خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شیراز:

حدود 40 درصد خانوارهای شیراز و 60 درصد خانوارهای صدرا مستاجر هستند/ اجاره‌نشینی و بیکاری فشار بر مردم را مضاعف کرده است

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: 59.7 درصد خانوارهای شهر صدرا و 39.4 درصد خانوارها در شیراز مستاجر هستند و این موضوع در کنار بیکاری کمر خانوارها را خم کرده است.
کد خبر: ۸۸۰۵۷۵۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳

ابراهیم شعرا  در یکصد و نود و ششمین جلسه علنی شورا اظهار داشت: سرشماری اخیر نفوس و مسکن کشور نشان داد جمعیت استان از مرز پنج میلیون نفر گذشت و رشد شهرستان شیراز هم به مرز یک میلیون و 800 هزار نفر رسیده و نرخ رشد جمعیت برای شیراز حدود چهار درصد بوده که آمار نشان می‌دهد مهاجرت‌ها با هدف یافتن شغل یکی از اعضای خانواده بوده است.

وی افزود: 76.3 درصد از کل مهاجران وارد شده به شهرستان شیراز، مرکز این شهرستان را به‌عنوان محل اقامت انتخاب کرده‌اند و این حجم مهاجرت به شیراز مستلزم آن بود که از پیش برای مدیریت آن برنامه‌ریزی می‌شد.

شعرا ادامه داد: بنابر آمار، 59.7 درصد خانوارهای شهر صدرا و 39.4 درصد خانوارها در شیراز مستاجر هستند و در چنین وضعیتی شهر در معرض خطر قرار دارد چرا که اگر حجم مسکن در سبد خانوار 40 درصد باشد، با توجه به معضل بیکاری 13 درصدی جامعه شهری شیراز، این موضوع برای خانوارها مشکل‌ساز خواهد بود.

رئیس کمیته تحقیق و پژوهش شورای شهر شیراز عنوان کرد: 12.8 درصد از کل‌خانوارها در شیراز زن سرپرست هستند و در 75 درصد از این خانواده‌ها بیکاری وجود دارد و 65 درصد آنان مستاجرند و درآمد متوسط آنان ماهیانه 750 هزار تومان است که آسیب‌هایی را متوجه آنان کرده و می‌کند.

بهم خوردن تعادل جمعیتی  به جهات مختلف در مناطق  مختلف شهر، توسعه حاشیه‌نشینی، افزایش بیکاری حتی در اقشار تحصیل کرده، افزایش اجاره‌بها، بالارفتن سن ازدواج، مشاهده پدیده تجرد قطعی، وجود زنان سرپرست خانوار، افزایش آسیب‌های‌اجتماعی فرهنگی نظیر طلاق، بی‌بندوباری و اعتیاد و ..... مواردی بود که وی در نطق خود خواستار بررسی جدی‌تر آن توسط مسؤولان و اتخاذ راهکارهای لازم در این زمینه شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها