خبرهای داغ:
دهه مبارک امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از تصفیه‌خانه دوم فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز

تصفیه‌خانه دوم فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز در دهه مبارک فجر سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۸۰۵۷۷۸
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰

علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی  در بازدید از عملیات اجرایی طرح تصفیه‌خانه دوم فاضلاب شهرک صنعتی بزرگ شیراز که مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان نیز حضور داشتند با اشاره به اهمیت شهرک صنعتی بزرگ شیراز در توسعه صنعتی این استان و کشور بر تسریع در راه‌اندازی طرح تصفیه‌خانه دوم فاضلاب در این شهرک صنعتی تأکید کرد.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز از پیشرفت فیزیکی 98 درصدی این طرح خبر داد و اظهار کرد: این طرح در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

شاهپور قنبری گفت: با بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه، روزانه بیش از یک‌هزار و 500 مترمکعب به ظرفیت تصفیه پساب صنعتی افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تصفیه‌خانه شماره یک در شهرک صنعتی شیراز با ظرفیت تصفیه روزانه 2 هزار و 500 مترمکعب در مرحله فعالیت است، گفت: با توجه به گسترش شهرک صنعتی و فعال شدن واحدهای جدید، ایجاد این طرح در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه طرح تصفیه‌خانه دوم شهرک صنعتی بزرگ شیراز، با اعتباری افزون‌ بر 37 میلیارد ریال در حال اجراست، تصریح کرد: اعتبارات این طرح از محل اعتبارات شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تأمین و پرداخت می‌شود.

قنبری در ادامه بابیان اینکه تمام مراحل اجرای این طرح توسط متخصصان استان فارس در حال اجراست، اضافه کرد: متخصصان داخلی در زمینه طراحی، ساخت و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به توانمندی‌های چشمگیری دست ‌یافته‌اند.

وی افزود: این طرح شامل بخش‌های هوادهی، ته‌نشینی و لجن‌خشک‌کن است و پساب ورودی پس از انجام مراحل تصفیه و رفع آلایندگی، برای آبیاری فضای سبز استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اجرای این طرح را در راستای سیاست‌های این شرکت در زمینه توجه به مسائل زیست‌محیطی بیان کرد و ادامه داد: معتقدیم توسعه صنعت بدون در نظر گرفتن الزامات زیست‌محیطی توسعه پایدار نخواهد بود.

به گزارش فارس، شهرک صنعتی شیراز که یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود، دارای بیش از یک‌هزار و 400 هکتار مساحت است که واگذاری زمین در چهار فاز عملیاتی انجام می‌شود.

در حال حاضر در این شهرک صنعتی 3 هزار و 665 قرارداد سرمایه‌گذاری برای ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی و صنفی منعقد شده که از این تعداد یک‌هزار و 647 واحد با اشتغال‌زایی 18 هزار و 105 نفر در مرحله بهره‌برداری و 2 هزار و 8 واحد نیز در مرحله ساخت‌وساز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها