهای سیاسی بری، برتر و والاتر است و آنچه که جریان‌ها و جناح‌های سیاسی دارند به برکت انقلاب اسلامی است و باید همواره شأن و جایگاه آن حفظ بماند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز  با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی ستاد دهه‌فجر در استان فارس اظهار داشت:در این دهه برنامه‌های فراگیر عمومی و خلاقانه برای همه مردم در نظر گرفته شده است .

حجت‌الاسلام محمدرضایی افزود:افزایش فضای شادابی و نشاط اجتماعی و توسعه وفاق و همدلی ملی از جمله اهداف برگزاری برنامه‌های دهه فجر امسال است.

به گزارش تسنیم، در این نشست مسئولان کمیته‌های ستاد دهه‌فجر استان فارس به بیان نظر و دیدگاه‌های خود در زمینه‌های مختلف پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها