خبرهای داغ:
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جنوب کشور:
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جنوب کشور گفت: بنابر پایش‌های مکرر انجام شده فاصله توان مجموع امواج موجود در فضای شیراز با حد مضر بسیار زیاد است.
کد خبر: ۸۸۰۵۷۵۱
|
۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

وحید مختاری  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جنوب در شهر شیراز ماهانه اندازه‌گیری را انجام داده و فاکتورهایی مانند چگالی سطح توان، شدت میدان الکتریکی، شدت میدان مغناطیسی را بررسی می‌کند.

وی افزود: در روال گذشته 10 نقطه از شهر را اندازه‌گیری می‌کردیم و نتیجه از طریق سازمان به انرژی اتمی ارسال شده و پس از تایید گزارشات به استاندار و مقامات استان اعلام می‌شد.

مختاری بیان کرد: اندازه گیری‌های ما نشان می‌دهد چگالی سطح توان که از شدت میدان الکترویکی و میدان مغناطیسی به دست می‌آید فاصله بسیار زیادی با حد استاندارد دارد و حتی به مقیاس یک هزارم آن حد مخرب نمی‌رسد.

وی متذکر شد: اندازه‌گیری ما مبتنی بر باند پهن بوده و علاوه بر امواج ماهواره‌ای، امواج موبایل و فرستنده‌ها نیز سنجیده می‌شود.

مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جنوب کشور تصریح کرد: واحدهای مانیتورینگ ما 24 ساعته پایش را انجام می‌دهند و اندازه‌گیری ما تنها مختص به ساعات روز نیست و پیرو درخواست استانداری نقاط پایش را افزایش دادیم و برای نقاط حساس از قبیل شمال غرب استان و حتی خیابان به خیابان اندازه‌گیری انجام شد و در بدترین حالت، فاصله امواج با استاندارد مضر بسیار زیاد بود.

این مسئول ابراز داشت: تجهیزاتی که ما داریم اندازه‌گیری فرکانس‌های بالا و پایین را پوشش می‌دهد چنانکه فعالیت‌سرویس های ماهواره بین 11 تا 12 گیگا هرتز هستند در حالی که اندازه‌گیری ما در محدوده 100 کیلوهرتز تا 18 گیگاهرتز سطح توان بوده و پایش‌های ما بسیار  سخت گیرانه است و تشعشع موبایل و وای فای و تمام موارد دیگر را شامل می‌شود.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جنوب کشور افزود: در شرایط فعلی نیاز به تجهیزات نروباند وجود ندارد و اندازه‌گیری واید باند جواب می‌دهد با این حال ما اعلام کرده و آمادگی داریم تا با دانشگاه شیراز و مراکز علمی در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی آتی همکاری لازم را انجام دهیم.

این مسئول متذکر شد: تجهیزات ما دو سه ماه قبل به تهران ارسال و کالیبره شده و عددهای استخراج شده ما نشان می‌دهد با عدد استاندارد فاصله بسیار داریم.

وی اضافه کرد: مواردی که در جامعه طرح می‌شود عموما بحث‌های روانی است و این نگرانی‌ها گاه با توجه به عدم اشراف به استانداردهای تدوین شده است چنان که مرجع بین‌المللی این استانداردها را قرار داده و سازمان انرژی اتمی آن را با توجه به این که توسط 80 کشور جهان استفاده می‌شود برای کشور مدون کرده است.

به گزارش فارس، با توجه به این که امواج شبکه‌های تلویزیونی داخلی شامل 33 شبکه ایران اسلامی از حالت آنالوگ خارج شده تنها از طریق «ست آپ باکس» قابل دریافت است و دستگاه‌های ماهواره مانند گذشته قابلیت دریافت این امواج را ندارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها